|
Blue-Ray lydformater? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
festaben ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-August-2013 kl. 00:50 |
|
Jeg er på udkig efter en ny afspiller. Kan se at det er lidt forskelligt hvilke lydformater de kan afkode. Umiddelbart lader det til at man skal have fat i en lidt dyrere afspiller for at få DTS-HD master audio med. Mit spørgsmål er om dette har nogen betydning hvis man har en receiver der kan afkode det?
|
||
---------------------
Samsung UE55F8005 Yamaha Rx-A2020 Dali Fazon F5 (x2), Dali Fazon LCR (x3) B&W PV1 PS3 80 GB |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ikke brug for dekodning i afspiller, hvis receiveren kan. Afspiller sættes til bitstream via hdmi, og alle hd audioformater bliver dekodet i receiver (forudsat at denne dekoder alle formater).
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Dekodning i afspiller er kun nødvendigt, hvis du har en gammel forstærker der ikke kan. Så bruger du nemlig 5.1 eller 7.1 analog udgang på afspilleren og tilsvarende indgang på forstærkeren.
|
||
![]() |
||
lommeregner ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-April-2009 Sted: 8700 Horsens Status: Offline Point: 363 |
|
Hvis afspilleren sættes til bitstreaming vil afspilleren dekode de forskellige lydformater hvorimod sættes den til pcm vil receiveren afkode de forskellige lydformater.
|
||
Lg OLED65CX, Sennheiser Ambeo Soundbar, Sony UBP-X800, Apple TV, 4K, Zidoo Z10 Pro, Sony PS5, Synology DS918+, Asustor AS-602T, SVS SB 2000
|
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
|
Lige omvendt... Hvis afpsiller sættes til bitstream sendes den ubehandlede bitstream videre til ekstern dekoder. Hvis afspiller sættes til PCM dekodes det i afspilleren til PCM (Pulse Coded Modulation - CD-type ukomprimeret lyd), og dekoderen kan ikke gøre noget videre med signalet, andet end at sende det til de relevante højttalere (med mindre det dekodes til Dolby ProLogic - stereo - som så kan dekodes til en slags 5.1 lydspor af dekoderen i receiveren). |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
festaben ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 199 |
|
Ok, så burde der jo ikke være noget problem, da jeg har en Yamaha Rx-A2020 recieer (sidste års yamaha model). Kan man selv vælge hvordan signalet sendes i alle afspillere?
Har set denne som model til 399kr, http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/BDP2180/philips-3d-blu-ray-afspiller-bdp2180 Jeg har en PS3, men den er langsom i startup og så larmer den en del, så ikke optiaml til film med stille sener |
||
---------------------
Samsung UE55F8005 Yamaha Rx-A2020 Dali Fazon F5 (x2), Dali Fazon LCR (x3) B&W PV1 PS3 80 GB |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
Den kan du fint bruge. Jeg har selv købt sådan, men det er ingen luksusmodel. Den larmer lidt ved opstart af dvd/bd-skiven. Den vejer ikke ret meget, hvilket gør knapperne (to styks) på fronten temmelig irriternede at bruge, maskinen rykker sig nemt. Jeg købte den fordi den kan 3D og subtitleshift (rykke undertekster op/ned). |
||
![]() |
||
|
Ok. Jeg har også overvejet samsung f6500 samt pioneer bdp-150
|
||
---------------------
||
![]() |
||
|
Har ladet mig fortælle at hvis man lader recieveren klare at decode lyder, så kan man ikke have lyd på menuer samt extra kommentra lydspor mm. Er der hold i det? |
||
---------------------
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Hvad fortæller din afspiller dig under indstillinger med hensyn til det.? På min kommer der en oplysning om at visse ting så er uden lyd. Har fint lyd på Menu, kommentarspor bruges ikke.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
janbau ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Horsens Status: Offline Point: 360 |
|
Kender ikke noget til Philips modelen men skal du bruge din Bluray til medieafspiller af filer over usb kan du læse mit indlæg om dette emne .
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124696&PID=1263794&title=understytelse-af-hdmaster-lyd-p-bluray-over-usb#1263794 Jeg købte en Sony Sony BDPS1400B som kan køre 3 D koster ca 750 800 kr . ( Proshop ) Den samme model uden 3 D heder BDPS1100B og koster lige pt 568 kr. i Elgiganten ( Sidste uge 499 kr ) http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/BDPS1100B/sony-blu-ray-afspiller-bdps1100b Begge Sony kan også køre Netflix som alt andet lige er et plus og en lang række andre aps . Redigeret af janbau - 04-August-2013 kl. 18:26 |
||
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled Marantz 6010 Av 9,2 Atmos Cambridge Azur 651 W Effekt Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup Aktiv Sub 4 K Blu-ray |
||
![]() |
||
|
Jeg har egentlig ikke behov for en medieafspiller, da jeg har et tv der klarer dette glimrende. Jeg skal brugde det til alm blue-ray (incl 3D), DVD samt til afspilning af musik CD´er en sjælden gang imellem. Vil gerne have en model med wi-fi, men ikke et must.
|
||
---------------------
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |