recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KEF T205 vs Sonos vs ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KEF T205 vs Sonos vs ??

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: KEF T205 vs Sonos vs ??
    Sendt: 12-April-2013 kl. 21:27
Overvejer at udskifte min philips soundbar med en af følgende:

KEF T205 + reciever - cirka 13.000 kr
Sonos soundbar + subwoofer - også cirka 13.000 kr (evt. med 2 baght også)

Hvilken løsning vil gøre sig bedst?

Og er det overhovedet fair at sammenligne dem?

Det skal "bare" bruges til tvkigning+ lidt musik i ny og næ... Tror ikke jeg får brugt alle de muligheder Sonos giver mig - men måske når først man har dem???

Er meget åben overfor andre forslag - men det skal enten være en GOD soundbar eller højtalere i stil med KEF's (læs: flade, hvide)

Budget samlet: Maks 15.000 kr
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2013 kl. 22:56
I min mening leverer Sonos Playbar ikke et stereobillede, som kan hamle op med et dedikeret anlæg i samme prisklasse. Som ren soundbar, så er der meget andet derude til 13.000 kr, som sikkert giver bedre lyd. Hvis du ikke er interesseret i Sonos-universet, så tag ud og lyt lidt i stedet - Hifiklubben har eks. lidt forskellige soundbars stående, så du kan høre forskellen selv. Der kunne jo også være andre features du var interesseret i, som Sonos ikke tilbyder? B&W Panorama har eks. HDMI switch.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 07:45
For 15.000 kunne du få _SÅ_ lækker en stereolyd. En lyd der vil vælte Sonos og KEF så langt bagud af stuen så du tror at det er løgn. Men så kommer det til at fylde mere end de der "flade hvide" du taler om..
Eksempelvis
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/dali_ikon-6-mk2_hojttaler_sort.htm
Sammen med receiveren herfra til 5000 kroner:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=121625&title=s-marantz-sr7005-cinepod-div

Så er du også klar til at udvide til surround.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 10:53
Tak for forslaget - men vi har en dør ca 1 meter til venstre for tv... Så det skal være noget fladt/indbygning så man ikke går ind i højtaleren

Det er også et krav fra "den anden" at det skal være pænt

Hvilket ikke inkludere højtalere dybere end en 8 cm ak ja, det er hårdere betingelser...

Er ved at overveje ren stereo, måske de små bw højtalere fra hifiklubben... Det vil også gøre det nemt i det daglige så vi alle får glæde af det
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 14:34
Købet sæt gode hovedtelefoner..........

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Tak for forslaget - men vi har en dør ca 1 meter til venstre for tv... Så det skal være noget fladt/indbygning så man ikke går ind i højtaleren

Det er også et krav fra "den anden" at det skal være pænt

Hvilket ikke inkludere højtalere dybere end en 8 cm ak ja, det er hårdere betingelser...

Er ved at overveje ren stereo, måske de små bw højtalere fra hifiklubben... Det vil også gøre det nemt i det daglige så vi alle får glæde af det


Monitor Audio Shadow 50 eller 60 kunne også være et bud, dem kender jeg dog ikke. Elac WS 1235 er også en mulighed, dem har jeg selv haft og de spiller godt af en væg højttaler. Jeg har pt KEF T301, de spiller også fint til prisen, med i realiteten spiller de knap nok ned til 80hz, det bliver nærmere 100-120hz, dvs. der skal helst en subwoofer til hvis man vil have noget bas. Men som alternativ til højttalere i et tv, så er de selvfølgelig væsentligt bedre.

Edit: Tror ikke KEF T-serie findes i hvid, Men ved at Elac ws 1235 kan fås i hvid. Monitor Audio ved jeg heller ikke med.

Når du skriver KEF T205, så er det jo et komplet surround system med en tilhørende subwoofer. Det system vil jeg mene er noget bedre end en soundbar uden at have hørt soundbaren. Prismæssigt ligger Elac'en på ca. 2 med kr 3295,- pr. stk. Monitor Audio shadow 50 koster kr. 3995,- pr. stk. Kan du "nøjes" med stereo? Eller som Klaus skriver, du kunne starte med stereo og så udbygge senere...


Redigeret af Schulz - 13-April-2013 kl. 17:04
Til top
smuld Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smuld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 17:13
Tag ned i ktradio og hør dem. De lyder rigtig godt og de kan fås i hvid.
Jeg havde nemlig selv været rigtig tæt på at købe dem, mn aå fik jeg et godt tilbud på kef 3005se som jeg ikke kunne sige nej til.

Qnap-659
tvix6600
Samsung ps51d8005
Onkyo 616
Kef 3005se
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af smuld smuld skrev:

... og de kan fås i hvid.


Det var jeg ikke klar over, det kunne de ikke til at starte med. Men ja de lyder rigtigt godt.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 18:29
Det ser ud til at det bliver jeg sættet... Tror også det det jeg er mest hoved på...

Kan se det får gode anmeldelser rundt omkring, ktradio vender tilbage med leveringstid på dem i hvide

Men skal lige have hørt Sonos også, det der tiltaler mig mest ved dem er at der ingen synlige kabler skal trækkes, har nemmere ved at trække strøm fra loftet end htkabel tværs over stuen... Men det ender nok med at jeg skal have startet en fræser

Gider ikke selv se på ledninger, så alt skal laves så skjult som muligt - derfor kef, gode anmeldelser og fylder næsten ingenting...

Har bare pokkers langt til ktradio, nogen omkring Aalborg der har et sæt??
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 18:31
Damn, hader ipad og stavekontrol... Jeg = kef og hoved = hooked :-)
Til top
smuld Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smuld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 18:36
Og du kan få wireless til baghøjtalerne. Nu da du snakker om synlige ledninger
Qnap-659
tvix6600
Samsung ps51d8005
Onkyo 616
Kef 3005se
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2013 kl. 19:14
Kan man få KEF sættet med trådløs baghøjtalere??

Så er jeg nemlig klar på et køb...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu