|
Løst:Problemer med aktivering af Windows. |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-December-2015 kl. 23:56 |
Lang historie kort.
Min far får en computer i julegave. Den bliver sat til at opdatere Windows 8.1 til Windows 10.system fejler. Den bliver sat til at installere Windows 8.1s 177 opdateringer. System ender med en fejl og et bootloop og recoverypartion er ikke længere tilgængelig. Hurtig tanke, den skal jo alligevel opdateres til Windows 10.så den bliver bootet ud med en USB installering af Windows 10. Windows 10 accepterer ikke licensnøglen. Windows 8.1 downloades fra ms. Accepterer ikke licensnøglen. Nu står vi med en computer med en uaktiveret Windows 10. Hvordan pokker hjælper jeg ham videre? Redigeret af aerik - 26-December-2015 kl. 16:07 |
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Computeren er leveret med 8.1 Home oem 64 bit hvis det har nogen betydning for hvordan han kommer videre.
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med at genetablere windows 8.1 ud fra de backup medier man bliver instrueret i at lave, når man tager den i brug?
Ellers må han jo tale med support og bede om et nyt medie. Kan det tænkes at han ikke starter op i uefi boot, når han prøver at installere Windows 8.1. Den kan ikke se licensnøglen hvis ikke boot sker med uefi.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5301 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er først efter den er valideret med diverse ID info at du kan lave en clean install. Du må prøve om du kan få gang i recovery install til W8.1 Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 26-December-2015 kl. 08:23 |
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Cyberguyen : nu er det ikke fordi jeg ikke er klar over det skal laves. Men systemet gik ked inden dette blev gjort. Systemet gik ned efter første opstart. Ja det er dumt at det ikke blev sat i gang inden Windows opdaterede. Så nej der er ikke kogle af disse medier, så havde han benyttet disse.
Jeg er klar over, at man kunne forsøge at tale med support, nu var det om jeg kunne gøre noget nu for ham, så han kunne få julefreden til at. Sænke sig, i stedet for at være ked af, at han har en "ødelagt" pc. Alternativt kan han jo også bare løbe en ny Windows. JørgenT: Jeg har brugt noget der ligner 5 timer på at se om jeg kunne starte. Den nåede ikke igennem validering. Mit håb var, at jeg kunne finde en oem af Windows doms 8.1 og prøve forfra. |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg havde et lign problem med en af mine venner. Her var harddisken defekt. og eg ledte også efter en OEM version uden held.
Her kunne man så bestille recovery DVD hos leverandøren. De kostede 500 kr og det synes jeg var lidt for meget. Det endte med at jeg købte en Windows 8.1 PRO licens på Ebay. Jeg mener jeg gav 140 kr. Herefter blev pc'en opgraderet til Windows 10 uden problemer. |
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
Kan man virkelig købe en lovlig licens til de priser?
|
|
LeChuck
Bruger Oprettet: 09-April-2011 Status: Offline Point: 174 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan prøve at redigere/oprette /sources/ei.cfg (på installations mediet), så der ikke bliver spurgt om nøgle under installationen. Der skal kun stå følgende i filen: [EditionID] [Channel] OEM Retail [VL] 0 Så skulle Windows blive installeret uden at spørge om produt nøgle, og din OEM burde kunne indtastes og godkendes uden problemer efter installation.
Redigeret af LeChuck - 26-December-2015 kl. 09:55 |
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
lykkedes at installere win8 med den lille ændring af ei.cfg, men når jeg vil aktiverer, så siger den at nøglen ikke virker.
ellers tak for hintet.
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
nå, nu har jeg gennemskuet hvorfor koden ikke virker :(
det skyldes at den key jeg fik hentet ud af win10 i går, er den midlertidige cd key for windows 10, og ikke den i systemet... hvordan pokker mon jeg kan få den computeren er født med hentet ud :(
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er der ikke et klistermærke på pc'en med et Windows logo og koden?
|
|
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
nej, desværre ikke. Ikke et jeg kan lokalisere i hvert fald. der er bare det klassiske lille nærmest kvadratiske 8 tal. og så et serienummer på computeren, måske asus kan være behjælpelig, hvis ikke andet vil virke.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |