|
Ny fladskærm |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
hmadsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-November-2014 kl. 13:32 |
|
Jeg kunne godt snart tænke mig at få udskiftet min 6 år gamle plasma skærm med en nyere og mere strøm-venlig model.
Desuden kunne jeg godt tænke mig at komme lidt højere op end de 42" jeg har i dag. Har kigget lidt på markedet og ser at Samsung har nogle skærme. Har ligesom besluttet at jeg vil have en 4K skærm. De 2 jeg kigger på er : UE55HU6905 til ~7000 Kr. UE55HU7505 til ~11800 Kr. Jeg skal ikke bruge tunerne overhovedet da alt vi ser på skærmen bliver streamet via HDMI fra en NUC computer. Vi skal ikke bruge lyddelen da al lyd ryger via en forstærker ud til eksterne højtalere. Som jeg ser det er de primære forskelle på de 2 : 1. Den dyre har 3D (Kan jeg sagtens undvære) 2. Den dyre har local-dimming ? 3. 200hz opdateringsfrekvens på den dyre imod 100hz på den anden. Der findes også en 8000 serie til omkring 15.000 men så vidt jeg kan se er det en buet fladskærm men det vil jeg helst undgå. Kan man antage at begge fladskærme reelt bruger samme panel da det er samme størrelse, opløsning og er fra samme årgang ? Nogen der har andre forslag evt. Er jyde så skal gerne have så meget for pengene som muligt ![]() |
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6282 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej
Glem 6905 modellen , den har fået vildt dårlige anmeldelser på HDTVtest. Gå efter 7505 og ikke den buet 8 serie , det ville jeg ihverttilfælde gøre. MVH |
||
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
hmadsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
|
Har lige læst den test du taler om og jeg kan se den ikke får så god anmeldelse.
Har også tænkt på 7505 og er enig i at den 8000 serie som er buet er totalt uinteressant. Er der andre mærker som giver samme ydelse som 7505 men som koster mindre ? Er nemlig ikke helt lagt fast på at det skal være Samsung. |
||
![]() |
||
Bladerunner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2012 Sted: Midtsjælland Status: Offline Point: 306 |
|
Slettet
Redigeret af Bladerunner - 10-November-2014 kl. 10:04 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Fandt du ud af, at du blot "udstillede" dig selv? ![]() M.v.h. |
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
|
Imellem de to vil jeg også anbefale, at du tager springt til HU7505-modellen. Den stod til 9.999 på tilbud her i sidste uge - eller var det ugen før? - så mon ikke den kommer derned igen, hvis du er lidt tålmodig :)
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
|
Jamen min gamle Panasonic Plasma skærm virker jo stadigvæk fortrinligt så jeg har som sådan "masser" af tid til at vente på det kommer på tilbud igen så.
Kan du huske hvor det var på tilbud dengang ?
|
||
![]() |
||
cccd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 732 |
|
Det var et weekend-tilbud i bilka ![]() Redigeret af cccd - 10-November-2014 kl. 14:32 |
||
|
||
![]() |
||
Bladerunner ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2012 Sted: Midtsjælland Status: Offline Point: 306 |
|
Jeg havde egentligt tænkt mig at tage the high road men siden du insisterer..... .......Kom nu bare med din bevidstløse anbefaling af Pana'en Henrik - det er jo verdens ottende vidunder ikk' ? ![]() |
||
![]() |
||
Supermikkel ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
|
Jeg har lagt dette indlæg på Playright også, men Recordere.dk plejer jo også at være temmelig kompetente, så here goes
Jeg skal have mig et nyt Tv, da mit gamle Panasonic PX80 ikke har Mpeg4 mv. Tvet skal bruges til spil, film, blurays mv. Derfor er en god Smartfunktion heller ikke nødvendig, da de fleste konsoller, vel er bedre til at betjene Netflix, Hula, Viaplay. Jeg har set mig omkring, men jeg er ikke skarp på området. Jeg har tænkt Panasonic igen, da jeg har været GLAD for mit PX80. Jeg har udset mig AS640 ellerAS AS650 hvis det skulle være Panasonic, men der er jo meget andet. Herudover er de begge LCD og ikke plasma, som jeg ellers har sværget til. Derfor, hvilke producenter bør jeg kikke efter eller overveje istedet ? eller bør jeg bare springe på Panasonicvognen igen. Budgettet er på MAX 6000,-, det er jo bare et tv ;-) |
||
![]() |
||
|
Hvis dit budget er max 6000 så er de to modeller fra Panasonic et rigtigt godt bud.
Men hvis du er rigtig glad for dit gamle plasma er der jo også muligheden for bare at købe en box med Mpeg4 til at smide foran.... (så længe plasmaen kan vise HD naturligvis). |
||
![]() |
||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
|
Du kunne og lure lidt på Sonys 600 og 800 serie
Hvis lysten til at udskifte skærmen ikke er der, så er en ny mpeg4boks ikke en dum ide! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |