|
Nuc Boardwell Openelec Ir problemer |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Korsbæk
Super bruger Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 276 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Februar-2015 kl. 21:43 |
Hej
Jeg har lige netop fået en NUC5I3RYK ind af døren installeret Openelec på den, men til min overraskelse kan jeg ikke få IR til at virke med min Harmony smart control selvom den er indstillet til "microsoft media center pc SE". Er der nogen som har prøvet noget ligende? Jeg kan se på nettet at der tidligere har været problemer med IR på NUC haswell og, at der er nogen som har fundet en løsning på det. Er der nogen som ved om man skal gøre brug af det fix til boardwell udgaverne også,eller om det burde virke ud af "boksen"? |
|
NielsDamgaard
Ny bruger Oprettet: 15-Februar-2015 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Jeg har også problemer med at få Xubuntu 14.04 til at finde IR controlleren på min Intel NUC Kit NUC5i3RYK mini PC. Så desværre stopper festen allerede der. Jeg vil også være meget taknemmelig for et link eller beskrivelse hvis nogen finder en løsning på den platform.
|
|
Korsbæk
Super bruger Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 276 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det er godt nok lidt en "show stopper". Jeg håber der er nogle kloge hoveder der finder en løsning ellers kan jeg ikke bruge denne NUC til så meget.
|
|
NielsDamgaard
Funktioner
Tak(0)
|
Det er jo en ny platform, så vi bliver nok nødt til at væbne os med tålmodighed eller evt prøve om en Pulse Eight løsning ala. http://www.proshop.dk/Products/ProductSearch.aspx?search=Pulse%20Eight%20USB-CEC%20Adapter kan bringes til at fungere tilfredsstillende.
|
|
trespasser
Ny bruger Oprettet: 03-Maj-2010 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Kan ikke huske hvor; men jeg læste et eller andet sted at Intel NUC's af en eller anden årsag skal installeres med en Win7/8 og efterfølgende drivers for at for IR til at virke. Jeg har dog ikke selv efter prøvet dette selvom jeg har en NUC selv og den kører Windows. Jeg kan efter lidt googlen se at i ikke er alene. I denne tråd er der en der skriver hvordan han gør: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=183119
Redigeret af trespasser - 15-Februar-2015 kl. 16:53 |
|
Skovbo
Super bruger Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har bøvlet RIGTIG meget for at få min Haswell NUC til at virke, og prøvede en masse, men mener det var noget i denne stil jeg gjorde, for at den virkede:
http://nucblog.net/2014/01/getting-the-ir-receiver-to-work-with-haswell-nucs/ |
|
Dorf
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan har du mappet knapperne på din fjernbetjening efterfølgende? Findes en form for xml fil eller lignende til at modificere de forskellige commandoer?
|
|
Skovbo
Super bruger Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har brugt en Harmony Ultimate med Windows Media Center SE, og har ikke ændret i opsætning fra den og en tidligere HTPC med IR.
Så jeg har kun ændret i NUC'en for at få det til at virke. |
|
Dorf
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så du kan sagtens ændre på knapperne fra selve logitech softwaren? Eller det har du måske ikke prøvet?
|
|
Skovbo
Funktioner
Tak(0)
|
Det har jeg gjort :) Det virker fint her.
|
|
NielsDamgaard
Funktioner
Tak(0)
|
Det lader til at der er en del som har problemer med at få det til at virke på Broadwell, f.eks. er der her også en tråd at følge med på i fald der viser sig en løsning der
http://openelec.tv/forum/103-infared-remotes/75377-ir-with-intel-broadwell-nuc Det går nok lige lidt tid inden de finder en løsning ala den på Haswell. |
|
Skovbo
Funktioner
Tak(0)
|
@NielsDamgaard
Jeg tror brugeren på openelecs forum og trådstarter her er samme person :) De hedder i hvert fald det samme, og står med samme problem... |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |