|
Videosignal fra Wii? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
ozimek ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-April-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Juni-2013 kl. 21:49 |
Har i dag flyttet vores Wii fra stuen til den nyetablerede kælderbio, men kan ikke få videosignalet igennem igennem min receiver.
Lyden går fint igennem, men der kommer intet billede. Min receiver er en Marantz NR1403, som vist ikke kan opscalere, men den burde vel kunne sende signalet fra Wii'en videre til projektoren? Jeg bruger bare det kabel, som var med til Wii'en. 2 RCA stereo + en gul composite(eller hvad). Denne her: ![]() Jeg har prøvet at sætte den til Cab/sat indgangen: ![]() ...men der kommer altså kun lyden igennem. Har prøvet nogle forskellige indstillinger på receiveren uden held. Nogen forslag?
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din SR kan ikke konvertere fra analog til HDMI som jeg antager du bruger til projektor.
Du kan trække et composite signal fra video out, og så skifte på din projektor (hvis den altså har composite ind). |
|
![]() |
|
Malte ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
|
ozimek ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-April-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 113 |
Tak for det deprimerende svar. :)
Ja, der er kun trukket HDMI til projektoren. Dvs den kun kan bruge composite indgangene til at sende direkte videre ad "Monitor" udgangen? Crap! Har set et lille adapter, som kan konvertere Wii 2 HDMI. Måske skal den overvejes. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Du skal under alle omstændigheder have et component-kabel til din Wii. Composite er simpelthen noget lort.
|
|
![]() |
|
Vi må have postet samtidigt, men tak for tippet. Giver den ok billedkvalitet?
|
|
![]() |
|
Der er heller ikke component på receiveren, så det hjælper nok ikke rigtigt. Hvis jeg alligevel skal have et adapter til HDMI, kan det vel også være lige meget, ikke?
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
Nej, en HDMI-adapter gør jo ikke composite-signalet bedre. Du skal have component ud af din Wii.
|
|
![]() |
|
..men hvis jeg ikke kan sende det ind i receiveren hjælper det ikke så meget. Kan det ummielbart konverteres til noget digitalt? (eller ER det digitalt?)
Jeg skal ikke bruge Wii'en til at se film fra, og spiller kun casual småspil og børnespil med ungerne, så grafkken fra Wii'en er ikke super kritisk.
|
|
![]() |
|
LeChuck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-April-2011 Status: Offline Point: 174 |
Ifølge linket bruger adapteren component signalet, så kvalitets mæssigt er der ingen problemer.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Naiera - Har du gjort dig den ulejlighed at klikke på linket? Så vil du se, at der ikke er tale om en composite-HDMI adaptor, men en HDMI adaptor, der sættes direkte i WII'ens ukorrente A/V stik. Mon ikke den den udnytter komponent signalet som også findes i det stik, frem for composite signalet.
|
|
![]() |
|
Det står der at den gør. Nu skal jeg bare lige have funder en forhandler indenfor civilisationen/EU/toldmuren.
Der er ikke umiddelbart noget der minder om det på edbpriser.dk, men på ebay.co.uk er der listet en masse, som faktisk er noget billigere end modellen ovenfor. Spørgsmålet er, om de er lige så gode? Nogle af modellerne tilbyder 1080 opskalering, men det er nok ikke så meget værd. Jeg mener godt projektoren kan gå længere ned. (BenQ W1070). Hører meget gerne om erfaringer med specifikke modeller, som kan købes indenfor EU.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |