recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blue-Ray lydformater?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blue-Ray lydformater?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blue-Ray lydformater?
    Sendt: 04-August-2013 kl. 00:50
Jeg er på udkig efter en ny afspiller. Kan se at det er lidt forskelligt hvilke lydformater de kan afkode. Umiddelbart lader det til at man skal have fat i en lidt dyrere afspiller for at få DTS-HD master audio med. Mit spørgsmål er om dette har nogen betydning hvis man har en receiver der kan afkode det?
---------------------
Samsung UE55F8005
Yamaha Rx-A2020
Dali Fazon F5 (x2), Dali Fazon LCR (x3)
B&W PV1
PS3 80 GB
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 01:50
Ikke brug for dekodning i afspiller, hvis receiveren kan. Afspiller sættes til bitstream via hdmi, og alle hd audioformater bliver dekodet i receiver (forudsat at denne dekoder alle formater).
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 08:51
Dekodning i afspiller er kun nødvendigt, hvis du har en gammel forstærker der ikke kan. Så bruger du nemlig 5.1 eller 7.1 analog udgang på afspilleren og tilsvarende indgang på forstærkeren.
Til top
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lommeregner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 09:24
Hvis afspilleren sættes til bitstreaming vil afspilleren dekode de forskellige lydformater hvorimod sættes den til pcm vil receiveren afkode de forskellige lydformater.
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Hvis afspilleren sættes til bitstreaming vil afspilleren dekode de forskellige lydformater hvorimod sættes den til pcm vil receiveren afkode de forskellige lydformater.

Lige omvendt...

Hvis afpsiller sættes til bitstream sendes den ubehandlede bitstream videre til ekstern dekoder.

Hvis afspiller sættes til PCM dekodes det i afspilleren til PCM (Pulse Coded Modulation - CD-type ukomprimeret lyd), og dekoderen kan ikke gøre noget videre med signalet, andet end at sende det til de relevante højttalere (med mindre det dekodes til Dolby ProLogic - stereo - som så kan dekodes til en slags 5.1 lydspor af dekoderen i receiveren).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 10:24
Ok, så burde der jo ikke være noget problem, da jeg har en Yamaha Rx-A2020 recieer (sidste års yamaha model). Kan man selv vælge hvordan signalet sendes i alle afspillere?
Har set denne som model til 399kr,
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/BDP2180/philips-3d-blu-ray-afspiller-bdp2180

Jeg har en PS3, men den er langsom i startup og så larmer den en del, så ikke optiaml til film med stille sener
---------------------
Samsung UE55F8005
Yamaha Rx-A2020
B&W PV1
PS3 80 GB
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af festaben festaben skrev:

Ok, så burde der jo ikke være noget problem, da jeg har en Yamaha Rx-A2020 recieer (sidste års yamaha model). Kan man selv vælge hvordan signalet sendes i alle afspillere?
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/BDP2180/philips-3d-blu-ray-afspiller-bdp2180

Jeg har en PS3, men den er langsom i startup og så larmer den en del, så ikke optiaml til film med stille sener

Den kan du fint bruge. Jeg har selv købt sådan, men det er ingen luksusmodel.

Den larmer lidt ved opstart af dvd/bd-skiven. Den vejer ikke ret meget, hvilket gør knapperne (to styks) på fronten temmelig irriternede at bruge, maskinen rykker sig nemt.

Jeg købte den fordi den kan 3D og subtitleshift (rykke undertekster op/ned).

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 17:20
Ok. Jeg har også overvejet samsung f6500 samt pioneer bdp-150

---------------------
Samsung UE55F8005
Yamaha Rx-A2020
B&W PV1
PS3 80 GB
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af festaben festaben skrev:

Den kan du fint bruge. Jeg har selv købt sådan, men det er ingen luksusmodel.

Den larmer lidt ved opstart af dvd/bd-skiven. Den vejer ikke ret meget, hvilket gør knapperne (to styks) på fronten temmelig irriternede at bruge, maskinen rykker sig nemt.

Jeg købte den fordi den kan 3D og subtitleshift (rykke undertekster op/ned).

Har ladet mig fortælle at hvis man lader recieveren klare at decode lyder, så kan man ikke have lyd på menuer samt extra kommentra lydspor mm. Er der hold i det?
---------------------
Samsung UE55F8005
Yamaha Rx-A2020
B&W PV1
PS3 80 GB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 17:28

Hvad fortæller din afspiller dig under indstillinger med hensyn til det.? På min kommer der en oplysning om at visse ting så er uden lyd. Har fint lyd på Menu, kommentarspor bruges ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 18:25
Kender ikke noget til Philips modelen men skal du bruge din Bluray til medieafspiller af filer over usb kan du læse mit indlæg om dette emne .

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124696&PID=1263794&title=understytelse-af-hdmaster-lyd-p-bluray-over-usb#1263794

Jeg købte en Sony Sony BDPS1400B som kan køre 3 D koster ca 750 800 kr . ( Proshop )

Den samme model uden 3 D heder BDPS1100B og koster lige pt 568 kr. i Elgiganten ( Sidste uge 499 kr )

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/BDPS1100B/sony-blu-ray-afspiller-bdps1100b

Begge Sony kan også køre Netflix som alt andet lige er et plus og en lang række andre aps .

Redigeret af janbau - 04-August-2013 kl. 18:26
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 18:37
Jeg har egentlig ikke behov for en medieafspiller, da jeg har et tv der klarer dette glimrende. Jeg skal brugde det til alm blue-ray (incl 3D), DVD samt til afspilning af musik CD´er en sjælden gang imellem. Vil gerne have en model med wi-fi, men ikke et must. 
---------------------
Samsung UE55F8005
Yamaha Rx-A2020
B&W PV1
PS3 80 GB
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu