recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger TV der IKKE hakker...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger TV der IKKE hakker...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ReneS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Marts-2014
Sted: Børkop
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søger TV der IKKE hakker...
    Sendt: 19-Juni-2014 kl. 15:39
Hej...
Jeg har nu været ude og kigge på flere TV i butikkerne, og synes det samme problem igen og igen, er at de hakker under panoramiske scener. Det har været problemet på Sonys 605 serie, LG's 600 serie og philips 6000 serie. Har andre også gjort denne erfaring, eller er det bare mig? Efter hvad jeg er blevet fortalt af personalet, er det ikke noget man kan ændre i indstillingerne. Så vil meget gerne vide om der findes der et fjernsyn der er helt fri for dette til max 7000 kr? 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 16:05

Oprindeligt skrevet af ReneS ReneS skrev:

Så vil meget gerne vide om der findes der et fjernsyn der er helt fri for dette

Helt fri for det.? Helt absolut fri for det.? Nej, det kommer også an på materialet der vises.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ReneS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 16:09
Synes bare det er underligt at der er så store problemer med det. Mit 4 år gammle philips fjernsyn havde ingen problemer med det. Det var så kun 37" mens dem jeg kigger på nu er mellem 46-50". Men spiller det nogen rolle?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 16:22

Det ved jeg ikke, har set det på CRT, på Panasonic Plasma, og oplever det også på det nuværende, nogen gange mere end andre. f.eks ved 60Hz > 50Hz.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 16:33
Dumt spørgsmål måske, men har du været i elgiganten for at se på tv, og set deres panoreringsfilm?
Til top
ReneS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 16:36
Jeg mangler stadig elgiganten som den sidste butik. Tager nok derind i morgen og ser på samsungs modeller. Men har været i både fona, expert og bilka (vejle + kolding). Så synes jeg har set en del nu Smile
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 16:40
Grunden til jeg spurgte var, at elgiganten har en eller anden film kørende, ihvertfaldfald i Esbjerg sidst jeg var der, som hakker på vil tro 50% af deres udstillede tv.
Til top
ReneS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 16:45
Kan bare ikke forstå at de vil bruge sådan en disk. Kan ikke se det vil hjælpe dem, medmindre det selvfølgelig er for at øge salget på de tv der ikke hakker. Det kan være det er dem de får størst difference ud af at sælge Disapprove
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 17:17
Uden at vide det, tror jeg du rammer hovedet på sømmet med sidste linje.
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 21:48
Det kunne tænkes de var dårligt indstillet. 

Skal ikke sige hvordan det er i dag, men synes altid jeg læste i anmeldelser af TV, at man skal slå alt det "hjælpe" halløj fra, som producenterne plejer at udstyre deres fjernsyn med. Det plejer at være slået til, men kan give et roligere billede, hvis de er slået fra.

Bare en tanke fra en, som ikke har kigget på TV i mange år.
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2014 kl. 22:48
Det er alt det "hjælpe halløj" der gør at nogle TV ikke hakker i butikkerne. Specifikt frame interpolation. At det så er noget der bestemt bør slås fra når man kommer hjem er en helt anden snak.
Det hakken du ser i butikken vil du højst sandsynlig ALDRIG se derhjemme, primært fordi det TV du har i dag sikkert slet ikke har disse "hjælpe" funktioner til at "udglatte" hakken. Når der køres med test-skiver er det en hel anden sag, men jeg tvivler på det er dét du kommer til at bruge dit tv mest til ;)

ReneS - læs lidt anmeldelser af TV i dit prisleje. Gå ud og se hvad du synes om design og generel billede indtryk. De fleste mennesker er simpelthen ikke i stand til at bedømme, hvad der reelt er det bedste TV i et butiksmiljø med op mod 100 TV på række. Så læs lidt tests (flatpanels.dk hdtvtest.co.uk) og hav dem i baghovedet når du tager ud til butikkerne.

Læs evt. også denne artikel om "Hertz";
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1288865091
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 7240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 06:15
Sidst jeg kikkede forbi Elgiganten så jeg at flere af deres tv var tilsluttet via component kabel.   Og de fleste billeder lignede noget møj.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu