recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JTR speakers ..?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JTR speakers ..?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: JTR speakers ..?
    Sendt: 24-Juni-2015 kl. 18:08
Jeg har efterhånden læst en del om JTR speakers på nettet, og til prisen skulle de være fantastiske.

deres ældre Triple 8 skulle rykke rigtig godt.
Og deres nye Noesis 228 skulle også lyde ganske fornuftigt.

Nogle der har hørt disse højttalere.?

Redigeret af strecker - 24-Juni-2015 kl. 18:20
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2015 kl. 18:19
Har desværre ikke hørt dem, men har samme indtryk af dem som dig efter at have læst en masse! Kunne være fedt hvis der var nogle i Danmark med direkte erfaring..
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2015 kl. 19:28
Kunne også være man bare skulle købe 3 stk Tripple 8 på eBay, de kan findes til ca $1000 incl shipping, bare for at prøve dem..

Men ville også gerne høre deres Noesis 228 der kører med horn i midten.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2015 kl. 19:41
Horn er vejen frem
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2015 kl. 19:43
Det kommer dælme an på hvilke horn..!!!
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2015 kl. 22:36
Jbl synthesis - klart det bedste diskant jeg har hørt..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2015 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Det kommer dælme an på hvilke horn..!!!

Kleinhorns selvfølgelig......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2015 kl. 22:46
Men ja, det svinger vist meget
hvilke horn der lyder godt.. GKF vil jeg ikke anbefale eks..
Jbl synthesis har intet der tilnærmelsesvis kan kaldes skarp i deres diskanter..
Så sprødt og uanstrengt uanset lydniveau.......de kan bare det pis jbl
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2015 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Og deres nye Noesis 228 skulle også lyde ganske fornuftigt.

Imponerende, hvis en 35 kg tung højttaler bestykket med 2x8" basser kun kan spille ned til 70 Hz......

Klaus
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2015 kl. 22:52
Klaus, det er et spørgsmål om kompromisser. Vil du få 8" enheder til at spille dybere, vil det altid gå på kompromis med følsomhed samt responsen i de højere frekvenser. JTR har i min verden valgt det korrekte kompromis :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2015 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Klaus, det er et spørgsmål om kompromisser.

Det er alle højttalere (måske undtaget Dali MegaLine).

Men et sæt højttalere der ikke går lavere, så er man tvunget ud i en sub, hvis man vil have bas. Min køkkenhøjttalere (DLS R50) går længere ned, men de kræver så også noget effekt med deres følsomhed på 87db.
Jeg kan selvfølgelig blot sætte dem ned i en stor tragt......

Klaus
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2015 kl. 23:06
Jamen hvis du hellere vil benytte dine små køkkenhøjttalere i en bio, så giv den gas :)

Og til bio er man altid tvunget ud i en sub, så det er vel ikke et minus ved JTR højttaleren at den ikke gengiver den subwooferen skal.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu