|
Macafee og Windows |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-April-2014 kl. 19:58 |
|
Her på fortet har vi jo investeret i 2 nye bærbare PC.
Den ene har windows 7 og den anden windows 8. Til begge pc´er medfølger en gratis prøveperiode af Macafee - som jeg ikke har installeret. Når det kommer til opdateringer af microsoft software fremstår det som om, at det er Macafee der håndtere den sag. Jeg er jo vant til, at min pc selv henter ny software fra microsoft. Er det nu sådan, at man er pisket til at købe Macafee for at kunne hente windows opdateringer - eller er det bare noget som Macafee vil give det indtryk af? Jeg er en kende forvirret
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Macafee vrøvler....... Klaus |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Takker, nu har jeg slettet deres programmer -
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Du skal også være opmærksom på, at når du henter opdateringer til din Java, så vil Macafee desværre også blive installeret. Dette kan man IKKE fjerne noget flueben ud for, som man ellers kan ved diverse værktøjslinier, man skal lokkes til at installere! Så der må du også ind i Programmer og Indstillinger for at smide den ud over kanten af harddisken.
![]() Der var et eller andet sted, hvor man trygt kunne hente en ny Java uden der kom skrammelware med.
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
I må hygge det næste stykke tid - der er Barnaby, "Mord i København" på DR1 nu...
|
||
![]() |
||
|
Takker - nemlig
![]() |
||
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
|
Arrrrh, det er vidst en sandhed med modifikationer..... Fik min java opdateret forleden, har lige kigget efter, der er ingen macafee skrammel. Opdaterede svigermors java i går aftes (via teamviewer), her kom der "pænt" et spørgsmål om der skulle installeres "bloatware" (kunne vælge macafee fra). Helt ærligt, så vil jeg ikke røre macafee med en ildtang, alene den politiske beslutning at man optræder som bloatware på "højde" med ask.com toolbar er nok til at jeg holder nallerne langt langt væk" Klaus |
||
![]() |
||
|
Jeg kunne kun fravælge en Ask-toolbar. Macafee-scanneren blev jeg påtvunget og måtte ind i Programmer og Indstillinger for at få fjernet bagefter - sådan var dét!
Redigeret af turbo2 - 19-April-2014 kl. 22:27 |
||
![]() |
||
|
Skal lige sige, at det var forrige Java-opdatering, der var det skidt med - den nyeste opdatering har jeg ikke turdet tage endnu pga. advarsler om bøvl med den.
|
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|
Hewj. Kan du huske hvad den seneste Java opdatering hedder. Mvh |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Så vidt jeg husker er seneste oficielle java 7.51. Men der er kommet en java 8, som ikke afinstallerer 7'eren, så det skal gæres manuelt
![]() |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Man kan lave en registry indstlling som gør at java bloatware ikke installeres. Men den nulstilles ved hver installation. Så løsningen er at placere det i group policy enten lokalt eller på en domain controller
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |