|
IR remote NUC Windows 7 |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Killdish ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2015 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Januar-2015 kl. 18:39 |
Da jeg desværre er gået i stå må jeg søge hjælp.
Min opsætning er: Intel NUC DN2820FYKH med en 128 GB SSD disk og 4 GB ram Der er installeret Windows 7 på den. Bios er opdateret til nyeste. Jeg har desuden en Logitech Harmony smart Control fjernbetjening. Mit problem er at jeg ikke kan få min fjernbetjening til at virke i Windows 7. Jeg vil gerne køre med XBMC (Kodi) og har dette installeret på min NUC så det starter op automatisk. Her ville det så være dejligt hvis jeg kunne bruge fjernbetjeningen til at bevæge mig rundt i XBMC (Kodi). Skal man aktivere noget på NUC for at få den til at modtage signalet fra fjernbetjeningen? Jeg har tjekket bios på NUC og der står den til at bruge IR. Håber nogen kloge hoveder kan hjælpe da jeg som sagt er gået i stå? ![]() Hvis nogen er gode til indstillingerne på myharmony softwaren ville det også være en stor hjælp. På forhånd tak og god dag til alle! ![]() |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kender ikke lige smart control, men har da et par bud:
I første omgang skal du sikre dig at din Harmony Hub og NUC'en står så de kan se hinanden. Din fjernbetjening sender vist ikke IR ud selv. Derefter skal du lave en aktivitet med et device som kan sende nogle IR koder, som Kodi forstår. Hvis du er på windows vil du sikker nå langt med at bruge MCE Keyboard devicet.
|
|
![]() |
|
Killdish ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2015 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 18 |
Jeg mener ikke den sender IR signal ud. Man kan dog vælge NUC i Logitechs menu. Altså Intel/produktnavn. Den findes. Dog giver det ingen respons på NUC.
Hvad mener du med MCE keyboard devicet? Kender jeg ikke til? Har prøvet at google lidt men syntes ikke jeg bliver klogere? Og tak for input forøvrigt!
![]() |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
Prøv i stedet at vælge Microsoft/MCE Keyboard
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Jeg har CIR remote på min HTPC, hvilket jeg går ud fra, at en NUC også har, da det er et Intel produkt. CIR figurerer som en MCE remote i Windows. Så først og fremmest skal der installeres drivere til den. Dem burde Windows dog finde af sig selv.
Der hvor det nok går galt for dig, er at du i XBMC under ADD-ONS skal hente det plugin der hedder MCERemote.
Redigeret af Nagash - 19-Januar-2015 kl. 22:12 |
|
![]() |
|
Michaelds ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2010 Status: Offline Point: 154 |
Jeg måtte manuelt downloade CIR driveren til min NUC, men efter det virker den også med min Harmony Touch :)
Vil skyde på du skal hente denne driver: https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?DwnldID=23642 Redigeret af Michaelds - 20-Januar-2015 kl. 08:00 |
|
![]() |
|
Har valgt Microsoft/MCE keyboard
Har sat hub ved siden af NUC Opdateret driveren til ovenstående (Det var dog den som var installeret i forvejen) Installeret MCERemote i XBMC (Kodi) Desværre har det ikke hjulpet på noget. Jeg kan stadig ingenting gøre i XBMC (Kodi) med min fjernbetjeninig. Det er da godt nok frustrerende. ![]() Takker for jeres input dog. Super at i gider hjælpe. Flere input er velkommen.
![]() |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Men det er jo bestemt heller ikke en MCE Keyboard du skal installere.
|
|
![]() |
|
Logitech fjernbetjeningen:
Opsætning gennem mylogitech - tilføj enhed/??? Nogen som kan hjælpe mig der? Måske er det der det hele går galt? ![]() |
|
![]() |
|
Måske er det ikke 100 procent sammenligneligt jeg styrer kodi fint på min win7 boks med en harmony sat op med et mce keyboard device.
Har du prøvet at slå "remote sender key presses" (eller hvad det nu hedder) til i kodi? |
|
![]() |
|
Jeg er ikke sikker på hvordan det skal forstås? Du kører med et keyboard som du styrer Kodi med?
Vil prøve at finde "remote sender key press". Dog mener jeg at det er slået til. |
|
![]() |
|
Nej ikke helt. Jeg har valgt MCE keyboard som device fordi det så giver mig keyboard taster til at mappe ud på min remote. Kodi styres jo som udgangspunkt at tastatur shortcuts så hermed kan jeg have en knap på remote som feks toggler watched status (w tror jeg det er) ud over play, pause, op, ned, osv. osv.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |