|
Lyd er forsvundet |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 799 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Januar-2015 kl. 20:46 |
Hej
Min hjemmebiograf udgøres af det grej der kan ses under mit indlæg. Mit tv er fra 2006 og har kun 1 HDMI indgang, derfor har jeg en fordelerboks hvor jeg kan skifte mellem TV eller DVD indput. I går skulle jeg se en dvd, skiftede på kontakten og filmen kørte men ingen lyd! Har rumsteret med kabler som sidder godt nok, har byttet om på dem osv. men stadig ingen lyd. ![]() Min SONY DVDafspiller er ikke særlig gammel og det hele har virket fint indtil igår så hvad kan der være galt Gode tip modtages gerne. Mvh Morten |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det samme problem fra andre kilder, og ved direkte tilslutning.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
Har du prøvet at gå uden om din switch og direkte fra dvd til tv?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det var lige det jeg også skrev om var prøvet. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
Det var godt du var så hurtig til at skrive det, at jeg ikke nåede at skrive det, og trykke send inden du fik gjort det. Beklager jeg ikke lige opdaterede tråden, for at se, om der var nye posts, inden jeg sendte mit svar! |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Rolig nu :)
|
|
![]() |
|
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 799 |
Tak for svar.
Ja, jeg har netop lige sat det kabel der gik til tv, og som virker, direkte til fra DVD til TV og stadig ingen lyd. Der er snart kun den konstatering tilbage at min DVD ikke længere kan udsende lyd til film. Hvad sker der? Hilsen Morten |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
Så mangler du bare at prøve med en anden enhed, som f.eks din STB. |
|
|
|
![]() |
|
Jeg er skam helt rolig, forstår bare ikke hvad hans kommentar skal til for, medmindre han jagter flest indlæg her på siden.
Jeg havde i tidernes morgen en afspiller som man via en af fjernbetjeningens knapper kunne komme til at slå til, så lyd ikke kom ud via hdmi men optisk i stedet. Kan dette være tilfældet her? Evt en menu du lige skal ind og kigge på? |
|
![]() |
|
Fjernbetjeningen har en del muligheder, og jeg har været rundt om det meste mener jeg. I øvrigt plejer den at blive nulstillet når man slukker for det hele. Jeg kan regulere lydniveau både fra TVfjernbetjening og DVD fjernbetjening og nej, ingen står ikke på "mute". I øvrigt vises lydstyrken grafisk på skærmen når man regulerer.
|
|
|
![]() |
|
Just Curious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 521 |
Måske et dumt spørgsmål men har du prøvet at hive strømmen helt fra dine apparater ?
Mit Samsung tv i soveværelset kan en sjælden gang imellem mute lyden fra HDMI portene - en god gang hiv i stikprop vente 30 sek. og sæt i igen det løser altid mit problem, - det er ikke nok med alm. sluk via remoten. |
|
![]() |
|
Hej Tak for tip Jeg tror ikke det er nogen dum idé. Har lige prøvet det , men nu er DVD´en så skør at den intet vil vise. Vil prøve igen i morgen. Hvis intet virker har jeg det næste problem: Hvor kan man få tjekket den slags; der er ingen reparatører tilbage på Østerbro i Kbh hvor jeg bor. |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |