recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Benq w1070+ hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Benq w1070+ hjælp

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
47oo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 47oo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Benq w1070+ hjælp
    Sendt: 19-December-2015 kl. 09:26
Hej der ude Jeg har lige købt mig en benq w1070+ men jeg kan simpelhen ikke få billede til at stå skarpt. det fremvises så urent at jeg ikke kan læse Menuen ordenligt
Jeg har prøvet at stille skarpheden/størelsen på linsen men enten bliver det bare stort og urent ellers bliver billedet mere tilpasende i størelse og mere karpt men overhove ikke nær så skarp som det skulle
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 10:49
Jeg kender ikke den projektor, men hvis du drejer på linsen og billedets størrelse ændrer sig, er det zoom du har fat i. På nogle projektorer er der to ringe rundt om linsen. Den ene er zoom og den anden er fokus.
Til top
47oo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 47oo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 11:19
Nu har jeg nok mere eller mindre tilfældigvis fået den til at stå skarpt men nu er det zoom ind og ud. For den eneste måde jeg har pt er at rykke projektoren frem og tilbage men gør man sådan på millimeter for at tilpasse lærred? Det virker rigtig besværligt når man montere loft beslag så?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 11:43
Du har ringe du kan indstille på:
- En zoom ring
- Og en focus ring.

Når du ved hvor stort dit lærred, skal være, kan du i manualen læse, hvor stor afstanden mellem lærred og projektor skal være. Der er angivet en minimum og maximum afstand.

Og der er også angivet en Vertical offset i mm. Det er afstanden som projektoren skal hænges højere end toppen af lærred er.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 12:00
Jeg så lige du også havde en tråd om en hjemmebio, du har i gang i.

I denne tråd ser du ud som om du har lavet et 100" lærred og så vil du hænge projektren op på bagvæggen, men det kommer ikke til at passe med den projektor du har købt.

Hvis dit lærred er 100", så skal du placerer projektoren mellem 2,52 og 3,29 cm fra lærred.

Projektoren skal så også hænge 62 mm højere end overkanten af dit lærred.
Til top
47oo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 47oo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 12:06
Tak ja fandt lige D af det med fokus og zoom

Perw ja det er sq lidt neder min kasse ikke kommer til at passe jeg må ud og ha fat i et loft beslag
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 12:17
Pas nu på at loftbeslaget kan komme ned i den rette højde.

Og når nu sætter det op, så monterer først projektoren på beslag og mål så op, hvor meget optikken er forskudt i forhold til hvor beslaget vil komme til at være. Jeg lavede selv den bøf, at sætte belaget midt ift. læred hos min søn og så var optikken 8 cm forskudt, så skulle beslaget flyttes på væggen.
Til top
47oo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 47oo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 12:28
Ja tak 👍

Det surt at lære det på den måde men sådan kan det jo gå når man er ny 😁
Til top
47oo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 47oo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2015 kl. 12:30
Nu ved jeg der er linsshift så jeg skulle kunne regulere 30%
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 09:44
Jeg har også fået mig en 1070+ og den har en meget begrænset lens shift. I praksis vil det sige 5-10 cm, så det kan ikke redde særligt meget.
Jeg synes dog at min står ganske skarpt og tydeligt.
Til top
47oo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 47oo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 18:47
Efter jeg hr fået sat den op til mit 90" lærred syntes jeg bestemt den viser et godt billede og et rigtig flot sort niveau i echo mode. Men nu har jeg jo også et rum hvor alt lys er fjernet med mørke lofter og vægge

Jeg har ikke rigtig fået testet den i 3D endnu har kun ser toy story men knægten og set clash og the titans i 3D men der må jeg indrømme at de eneste 3D jeg så der var i start menuen 😩
Hr afspiller avatar i 3D en scene for lige at se og der må jeg erkende at det er ober alt forventning 👍

Jeg kan kun sige at jeg er yderst tilfreds 👍
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2015 kl. 18:57
Ja, man kommer ret langt for 5000 kr efterhånden. Der er lidt støj fra projektoren, men det er ikke så slemt. Hvis man er meget følsom overfor støj, så kan man jo gå i gang med at bygge en hushbox. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu