|
iPad 1 god nok |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Baune ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-December-2012 kl. 22:28 |
|
Hej
Netflix og Yousee kører super flot på min iPad 3. Jeg kunne dog godt bruge en ekstra og vil høre panelet herinde om jeg kan "nøjes" med den gode gamle iPad 1. Er der stor forskel på billedet på kun små 10"? Er der problemer med at få Netflix og Yousee app til at køre på den gamle? Hints fif og tricks modtages med kyshånd. Mvh Henrik |
||
![]() |
||
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja der er stor forskel på skærmen, men iPad 1 er ganske fin til netflix alligevel
|
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
|
Ja, iPad 1 kan sikkert køre netflix men den er meget forældet nu. Meget langsom i menuer og den mangler hukommelse så du vil ofte opleve at programmer crasher.
iPad 1 kan ikke anbefales mere
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
Nå da, den fåes da med 64Gb som de nye modeller. Film som ligger på iPad afvikles fint og ser ganske flot ud, hvordan den afvikler Netflix ved jeg ikke, for jeg har ikke installeret det endnu. Det kan da godt være der er kommet nye og hurtigere modeller, men den er da ikke meget forældet. |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Da en iPad 1 vil skulle købes på brugtmarkedet, så er det jo også relevant at se på prisforskellen. Og iPad 1 går af uransagelige årsager til brugtpriser der ikke er specielt langt fra iPad 2, og alene derfor har jeg svært ved at se begrundelsen for ikke at købe en 2'er. |
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
|
Præcis som Potter skriver. Der er stor forskel på det lager (som i dit eksempel 64gb) som er lager for apps, musik, film osv og så den mængde "cache hukommelse" som iPad'en kan udnytte til at "jonglere" med data. Bliver dette lager presset til grænsen vil den midste data og programmet crasher.
Derudover er apple også stoppet med at udvikle software til 1'eren. Dermed ikke sagt at iPad 1 er ubrugelig men du får ikke mig til at anbefale den med de andre på markedet. Vil man spare lidt så ville jeg vælge en iPad mini eller iPad 2 til hver en tid
Redigeret af Berdel - 21-December-2012 kl. 11:03 |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
IPad 1 kan ikke opdateres til iOS ver. 6. Det vil sige flere apps ikke kan bruges.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
Okay, jeg misforstod så lige det du mente. Jeg har ikke set på priser som Otto er inde på, koster en iPad 2 ca det samme som iPad 1 (nogen der vil købe en ? ), så er iPad 2 måske at foretrække. Det med opdatering til nyeste ios noget som er gået min næse forbi. Jeg bruger den til surf, børnene bruger den til spil og film. Til det formål er den stadigvæk ok, selvom den ikke bryder sig om BT.DK. |
||
![]() |
||
tommyaxen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2007 Status: Offline Point: 540 |
|
jeg har både en ipad 1 og 3 og til mit brug personligt som er surf på nettet, email , lidt sonos osv. der kan jeg ikke mærke forskel mht. at kunne opdatere den er det altså ikke fordi det er specielt nødvendigt på en ipad, hvilke apps er det der ikke kan køre på den gamle ios??? jeg har ikke oplevet nogen problemer , der er dog ikke noget kamera i hvis det er nødvendigt
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
1Password kræver iOS 6, men jeg beholder den gamle version af programmet på iPad. Man beholder så det gamle Maps på iPad 1 :-)
Redigeret af Brixen - 21-December-2012 kl. 17:09 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Du vil kunne risikere, at eks. Sonos kommer med en opdatering, som kun kan køre på iOS6, hvorefter iPad'en ikke længere kan betjene systemet. Det samme gælder Netflix. Med Netflix er der muligvis ikke samme afhængighed af iOS, hvor en ældre app måske godt vil kunne vise filmene, men lige præcis Sonos kræver faktisk at din App kører nyeste version, hvilket man promptes for at få fikset hvis det ikke er tilfældet.
Dette er en hypotetisk diskussion - jeg tror næppe at Sonos vil være så stupide, at de udsender en opdatering, som udelukker iPad 1 kunder i den tid hvor iPad 1 kan forventes stadig at eksistere... Og trådstarter har slet ikke Sonos (gætter jeg), så det er af yderligere hypotetisk karaktér ![]() Redigeret af Torben Rasmussen - 21-December-2012 kl. 17:12 |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |