recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overvågning med IP kamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overvågning med IP kamera

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
holy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér holy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overvågning med IP kamera
    Sendt: 15-November-2013 kl. 16:46
Hejsa.

Først skal det lige siges det er WIFI IP cams jeg søger ;)

Er der nogle der har erfaring med overvågning med IP kameras?

Jeg skal have 3-4 kameras der gerne skulle sende deres video direkte over IP til en evt NAS eller andet storage.

Indendørd overvågning

Kræver det MEGET båndbredde af systemet ?

Det skal ikke være "state of the art" men bare en alm god løsning.

Hvad er faldgruberne osv osv.

Nogle der har erfaring med nogle gode løsninger/pakker hvor alt bare spiller?

Mvh
Holy

Redigeret af holy - 15-November-2013 kl. 16:52
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 17:05
Jeg bruger en Synology NAS og IP cam der får strøm via netkabel. Altså skal jeg kun trække et kabel til det, det slipper du jo ikke få. Så vil anbefale dig en PoE switch i stedet for en Wi-fi løsning som jo også i princippet kan blokeres af en jammer
Til top
holy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér holy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 17:41
Tak for svar.

Jeg er ikke intresseret i at trække ethernet kabler så det er en NO go.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 17:42
Du skal nok have fundet ud af om du vil køre via en NAS. Hvis du f.eks. køber en Synology NAS så er der software med til den (suvaliance station) - men kun til 1 kamera. Man kan købe yderligere licenser til flere samtidige kameraer. Men til denne software er det jo ikke alle IP kameraer der er understøttet. Man skal gå ind på producentens hjemmeside for at se hvilke der er understøttet : http://www.synology.dk/support/camera.php?lang=dan
Har selv overvejet at prøve med et foscam kamera, men jeg har haft en firmaadm. router ind til for 1 uge siden (hvor stort set alle porte har været blokkeret). Og det ville nok være en fordel at man kan se med når man ikke er hjemme.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 17:46
Jeg bruger et Foscam IP WIFI Camera Model FI8918W sammen med en Synology Nas,
og der kører upåklageligt, og det bruger ikke ret meget trådløs båndbredde.
//Guldhammer
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 17:48
ps de fleste producenter har en eller anden form for demo side hvor man kan se kameraerne i brug. Foscam kan du f.eks se via http://www.foscam-danmark.dk/ (tidligere tiggi.dk)
Her kan man få lidt info omkring brædvidden på linsen, IR m.m.
Til top
holy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér holy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 18:56
Tak for alle svarene ;)

Tror jeg har fundet ud af at det bliver et FOSCAM med WIFI og så over synology nas og deres surveliance station.

Nogle der ved hvad licenserne koster hvis man skal have mere end 1 kamera ? Kan ikke umiddeblart finde det på synology.dk 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 19:01
//Guldhammer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Du skal nok have fundet ud af om du vil køre via en NAS. Hvis du f.eks. køber en Synology NAS så er der software med til den (suvaliance station) - men kun til 1 kamera. Man kan købe yderligere licenser til flere samtidige kameraer. Men til denne software er det jo ikke alle IP kameraer der er understøttet. Man skal gå ind på producentens hjemmeside for at se hvilke der er understøttet : http://www.synology.dk/support/camera.php?lang=dan
Har selv overvejet at prøve med et foscam kamera, men jeg har haft en firmaadm. router ind til for 1 uge siden (hvor stort set alle porte har været blokkeret). Og det ville nok være en fordel at man kan se med når man ikke er hjemme.

Jeg har en app på min Note II som hedder "IP Cam Viewer Basic" og der kan jeg se begge mine Kameraer, dette kræver dog at der er åben for begge IP cams's porte.
//Guldhammer
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 19:36
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2004
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2013 kl. 21:18
Kører med et D-link 942 som fungerer super. Kører via wifi og D-links "server" og kan se både live samt optagede filer via mobil-app.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Point: 410
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 11:09
Jeg bruger denne her:

Fungere perfekt med min Mac og I-Phone... kameraet er motorstyret og fungere med et strejf hen over skærmen - fed detalje Wink

Ingen afgifter, ingen licens....

Gav kr. 1.100,- i Elgiganten...

Bond Cool

Redigeret af bbond - 16-November-2013 kl. 16:41
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu