recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 616 eller Yamaha 673??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo 616 eller Yamaha 673??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kerik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 616 eller Yamaha 673??
    Sendt: 12-Marts-2013 kl. 18:24
Hej allesammen

Jeg står overfor at skulle udskifte min gamle Technics SU VX920.
I den forbindelse overvejer jeg følgende forstærkere:

Onkyo TX-NR616
vs. 
Yamaha RX-V673

Er der nogen herinde, som har et bud på, hvilken der vil være det bedste køb? Jeg har set dem begge til ca. 3.000 kr. - eller er det en helt 3. model jeg skal have fat i?

Ifølge forskellige tests på nettet, har jeg set, at Onkyo nogle gange har problemer med ustabilitet - men er det et I andre har oplevet eller er det en and?

Mht. Yamaha'en har jeg ikke mange erfaringer, men jeg har hørt at det skulle være en rigtig god forstærker til prisen.

Jeg håber en herinde kan hjælpe mig.

På forhånd mange tak.

Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 19:03
Yamaha da Onkyo er stærkt overvurderet.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af ReneJ ReneJ skrev:

Yamaha da Onkyo er stærkt overvurderet.

Onkyo da Yamaha er overreklameret herinde Confused.

Til top
ZABBI4000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Marts-2013
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZABBI4000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 19:54
Hvis du vil have en Yamaha så vent til den nye er til at købe. 675 er lige på trapperne. Jeg ville tænke rigtig godt over hvad du vil have den skal, og tag så ud og lytte til dem begge. Tjeck om der er retur ret, og tag den med hjem og lyt til den.
Til top
Kentex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Denmark
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kentex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 20:26

Låner tråden en smule...Hvor stor forskel er der på 673 og 675 modellerne?..

Til top
Henrik_bj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2012
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_bj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 23:36
Umiddelbart ikke rigtig noget.
Den har fået et MHL-stik foran og så er der vidst også en ny fjernbetjening, ellers intet nyt.
LG E8 55” OLED
Til top
boyscoutdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Januar-2013
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boyscoutdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 09:46

Hvorfor er Onkyo stærkt overvurderet og Yamaha stærkt overreklameret? Så er alle producenter vel stærkt overvurderet og opreklameret, eller handler det blot om finde niche produkterne der ikke får så meget omtale?
Der findes masser af producenter og alle laver fine produkter og forskellene er alligevel så små at den almindelige forbruger kan have svært ved at finde kæmpe store forskelle.

Redigeret af boyscoutdk - 13-Marts-2013 kl. 09:48
Yamaha RX-V767, SONY TA-N55ES, Dali Ikon 6 mk2, Dali Ikon Vokal 1, Dali Lektor 1, Dali Sub AW10, Yamaha BD-A1020, Sony XA30ES, Samsung LE40C655, Cambrigde ID-50
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af boyscoutdk boyscoutdk skrev:

Hvorfor er Onkyo stærkt overvurderet og Yamaha stærkt overreklameret? Så er alle producenter vel stærkt overvurderet og opreklameret, eller handler det blot om finde niche produkterne der ikke får så meget omtale?
Der findes masser af producenter og alle laver fine produkter og forskellene er alligevel så små at den almindelige forbruger kan have svært ved at finde kæmpe store forskelle.

Mit svar var kun ment som en provokation, på det usaglige indlæg som jeg citerede Wink.

Når vi bevæger os i det her segment, er der ikke den store forskel mener jeg, det som adskiller dem er hvilke features der er implementeret.

Både Yamaha´en og Onkyo´en har fået fine anmeldelser og PRODUCT OF THE YEAR AWARD. Om der er STORE problemer med Onkyo´en ved jeg ikke, der er tråde rundt omkring som omtaler HDMI-problemer, spørgsmålet er hvor mange enheder der er solgt og hvor mange der har problemer samt hvor mange gengangere er der egentlig i disse tråde? Hvis jeg omtaler et problem med en enhed her på recordere og på f.eks. Hifi4all, så kan det meget nemt tælles som to som har problemer.
Jeg har f.eks. ikke haft problemer med min Onkyo, min nevø har haft problemer med sin fine NAD SR, gør det Onkyo til et mere stabilt produkt?

Til top
kerik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 13:36
Mange tak for tilbagemeldingerne :-)

Hvis jeg skal prøve at præcisere lidt hvad jeg har fokus på, så er det naturligvis lydkvalitet og stabilitet - men den må også meget gerne kunne spille noget fornuftigt stereo da jeg hører relativt meget musik.
AirPlay er ikke en issue for mig, da jeg har Apple TV, men man vil vel altid gerne have så meget af den nye teknologi som muligt..
Men som jeg hører jer herinde, kan det være det i lige så høj grad er et spørgsmål om hvilken man synes bedst om i design og fjernbetjening - eller er der mærkbar forskel (bortset fra at Onkyoen måske har flere kræfter?)

Venligst, Kim
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af kerik kerik skrev:

Mange tak for tilbagemeldingerne :-)

Hvis jeg skal prøve at præcisere lidt hvad jeg har fokus på, så er det naturligvis lydkvalitet og stabilitet - men den må også meget gerne kunne spille noget fornuftigt stereo da jeg hører relativt meget musik.
AirPlay er ikke en issue for mig, da jeg har Apple TV, men man vil vel altid gerne have så meget af den nye teknologi som muligt..
Men som jeg hører jer herinde, kan det være det i lige så høj grad er et spørgsmål om hvilken man synes bedst om i design og fjernbetjening - eller er der mærkbar forskel (bortset fra at Onkyoen måske har flere kræfter?)

Venligst, Kim

Hvordan lytter du til musik?

Sidder du i sweetspot og fokuserer på musikken eller kører det i baggrunden medens du laver andet/går rundt?

Er du førstnævnte type er der INGEN SR som kan gøre det godt nok, men er du mere ligesom mig, som tager mere afslappet på det, så kan de alle lave et ok resultat.

Til top
ZABBI4000 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Marts-2013
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZABBI4000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 15:21
Jeg har lige prøvet en Nad T748, og den lyder helt vildt godt. Måske du lige skulle overveje den. Den sparkede Denon helt af banen, og jeg syntes den har bedre klang end Yamaha.
Til top
kerik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 15:35
Hans J: jeg er ikke typen som sidder i sweet spot og bliver småliderlig hvis det er det du spørger om :-)
Jeg kan rigtig godt lide at sidde og lytte til min musik og kan samtidig også godt lide at have det i baggrunden andre gange - men jeg er ikke lydanmelder. Dog har jeg hørt at der er nogle surround receivere som ikke er særligt gode til stereo - så dem vil jeg selvfølgelig gerne lidt uden om...

Som jeg ser det, er der selvfølgelig en forskel fra de dyrere forstærkere (10.000+) og denne type. Jeg vil jo bare gerne finde en, hvor jeg får så meget kvalitet som muligt for pengene (ligesom alle andre?) og hvor jeg gerne skulle få lidt mere end jeg har i min gode gamle Technics.
(Eksempelvis muligheden for bi-AMP, HDMI osv...
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu