recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 32" fladskærm i 9-10.000 kr klassen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket32" fladskærm i 9-10.000 kr klassen?

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Casper Tai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: 32" fladskærm i 9-10.000 kr klassen?
    Sendt: 24-Juni-2006 kl. 12:50
Hejsa,

Jeg er ny her og også på fladskærmsmarkedet. Jeg står og skal til at anskaffe mig et 32" fladskærmstv og har i den forbindelse kik på Samsung LE-32R72B, der vist kan anskaffes for lidt over 9.000 nu.

Jeg vil derfor gerne høre jer om der evt. er andre mærker/modeller i samme prisklasse, der er anbefalelsesværdige, og som jeg bør tjekke ud?


På forhånd tak,

Casper
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2006 kl. 12:59

Hej Casper.

Og velkommen til forummet.

Til prisen tror jeg bestemt ikke du finder noget bedre, helt sikkert.

Eneste "mislyde"   jeg har hørt omtalt om dette TV, er netop at "lyden" er lidt kedelig at høre på... Men ellers har omtalen været yderst positiv, og der er til medlemmer af forummet jo ellers blevet solgt rigtig mange af slagsen, da det jo lige har været på "Fælleskøb".

Skal du have noget som "måske" (fordi det jo ofte er en smagssag) er bedre, så er der JVC, Sony el. evt. en dyrere Samsung-model, men så skal du også forvente at priser stiger med min. ca. 3000 kr.
Men jeg vil da gerne anbefale mit eget.  



Redigeret af Pokerface - 24-Juni-2006 kl. 13:35
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Casper Tai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hej Casper.

Og velkommen til forummet.

Til prisen tror jeg bestemt ikke du finder noget bedre, helt sikkert.

Skal du have noget som "måske" (fordi det jo ofte er en smagssag) er bedre, så er der JVC, Sony el. evt. en dyrere Samsung-model, men så skal du også forvente at priser stiger med min. ca. 3000 kr.
Men jeg vil da gerne anbefale mit eget.  



Mange tak for velkomsten.

Det lyder som om, at det Samsung TV er godt til prisen. 

Jeg har l tænkt mig at checke 2 Philips TV ud her en af de nærmeste dage. Det drejer sig om 32pf5521d og 32pf5321 - nogen der har erfaringer med disse?

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 20:34

Hej igen.

Ja okay, men mig bekendt, er Philips i denne prisklasse slet slet ikke på niveau med Samsung'en.
Men det finder du jo muligvis nok ud af. 

Held og lykke.

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 20:43
Hej
Ikke for at hijacke din tråd, men står i samme situation og skal købe et 32" lcd til 9-10k

Har også kigget på netop det samsung, men har endvidere også kigget på 3 lg skærme:

LG 32LC2R (s-ips panel 8 ms, men standard belysning iht. kontakt til LG - XD Engine 3 10 bit)
http://www.hifipriser.dk/listprices.asp?ID=207813
8000 kr

LG 32LB1R (mener også det er s-ips panel, med bedre baggrundsbelysning)
http://www.hifipriser.dk/listprices.asp?ID=209283
9800 kr

LG 32LX2R (EEFL background light - Xd Engine 2)
http://www.hifipriser.dk/listprices.asp?ID=184247
9000 kr.

Nogle der kender de Lg i forhold til Samsung LE-32R72B?

Ved at Lg tv ville være gode til HTPC, da alle kan klare 1:1 pixel mapping via enten dvi eller hdmi (ja eller vga hvis man vil det)

svar fra lg ang. LG 32LC2R

Hi! Yes it´s made of S-IPS panel, but it doesn´t have EEFL background light, it has standard. And it can handle pixelmapping 1:1 via HDMI. We wouldn´t say it´s an updated version of 32LX2, they are all individual tvs and not replacing one another. When it comes to the differences between XD Engine 3 and 2 this is the most important: Clarity: XD Engine 2 1 billion colours WXGA HD (1366*768) 2D sharpness XD Engine 3 4 trillion colours Full HD (1920*1080) 3D sharpness The noise reduction went from 2D til 3D, and the colour control from 2D til 3DF aswell. I will attach a file with LGs pixelpolicy (unfortunately we only have it in swedish). Best regards Anja, LG Electronics

Håber andre kan hjælpe os uden lcd-tv :-)

/Skipper

Til top
Casper Tai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 20:53
Ingen problemer, skipper. Jo flere modeller i prisklassen der bliver anbefalet/frarådet des bedre.  
Til top
Casper Tai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hej igen.

Ja okay, men mig bekendt, er Philips i denne prisklasse slet slet ikke på niveau med Samsung'en.
Men det finder du jo muligvis nok ud af. 

Held og lykke.



Godt at vide Philips TV'ene her ikke er i top.

Vil nødig smide mere end 10 K, så det lugter stadig af Samsung, når det ikke skal være dyrere.
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 21:05

Hej "skipper".

Jeg kender ikke de nævnte LG'er af andet end omtale, men jeg har i de sidste to md. snakket utrolig meget "fladskærme" med diverse forhandlere både lokalt og på nettet, og alle, uden undtagelse har anbefalet mig Samsung'en frem for LG'erne.
Den ene af dem du nævner: 32LB1 er dog faktisk LG's nuværende "Topmodel" i 32" serien, og er nok den eneste der er oppe i nærheden af Samsung'en.

Du skal jo lige tænke på, at den pris Samsung'en sælges til nu, er en helt speciel pris. det hele blev startet af et fælleskøb herinde og som så endte med en rask lille priskrig.
Lige da den kom på markedet for et par måneder siden, kostede den faktisk 14.999 kr. hvilket den forøvrigt også stadig gør i de fleste "normale butikker" ude i byen.

Nå men det var bare lidt info.  

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 21:10

Oprindeligt skrevet af Casper Tai Casper Tai skrev:


Godt at vide Philips TV'ene her ikke er i top.

Vil nødig smide mere end 10 K, så det lugter stadig af Samsung, når det ikke skal være dyrere.

Hej igen.

Ja okay, men det er så ikke min erfaring der siger det... Men derimod hvad jeg i den sidste tid har læst og spurgt mig til af oplysninger.

Skal du have en Philips som matcher Samsung'en, skal du vist næsten op på den dobbelte pris.

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 21:12

Hej Alle

Der kommer også meget snart et alternativ på Fælleskøb her.

Vi satser ihvertfald på at få den meget roste nye model fra Toshiba hentet til landet. Otto fra TapeConnection siger det er en model der sparker r...

Toshiba 32 WL 66 Z

Det er en model der matcher Sony i design. Tyske AreaDVD kalder den en reference model. Otto siger at den snildt matcher meget dyrere TV i både billede-kvalitet og kontrast-niveau. Lydkvaliteten er hæderlig, bedre end man normalt ser i klassen. Og så er den født med hele 2 HDMI indgange.

Vi håber at levering kan begynde i anden halvdel af juli.

Prisen bliver god!

  /Lars

PS. Samsung R7x modellerne er ikke dårlige, men de kan ikke være med overfor dette TV.

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hej "skipper".

Jeg kender ikke de nævnte LG'er af andet end omtale, men jeg har i de sidste to md. snakket utrolig meget "fladskærme" med diverse forhandlere både lokalt og på nettet, og alle, uden undtagelse har anbefalet mig Samsung'en frem for LG'erne.
Den ene af dem du nævner: 32LB1 er dog faktisk LG's nuværende "Topmodel" i 32" serien, og er nok den eneste der er oppe i nærheden af Samsung'en.

Du skal jo lige tænke på, at den pris Samsung'en sælges til nu, er en helt speciel pris. det hele blev startet af et fælleskøb herinde og som så endte med en rask lille priskrig.
Lige da den kom på markedet for et par måneder siden, kostede den faktisk 14.999 kr. hvilket den forøvrigt også stadig gør i de fleste "normale butikker" ude i byen.

Nå men det var bare lidt info.  



Tak for info "Pokerface"

Ved du tilfældigvis med 100% sikkerhed om Samsung kan klare 1:1 Pixel Mapping via vga (mener alle burde kunne det)

Du mener vel ikke at det kan forventes at priserne måske stiger en anelse, for jeg regner først med at købe tv her sidst på sommeren, når der er tjent nogle gryn gennem fuldtids studiejob :-)

Hvordan er det at zappe på det Samsung? Går der lang tid fra klik til kanalskift?

/Skipper
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 21:21

Hej Lars.

Jamen jamen, det ser jo rigtig fint ud... Pokkers osse at jeg lige har købt.

Men det bliver da spændende at se hvad det bliver til.

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu