|
WHS 2011 connector software |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
mogwai08 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Maj-2013 kl. 22:48 |
|
Hejsa, jeg håber at en af jer kloge brugere herinde, kan give mig et svar på følgende :
Jeg en WHS 2011 server kørende,og 3 client pc'ere som henholdvis kører win7(2 stk) og win8 (1 stk.) - efter jeg har skiftet bundkort og CPU i en af client pc'erne kan jeg ikke installere WHS connector softwaren, jeg har støvsuger diverse forums, men kan kun finde det svar at jeg skal re-installes homeserveren også, og det fatter jeg ikke skal være nødvendig.... ![]() Jeg ved og gå amok over og skulle til og alt det igennem, bare fordi jeg udskifter et stykke hardware på en client pc. Nogen der har erfaringer med dette ? Vh. Frank |
||
![]() |
||
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kommer der en fejl når du vil installerer, eller hvad sker der?
|
||
![]() |
||
mogwai08 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
|
Nå ja, det glemte jeg jo lige...
Der kommer en boks op med "Unexpected error. Contact your network administrator", og jeg kan sagtens manuelt mappe mig til serveren, og brugeren der er oprettet i WHS'en er alle sat med Read/write adgang.
|
||
![]() |
||
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
|
Har du prøvet at:
1) Afinstallere Connector software på den maskine 2) Slette maskinen på serveren i dashboard, så de gamle backups og parring bliver fjernet. 3) homeserver/connect installer connector software igen ligesom den aldrig har været tilsluttet før |
||
![]() |
||
|
@karlshøj
Har forsøgt og fjerne connector softwaren og prøve og reinstallere det men det virkede ikk, men jeg vil prøve og fjerne client pc'en i dashboard, den havde jeg ikke lige tænkt på, vender tilbage når jeg har testet det i aften, tak for hjælpen
![]() |
||
![]() |
||
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
|
Lyder meget sandsynligt at de 3 steps vil virke. Specielt step 2. Har selv haft WHS 2011.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Det giver heller ingen mening at have en gammel backup/bruger med en maskine/hardware som ikke længere eksistere.
Husk når du installer connectoren, at den skal hentes fra WHS side eller den shared folder.
|
||
![]() |
||
|
Så har jeg slettet client via Dashboard på WHS, og afinstalleret Connector softwaren og installeret det igen, via http://(homeservernavn)/connect - men den fejler stadig, desværre - samme fejl ![]() |
||
![]() |
||
jakobbirk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 170 |
|
Hæng mig ikke op på det, men muligvis løste jeg engang det problem ved at deaktivere IPv6 på både server og client. Eller slå det til på begge. Eller også var det for at løse et andet netkortsbøvl. Arrhh kan ikke huske det - prøv eventuelt.
Jakob |
||
![]() |
||
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
|
Har lige haft samme på en af mine whs (dog V1) det var .net som var problemet.
Da det blev sat korrekt under iis så kærte det igen. |
||
![]() |
||
|
@kenp
Hvad mener du med, sat rigtig i IIS? Er det et certifikat problem ? Kan du beskrive hvad du gjorde, er rimelig ny på whs... |
||
![]() |
||
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
|
På min var det iis
Men prøv lige dette på din (post 18) http://homeservershow.com/forums/index.php?/topic/2425-whs-2011-connector-issues/ (Jeg leder lige efter den guide jeg brugte på min) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |