|
Ohm problem? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |||
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Februar-2014 kl. 16:07 |
||
Hej.
mine Dali Mentor 2 er 6 ohm. Manual til min KI Pearl Lite forstærker, siger ved brug af A+B: 8 - 16 ohm. jeg kører bi-wiret med bas/mellemtone til A, og diskanterne til B. er det et problem, overbelastet jeg noget? JH |
|||
Marantz KI Pearl Lite
Marantz SR5005 B&W 805D Bluesound Node Sonos Connect |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvad så med Crossover, med dem tilsluttet sådan.?
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
||
Reciever og forstærker er koblet sammen via pre-out og direct amp connection. Fronter er tilsluttet forstærker, øvrige højttalere er tilsluttet reciever.
Mener du at bi-wiring af fronter på forstærker, skulle give problemer for reciever i surround? JH |
|||
Marantz KI Pearl Lite
Marantz SR5005 B&W 805D Bluesound Node Sonos Connect |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19651 |
||
Du kan roligt spille videre.
Klaus |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
||
Nej det er intet problem da de belaster i hver deres frekvensområde og vil belaste forstærkeren helt som hvis du kører single-wiring. Iøvrigt er A & B tilsluttet samme forstærker"gren", så det er samme forstærker der spiller på A & B Mht "cross-over" spørgsmålet, så bare spring det over for det klarer delefilteret i højttalerne fuldstændig som hvis du kørte med et enkelt kabel (Single wiring)
Redigeret af Bastianboxer - 03-Februar-2014 kl. 17:55 |
|||
![]() |
|||
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
||
Der burde ikke være nogen problemer. Desuden har du ikke bi-wiret, men bi-ampet :)
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-September-2013 Status: Offline Point: 302 |
||
Det er nu biwiring. Biamping kræver 2 stereoforstærkere hvor bas/mellemtone er sat til den ene forstærker og diskanten til den anden
![]() Redigeret af Bastianboxer - 03-Februar-2014 kl. 18:04 |
|||
![]() |
|||
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
||
Nej det gør det ikke. Det kræver 2 forstærker udgange. Som i A+B. Bi-wiring er koblet til samme forstærker gren. Så han ville kun bruge A udgangen. Ergo har han bi-ampet. |
|||
![]() |
|||
||
BI AMP betyder 2 forstærkere og TRI AMP betyder 3 forstærkere osv Når signalet kommer fra samme forstærker men med forskellige kabler, så er det BIWIRING, med mindre der virkelig er indbygget 2 stereoforstærkere i samme kasse A & B ER samme forstærkergren i den nævnte forstærker Men det gider jeg egentlig ikke diskutere Ellers så læs lidt på det
![]() Redigeret af Bastianboxer - 03-Februar-2014 kl. 18:10 |
|||
![]() |
|||
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
||
Kommer det ikke an på den enkelte forstærker med hvordan dens A/B funktion er opbygget.
|
|||
![]() |
|||
||
Vi er enige i at 2 separate forstærkere er bi-amp. Udover det, forklares her hvad jeg også forstår som bi-wiring og bi-amping https://www.youtube.com/watch?v=3yKbycskvEs Så jeg er uenig med dig. Jeg vil kalde det han gør for bi-amping. Kan godt være du ikke vil diskutere, men det vil jeg egentlig gerne. Kan være en af profferne har noget at sige? Synes selv at bi-amping måske bliver brugt lidt flittigt, og det burde måske hedde noget andet i det tilfælde at samme forstærker bruges. Men bi-wiring er det ikke i mine øjne. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19651 |
||
Langt langt de fleste stereoforstærkere (som vi taler om i denne tråd) er ens opbygget hvad angår A og B udgange - de kobles i parallel.
Jeg kender ikke til andet....... Klaus |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |