recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB 3.0 y kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USB 3.0 y kabel

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: USB 3.0 y kabel
    Sendt: 18-Marts-2015 kl. 13:14
Jeg er på jagt efter et USB y kabel 3.0 med mini usb. Da der vist kun findes med 2.0, er det så muligt at lave et selv.

Lige inden I svarer, så har jeg et USB 2.0 y kabel med mini usb, som ikke kan bruges til et ekstern drev - jeg kun øjnene rettet på et 3.0 - så kom med svar? Smile

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 17:14
dukkede da op som noget af det første på google.

http://www.amazon.co.uk/Y-Cable-Cable-Micro-Standard-Supply/dp/B00B5T3UTS
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

dukkede da op som noget af det første på google.

http://www.amazon.co.uk/Y-Cable-Cable-Micro-Standard-Supply/dp/B00B5T3UTS

Desværre ikke det. 
De to USB stik er ok - men det i den anden ende, det er ikke det jeg søger. Smile
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Jeg er på jagt efter et USB y kabel 3.0 med mini usb. Da der vist kun findes med 2.0, er det så muligt at lave et selv.

Lige inden I svarer, så har jeg et USB 2.0 y kabel med mini usb, som ikke kan bruges til et ekstern drev - jeg kun øjnene rettet på et 3.0 - så kom med svar? Smile
Mini USB er vel ikke USB3.0 kompatibelt? 
Så hvad er det præcist du skal bruge det til?  Confused

Mvh. JørgenT
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 17:46
Det kabel der fulgte med min Blu-ray brænder, som for øvrigt er et med 3.0, det er ok - men på grund af de cirka 40 cm, så er det for kort i mit setup.

Jeg har haft et fejlkøb, dog i den rette længde cirka 3 meter, men med de rette stik som det kabel der fulgte med min brænder - men da det kun er i 2.0, så kan det ikke "læses" af min computer.

Derfor søger jeg en løsning med 3.0 Smile

Redigeret af tonice25 - 18-Marts-2015 kl. 17:47
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 18:10

Det kabel der fulgte med min Blu-ray brænder, som for øvrigt er et med 3.0, det er ok - men på grund af de cirka 40 cm, så er det for kort i mit setup.
Jeg vil gætte på at grunden til det kun er 40 cm, er at spændingsfald bliver for stort til stabil brænding ved længere kabel Wink
Jeg har selv en CD/DVD brænder med USB2.0 og mini USB, det er kun ca. 20 cm. Big smile
Siger manual noget om drev og evt. forlængerkabel/setup?

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 18-Marts-2015 kl. 18:11
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 18:54

hvorfor skal det være et y kabel?

der er da normalt strøm nok i usb3 til at drive det meste.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Sådan er det på min. Smile 

Nå men jeg vil måske rode lidt med evt. at lave et kabel selv. Smile
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 20:12

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Sådan er det på min. Smile 

Nå men jeg vil måske rode lidt med evt. at lave et kabel selv. Smile
Hvad med bare at bruge USB3.0 og USB2.0 forlængerledninger så?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 21:04
Hvis din PC ikke kan læse signaler via et Usb 2.0 kabel, så er der noget andet galt som kabeltypen ikke har indflydelse på.
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 15:03
Der er mange kabler på eks. eBay, men vær opmærksom på at der også svindles en del, så USB 2.0 kabler forklædes og sælges som USB 3.0 kabler!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 19:21
Jeg kunne forestille mig at grunden til at lave et USB3 y kabel til mini-usb er for at dem der kun kan banytte USB2 kan levere ekstra strøm til USB enheden.

Så en USB2 port vil skulle bruge y kabel og en USB3 port kunne klare sig uden y kabel.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu