recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic VT60 Blæserstøj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic VT60 Blæserstøj

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Flemse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic VT60 Blæserstøj
    Sendt: 14-November-2013 kl. 16:34
Vil blot dele mine erfaringer mht. til blæserstøj på mit 55VT60.

Har købt dette TV for en måneds tid siden, og havde næsten fortrudt pga. støjen fra blæserne der nærmest lyder som en mellemting mellem en hårtørrer og en Nilfisk støvsuger.

Har nu efter at have læst på diverse fora indkøbt 2 stk. af disse 120 mm filtre:
http://www.quietpc.com/qpc-filters

Og de virker faktisk. Støjen er ikke helt væk men den har fjernet så meget støj at jeg igen er i stand til at nyde den gode billedkvalitet uden at føle trang til at løbe skrigende væk.

Førhen kunne støjen høres i hele stuen, hvis der ikke var skruet godt op for lyden.
Måske andre kan bruge forslaget.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 16:40
Dem burde Panasonic sende hjem til folk på deres regning, da det jo er et kendt problem.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 17:02
Problemet startede allerede med VT30, det er utroligt at det ikke er blevet rettet når man snakker et high-end TV. Det er heldigvis ikke på alle, men det er jo en ringe trøst for dig.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 19:35
Hvordan kan det være at blæserstøj samt burn in og retention kun er et problem på de dyre Panasonic plasma skærme?
Til top
allando Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Marts-2006
Point: 380
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allando Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 13:57
Jeg fatter ikke, at alle de der lovpriser dette TV, ikke vægter blæserstøjen som en deal-breaker....Jeg har lige returneret et 65VT60 pga alt for meget blæserstøj...selv min 4 årige datter spurgte: "Far, skal det sige sådan?" Det er ligesom at have en konstant tændt Em-hætte i stuen...Mega stort ØØØØVVVVV....
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 17:12
Det er IKKE alle VT modeller siden VT30. Mit 55VT50 er lydløst...Omme bag tvèt kan man kun høre at luften bevæger sig..Håber at det fortsætter sådanLOL
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19667
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 17:17
Væggen bag fjernsynet har utroligt meget at sige med hensyn til lyde (blæsere og "knurren"). Nogle vægtyper reflektere al lyden ud, andre skjuler det bedre (møbler hjælper også til).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
allando Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allando Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Væggen bag fjernsynet har utroligt meget at sige med hensyn til lyde (blæsere og "knurren"). Nogle vægtyper reflektere al lyden ud, andre skjuler det bedre (møbler hjælper også til).

Klaus

Jeg prøvede en 3 - 4 forskellige placeringer, inklusiv midt i et stort rum...Ingen forskel på blæserstøjen...Dead
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 17:22
Jeg har samme tv og kan overhovedet ikke genkende det problem. Mit er lydløst. Jeg ville nok fejlmele det hvis jeg var dig.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Jeg har samme tv og kan overhovedet ikke genkende det problem. Mit er lydløst. Jeg ville nok fejlmele det hvis jeg var dig.
Og netop dette synes jeg er et kæmpe problem. Man kan desværre ikke læse en anmeldelse om fex et tv , og så tro at det man køber så også "opfører" sig som i en test...
Ja det er noget af et lotteri...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
allando Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allando Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Forhandleren oplyste, at det var normalt, at der kom støj fra et plasma-TV...Derfor returnerede jeg det...Jeg tror iøvrigt ikke på, at dit er lydløst, igen ifølge forhandler: ALLE plasma-TV støjer...det er mere sandsynligt at du ikke kan høre lige nøjagtig de frekvenser det udsender....
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 19:06
Jeg ved ikke om der er forskel i støjniveauet på f.eks. VT60. Men lige nu ser vi TV2 nyheder, og vi kan altså ikke høre blæserstøj - eller anden støj fra TV´et.

På en eller anden led ligger problemet nok hvor sensibel man er for støj - men det ændre jo ikke på, at det må være møg irriterende hvis man føler sig generet  Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu