|
Passiv sub? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Januar-2014 kl. 19:04 |
Nogen der har erfaringer med brug af passiv subwoofer?
Jeg har altid kun haft aktive, så kender ikke til passive. Hvordan er de i brug, og hvordan bruges de reelt? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40545 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Passive Subs bruges i anlæg hvor fostærkeren til den er i Reciveren, det er i de fleste tilfælde Low End produkter. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19841 |
Der kommer så sandelig an på, hvilken sub det er....... Klaus |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
Eller når man laver selv byg IB i væggen.
Her det nemmest at bygge med passive enheder, og så have den aktive forstærker ved siden af. En passiv sub kræver stadig en forstærker et sted i kæden, den er bare ikke bygget ind i sub'en. |
|
.....
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
Grunden jeg spørger er, at jeg er blevet tilbud et billigt sæt baghøjttalere med en passiv sub til.
Det er billigt, hvis passiv sub er noget værd, men ikke hvis det kun er baghøjttalere der kan bruges. En jamo sub, so. Jeg ikke kender til, men har selv haft satelitterne før, hvorfor jeg kan vurdere prisen på dem. Men hvis en passiv sub ikke er brugbar i mit system bliver det for dyrt. En yamaha rx-v550 receiver |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19841 |
Vil du så have sub på baghøjttalerne?
Klaus |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
Jeg vil tro at det du snakker om er et lille kompakt højttalere sæt med sat + bas højttalere, og altså ikke en subwoofer i surround forstand.
Det giver heller ikke mening at koble en "sub" ind i mellem din forstærker og sat højttalere... slet slet ikke som bag højtalere. Ikke at du ikke kan bruge det, men det kommer ikke til at spille .1 (LFE) kanalen fra dit surround på den måde. |
|
.....
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Du vil skulle have en separat forstærker til subwooferen.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40545 |
Så er jeg med er jeg sikker på, har selv og bruger et sådan sæt. Satelitterne tilsluttes SW, som så tilsluttes Reciveren i HT Out på ganske normal vis. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Nej, ville have smidt sat i surroundkanalen, men havde ikke en umiddelbar ide til sub, andet end den måske kunne være røget i b front eller sådan. Men tror jeg har fanget den. Passiv fungerer ikke i mit tilfælde.
|
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Det er nok er god ide hvis du kan overbevise os om at det er en sub og ikke en bas du har fået tilbudt. Billede, model nummer eller antallet af højtaler tilslutninger vil gøre underværker.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Jamo sw80.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |