|
Opgradering af PC |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
fc-andeby
Bruger Oprettet: 22-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-Marts-2015 kl. 10:34 |
Hej
Har brug for jeres hjælp. Overvejer at lave en opgradering af min pc, for jeg vil gerne spille GTA når den udkommer om nogle uger. Spørgmålet er om det kan betale sig, computeren er 3 år, men alt fungere perfekt. Det kunne være rart hvis jeg kan bruge den et par år mere som spille computer. Mit hardware: Windows 7 Bundkort: Gigabyte Z68AP-D3 Intel(R) Core(TM) i5-2550K CPU @ 3.40GHz Nvidia GeForce GTX 570 8GB Ram Harddisk SSD corsair Force GT 512 Byte/Sektor 250GB Her er GTA's anbefalet krav: OS: Windows 8.1 64 bit, Windows 8 64 bit, Windows 7 64 bit-servicepakke 1 Processor: Intel Core i5 3470 @ 3.2 GHZ (4 CPUs) / AMD X8 FX-8350 @ 4 GHZ (8 CPUs) Memory: 8 GB RAM Graphics: NVIDIA GTX 660 2 GB / AMD HD7870 2 GB Hard Drive: 65 GB available space Sound Card: 100 % DirectX 10-kompatibel Kan jeg nøjes med at udskrifte kun graffikkorttet og hvilken en? Mit budget er vel omkring 3000/4000 kr. MVH. Thomas |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Både din CPU og dit grafikkort scorer højere i benchmarks end de, der er anbefalet til GTA, så hvad er dit problem?
Ja, de er begge en generation ældre end de anbefalede komponenter men det gør dem ikke nødvendigvis langsommere. Vent til du har modtaget spillet og har set, hvordan det kører på din nuværende hardware. |
|
fc-andeby
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
fc-andeby
Funktioner
Tak(0)
|
Ok.
Havde bare kørt et program på computeren, hvor den mente at graffikkortet ikke levede op til de anbefalet krav. Men kan selvfølgelig godt vente til at spillet bliver udgivet og se hvordan det kører. |
|
dumb
Super bruger Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil også tro at den lever fint op til kravene.
|
|
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES Lærred: 110" HiViLux motoriseret Front/Center: Paradigm MilleniaOne Bag: S/A Talent Sub 1: XTZ 10.16 Sub 2: Velodyne SPL-800i Receiver: Yamaha RX-A3030 |
|
Muffeh
Guld medlem Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg vil sige at som minimum skal grafikkortet skiftes.. JA din CPU er reelt set hurtigere end det der anbefales, men der er fandens til forskel i performance på 2, 3 og 4 gen. CPU selv med samme hastigheder.. alle arbejder forskelligt, der af arkitekturen på dem.
Men rådet om lige at vente med et upgrade til du har set hvordan spillet kører, ville jeg støtte mig til 110%, men som sagt vil jeg sige minimum Grafikkort (og minimum GTX 760 for at være på den sikre side) men ville nok anbefale et upgrade af motherboard til en z97 serie, og hvis du venter lidt kan du endda smide en 5. gen CPU i.. (pt er der kun 4. gen ude) for der skal ny CPU til det nye bundkort (socket typen passer ikke sammen), hvilket os betyder ny ram (for at køre optimalt) og formentlig ny køling? men du kan jo selvfølgelig nøjes med den stock køler der følger med CPU'er i dag.. den fungere HELT fint! - den kan dog ikke sammenlignes med de lukkede færdige vandkølings systemer :P |
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er skudt way over målet.. For det første, så er der egentlig ikke så stor forskel på de forskellige CPuér i forskellige generationer. Udover nogle nye features, så er det primært akitekturen for at få dem ned i strømforbrug, der har været fokus på. Ja de er hurtigere de nye, men prisen står ikke mål med resultatet i forhold til det han har i dag. Min i5 3570K er fx på mange måder lige så hurtigt som en i7 4790 cpu. Kilde http://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-4790-vs-Intel-Core-i5-3570K/2293vs1316 Hans i5 2500K er selvfølgelig langsommere igen, men sat op imod prisen, specielt når vi bevæger os hen med gen. 5, så koster det ekstremt meget, og resultatet er ikke tilsvarende bedre. For det andet, at der anbefales noget til et spil, er ikke ens betydende med, at man ikke kan køre spillet med mindre. Et GTX550 er måske ikke ligefrem verdens hurtigste, men det kan trods alt trække nogle spil i mindre kvalitet/opløsning. Forskellen mellem Z68 bundkort og Z97 er efter min mening kun aktuel for hardcore gamere, som går efter ekstrem ydelse. Z68 er faktisk slet ikke så ringe. Bundkort ville være mit bud på en udskiftning, efter gfx kortet. Det vil dog få den konsekvens, at cpuén også skal skiftes. Så der skal en nøje overvejning til. Jeg er enig med dig i, at hvis noget absolut skal skiftes, så skal det først og fremmeste være gfx kortet. Men som han også er blevet anbefalet, så ville jeg også vente til spillet kom, og så prøve med den nuværende konfiguration først. Det er også den billigste komponent at skifte, i forhold til bundkort og cpu.
|
|
Muffeh
Guld medlem Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
Funktioner
Tak(0)
|
Okay okay, ved godt overdrivelse fremmer forståelsen, men der er nu noget om det jeg siger. Har personligt kunne mærke en tydelig forskel fra skifte mellem en 1, 2, 3 & 4 gen CPU den er ikke gigantisk eller noget, men mærkbar! og jo, fra z68 til z97 er der altså en vis forskel! z87 til z97 der er det svært at mærke nogen forskel.. |
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|
len61
Guld medlem Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du kører Win 7-8 64, og ikke x86 ,så er det bare at vente og prøve af, men for at udnytte arkitektur på cpu og ram, osv. skal du først og fremmest køre 64.bit operativt. (det ser osse ud til at være anbefalingen).
|
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
fc-andeby
Funktioner
Tak(0)
|
Vil prøve at vente til at spillet udkommer og hvis det ikke kører optimalt, så vender jeg nok tilbage. Eller prøve at købe et gfx. Mange tak for svarene. |
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dine komponenter ser fine ud og alt efter hvilken opløsning du vil spille i, fx 1080p ville jeg tage et gtx 970 som ville være super til dit setup. Evt kan CPU overclockes. Det kræver selvfølgelig en ok køler og lidt viden (Google) min 2500k kører 4,5ghz uden problemer med en Nocture d14. Jeg har i min maskine haft gtx570, gtx670 og gtx780 og det har ikke været cpu'en der har været problemet. Jeg en 2500k i et z77 bundkort. Skal du spille 1440p ville jeg gå efter gtx980
|
|
fc-andeby
Funktioner
Tak(0)
|
Et GTX980 er nok lige i overkanten hvad jeg vil give for et graffikkort.
Kunne selvfølgelig være en god ide at overclocke CPU'en, men har ingen anelse om hvordan man gør. Har fundet ud af at jeg har CPUK coolermaster hyper TX 3, er den god til at køle CPU'en? |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |