|
Mini pc til min far |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
sho ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 231 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-December-2014 kl. 14:40 |
Jeg skal bruge en mini pc til min far. Den skal kunne bruges til: At surfe lidt på Streame HBO Streame Netflix (også HD) Afspille 1080P HD Video filer Han har kigget på denne her: I mine øjne ser den fin ud og kan dække hans behov. Han kan altid smide mere ram i og bytte harddisken ud med en ssd, for at få bedre overall ydelse og fart. Han er ikke til samle-selv løsninger og det må ikke være for dyrt. Burde denne ikke kunne dække hans behov eller har jeg overset noget? (kender fx ikke så meget til CPUen)
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den ser skam meget fin ud. Men hvis jeg var dig. Ville jeg smide ssd disk i stedet. Så bliver den ikke sløv på det punkt. Så med win 8 på med netflix app'en
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det der ønskes kan en Tablet også, hvadenten det er en æble, Android eller Microsoft. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 34 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-November-2011 Sted: København Status: Offline Point: 320 |
Den i kigger på har en MEGET langsom cpu, kan absolut ikke anbefales.
I kan kigge på de nye nuc der kommer her i starten af året, der får i nok mest minipc for pengene Kig på siden cpubenchmark.net hvor den cpu i finder mindst skal have 2500-3000 point for at være en behagelig oplevelse at surfe på |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
Men nu skal han ikke surfe. Han skal streame. Hvilket med apps til win8 ikke virker så langtsomt
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 34 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-November-2011 Sted: København Status: Offline Point: 320 |
T-duck - det står øverst på listen at han skal surfe
|
|
![]() |
|
Okay havde overset
![]() |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
https://www.komplett.dk/lenovo-q190/805501
i3 PC med HD4000-grafik og win8 for 2900,- i5 Mac mini med HD5000-grafik for 3700,- De atom, AMD og celeron-cpu'er bliver lige pressede nok med 1080p-video; så måske det er bedre at give lidt mere?
|
|
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Celeron bliver i hvert fald ikke presset ved 1080p. Hvis du har oplevet det, så har du gjort noget forkert.
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4834 |
Hej. Der er mange af de små PICO bokse med integreret CPU som lander på en CpUBenchMark på omkring 1000. Men jeg har set en som har en Intel Celeron 1037U @ 1.80GHz som har en CPUBenchMark på 1773. Det er en MSI WindBOX DC111, men jeg læser at den så desværre støjer. http://www.ebay.de/itm/NEW-Msi-DC111-04BEU-Wind-Box-Dc111-Pc-System-Dual-Core-1037U-1-80Ghz-No-Memo-/400780650705?pt=UK_Computing_Other_Computing_Networking&hash=item5d506368d1 Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 25-Januar-2015 kl. 11:25 |
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
"Far computere", "kæreste computere" og "familiecomputere" generelt, er et minefelt.
Virker skidtet ikke ordentligt - er blevet langsomt efter lidt tilsanding og lidt antivirus som i realtime protection mode måske sløver streaming ned, så peger pilen kun en vej, og det er på en selv. For man vil jo ikke have siddende på sig, at skidtet ikke virker, eller at man bare ikke kan finde ud af det. Løsningen hedder overdimensionering. og standardmaskine der ikke skal pilles ved nogensinde. Dvs. den skal IKKE købes med forventning om at der senere skal fikses ram eller skiftes disk med dertil hørende skift af OS, gen-aktivering af licensnøgler etc. Maskinen bliver så lidt dyrere, men formodentlig vil en mer-pris på 1.000-1.500 være alle pengene værd i form af en bedre maskine og mindre bøvl og tidsforbrug. En SSD er ligeledes en god idé. Ikke fordi den gamle mand skal sprinte, men fordi den ikke larmer. Redigeret af B-CLG - 25-Januar-2015 kl. 16:24 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Men det har jo noget med OS og software at gøre. En Celeron kan stadig sagtens trække 1080p. Det ændrer sig ikke over tiden. Så nej, der er ingen grund til at give 1500kr mere for en i3 eller i5 udgave. Men du har helt ret i, at når et system skal laves til ikke-nørder, så skal det simpelthen bare virke. Og her vil jeg mene, at et "OS" som OpenELEC er vejen frem. Ingen irriterende problemer fra Windows. Den giver illusionen af, at de faktisk bruger en dedikeret boks alá ATV, selvom det er baseret på rigtig PC hardware.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |