recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Totalskade VT20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Totalskade VT20

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Haargi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Februar-2015
Sted: Køge
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haargi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Totalskade VT20
    Sendt: 26-Februar-2015 kl. 12:48
Hej med jer, 
Har brug for jeres hjælp.. Mit Panasonic VT20 50" har været til reparation, men er dømt totalskadet..
Fona tilbyder mig nu et nyt fjernsyn til 6300.-, som de mener er teknisk tilsvarende: Sony KDL50W828

Personligt synes jeg ikke, at man kan sammenligne de 2 modeller. Jeg mener, at de tilbyder mig et ringe produkt som erstatning. 

Hvad mener i? 

Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 13:18
VT20 er en model med 5 år på bagen, W828 er et moderne tv med meget rost sortniveau osv. 

Syntes det lyder som en fair deal, hvad mener du der ikke kan sammenlignes? 
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 13:20
Det ville jeg ikke tage imod. Går ud fra det er en produktforsikring der dækker ? 
Kig i så fald på vilkårene der står på policen. Normalt erstattes udgåede produkter med noget tilsvarende. Jeg vil mene at erstatning for et plasma er et plasma. Plasma og LCD er ikke tilsvarende teknologi, og billedkvaliteten er ikke sammenlignelig. 
Kontakt evt forsikringsselskabet.
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Haargi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haargi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 13:44
Tak for dit råd, Jonas.. 
Det er netop en produktforsikring. Jeg tager ned til Fona senere. Så håber jeg, at de også selv kan indse det. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 14:00
Jeg har et GT30, som er nogenlunde på niveau med dit VT20. Jeg hjalp min svigerfar med nyt TV i december og det var netop et W828 vi endte med. Jeg endte faktisk med at blive ret imponeret over det.

Jeg vil ikke påstå, at TV'et er bedre end mit GT30, men det er heller ikke ringere. Sortniveau vil den altid tabe til et plasma på, men alt andet ville også være underligt. Til gengæld, så har den en opdateringshastighed, der banker de fleste andre TV sønder og sammen. Det er selvfølgelig mest bevendt, hvis du har konsol. Og så er den proppet med fede funktioner. Ved svigerfar er rigtig glad for både TV2 Play, DR gennem HbbTV (der er dog også app), samt Netflix og Viaplay.

Da det er umuligt at få nyt plasma i dag, så ser jeg Sony som et rigtig godt alternativ. LED er nået virkelig langt, siden jeg havde det sidst. Og dette er tilmed fra deres mellemklasse serie. De må kunne presse noget vildt ud af deres topserier.

Lige en advarsel dog. Hvis du brugte 3D meget på dit gamle TV, så skal du ikke vælge denne. Den har godt nok 3D, men kun halv opløsning. Ved ikke lige om det er side by side eller over/under.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 14:07
Produktforsikringer tager normalt forbehold for både udgåede modeller og teknologier, som ikke længere kan genanskaffes.

Redigeret af longjohn2 - 26-Februar-2015 kl. 14:09
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Produktforsikringer tager normalt forbehold for både udgåede modeller og teknologier, som ikke længere kan genanskaffes.

Mon ikke der kan opstøves et plasma et eller andet sted. LG producerer stadig plasma.
Alternativt kan købesummen minus afskrivning udbetales.

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 14:28
Men man kan vel ikke forvente at en butik skal ud og finde et produkt de måske normalt ikke fører i deres sortiment?

Kan man?

Ved godt TV er lidt specielle, da de fleste butikker sikkert godt kan skaffe de fleste mærker... Men alligevel...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Haargi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haargi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 14:43
Har netop snakket med IF, som håndterer Fona's forsikringer. De var ikke til nogen hjælp.. Han fortalte at siden mit køb af VT20, så er der bl.a. kommet 3D  - så nu vil jeg også få et 3d-tv i mit nye tv..... Men det beviser jo bare, hvor lidt deres ansatte ved om TV. VT20 var jo flagskib for 3D. 
Han sluttede af med, at jeg kunne kigge på DBA efter et plasma.

Går ned i Fona senere, og håber de har lidt mere fornuft. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Men man kan vel ikke forvente at en butik skal ud og finde et produkt de måske normalt ikke fører i deres sortiment? 

Kan man?

Nej, men forsikringen skal.. eller rettere, skal/skal ikke. De har mulighed for at lade være, f.eks når det pågældende produkt ikke længere findes. Så skal de tilbyde et tilsvarende. 
Alternativ er at de skal tilbyde penge, minus afskrivningen. Denne løsning er sjældent i brugerens favør, efter min mening. 

I realiteten kan de godt finde et tilsvarende brugt. Bare det virker. Men det er nok alt for administrativt.

I den konkrete sag, har han en pointe i, at et defekt plasma TV erstattes med et nyt LED. De er ikke/kan ikke teknisk set være tilsvarende. De er dog begge TV. Lige den detalje tror jeg ikke der er taget højde for, så det kan gå begge veje. Derfor er det lidt spændende, hvad det ender ud i. 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Kan man?

Ved godt TV er lidt specielle, da de fleste butikker sikkert godt kan skaffe de fleste mærker... Men alligevel...

Forsikringen er ikke bundet til Fona. Forsikringen er udstedt af et forsikringsselskab, formidlet af Fona. Det står forsikringsselskabet frit for at finde en erstatning et andet sted Smile 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Haargi Haargi skrev:

Har netop snakket med IF, som håndterer Fona's forsikringer. De var ikke til nogen hjælp.. Han fortalte at siden mit køb af VT20, så er der bl.a. kommet 3D  - så nu vil jeg også få et 3d-tv i mit nye tv..... Men det beviser jo bare, hvor lidt deres ansatte ved om TV. VT20 var jo flagskib for 3D. 
Han sluttede af med, at jeg kunne kigge på DBA efter et plasma.

Går ned i Fona senere, og håber de har lidt mere fornuft. 

Lige inden det hele kammer over for jer.
Har du selv et bud på et tilsvarende TV (realistisk bud)?
Det vil unægtelig lyde bedre under en forhandling, hvis du kan komme med sådan et bud, specielt hvis det er et de selv har/kan skaffe i forsikringensselskabet, (de har trods alt aftaler med forretninger).

Hvis du ikke selv har et bud, så prøv at se det på den måde, fra deres side.

Hvis dit bud/ønske er urealistisk i forhold til dit defekte, så overvej muligheden i at få kontanter (minus afskrivning), og så selv spæde den sidste del til det som du ønsker. Det er sjældent en god løsning for dig, men det kan være dit bedste løsning, hvis du gerne vil have et bedre end tilsvarende TV.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu