|
iTunes og deling |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-August-2013 kl. 05:46 |
Sad i går aftes og prøvede rode med iTunes og lagde et album ind, Anne Linnet - Akvarium, som jeg har dengang rippede i 320 mp3.
Det gik også fint nok og den fandt covers og det hele. Men hvordan gør jeg så den kan streame musikken til iPad? For når jeg går i iTunes med iPad, kan jeg ikke finde mit album udover hvis jeg søger og så skal jeg købe det igen. Har aktiveret deling i hjemmet på pc's iTunes, men så vidt jeg kun kan se gælder det kun for andre pc's i hjemmet? Har også installeret iTunes server på min NAS og prøvet ligge et enkelt nr ind på den, men den kan heller ikke ses på iPad. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
Skalle06
Guld medlem Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du også aktiveret 'Deling i hjemmet' på din iPad?
http://support.apple.com/kb/HT4557?viewlocale=da_DK&locale=da_DK |
|
Skalle06
Guld medlem Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Funktioner
Tak(0)
|
..... Og du skal ikke bruge iTunes på iPad til at afspille musik, men Musik app'en.
|
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har aktiveret deling i hjemmet på iPad
Formulerede det forkert før, når jeg går i musik app finder den ikke noget og henviser mig til iTunes med at skulle købe det. |
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
iTunes skal køre på pc/Mac før deling virker.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Beanie
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man kan ikke streame musik til iPad.
Du kan synkronisere musik ol. over. Her skal du vælge musikken under iPad i iTunes, når du har iPad forbundet med din PC. Du kan også fjernstyre din PC med iPad, hvis det er PCeren, der skal afspille. Så skal du installere Remote på iPad og aktivere Deling i Hjemmet på PC. Det hele er faktisk så nemt, at det for os dødelige Windowsbrugere, kan virke svært nogle gange. |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men hvorfor vil du have musikken hen på iPad? For at styre eller for at afspille ud af iPad'ens højttalere? Du kan styre hele PC/MAC'en iTunes bibliotek via Remote app'en til iPad og så Airplay'e videre til f.eks. dit anlæg eller højttalere. Hvis du decideret vil streame musik ned til din iPad så synes Apple det skal gøres fra skyen. Det er her iTunes Match kommer ind i billedet, hvor du får adgang til al din musik på alle enheder ligemeget hvor du er. Så ligger det ikke fysisk på enheden, men oppe i skyen. Desværre er iTunes Match stadig ikke kommet til Danmark. Skylden kan placeres hos KODA.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
JordanDK
Funktioner
Tak(0)
|
Alt det er jeg med på Til at se film på iPad bruger jeg Airvideo så kan de ses på farten også, og det fungerer faktisk også med jeg kan AirPlay dem videre til fx en hver xbmc maskine med bonjour installeret. Den tager også undertekster med og æder alle lydspor. |
|
|
JordanDK
Funktioner
Tak(0)
|
@Beanie
Det var faktisk nemt da jeg lige fik det grejet. @Rasmus Larsen. Det kan der være flere grunde til. Min medieserver står alligevel ofte tændt eller kan tændes fra iPad, NA'S står altid tændt og vi bruger iPad i køkkenet til opskrifter, musik og tv. Samt når jeg er på farten, så kan jeg streame min musik og film uden jeg fysisk behøves have dem liggende. |
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det også er til på farten så er det da næsten iTunes Match du skal have fat i. Det smider al din musik op i skyen. Det er ligemeget om det er købt gennem iTunes, rippet fra CD'er eller hentet ulovligt.
Du kan godt komme på iTunes Match selvom det ikke er åbnet i DK. Du skal bare af lidt omveje med et amerikansk iTunes gavekort og så en amerikansk iTunes-konto :)
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
JordanDK
Funktioner
Tak(0)
|
@Rasmus
Takker vil prøve at kigge på den løsning også |
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |