|
DVDripper |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||||
FwB
Junior bruger Oprettet: 16-November-2010 Status: Offline Point: 32 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Januar-2016 kl. 16:14 |
|||
Jeg er ved at rydde ud i mine DVDer, som ikke er vigtige at have stående på reolen, men gerne vil se igen. Så jeg er på jagt efter en god dvdripper som æder alt mht. regionskode osv.
Jeg har prøvet Handbrake, men det er ret ustabilt og ja, har testet på forskellige maskiner. Hvad kan I evt. anbefale? |
||||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
DVDFab.
|
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Eller dvd decrypter eller mkv
|
||||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
makemkv - handbrake er ikke ustabilt eftersom det på ingen måde er beregnet til at rippe en DVD - det skal du rent teknisk have et "3-parts produkt" til at gøre. Handbrake er beregnet til at encode video.
Makemkv giver dig det du har brug for. Den kopierer blot data over og konverterer ikke noget. Noget man helst vil undgå i dag hvor alle ser på billeder der har 4x så høj en opløsning som en DVD. så al konvertering vil komme til at se rædderligt ud (og DVD på 4K tv er endnu værre!)
|
||||
FwB
Funktioner
Tak(0)
|
|||
@claus_jac
Jeg har brugt Handbrake en del, dog til at komp. film til mp4 til iPad eller lign og jo, det er mega ustabilt. Ofte crasher det, kan ikke læse dvd'er eller lign, og har som sagt prøvet det på flere maskiner. I know, men det var nu heller ikke det jeg spurgte ind til :D Dog er mange af de film som jeg er interesseret i kun kommet på DVD, så der er ikke de store alternativer. Vil dog gerne frigive plads på reolen og økonomi til andre film :) |
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Inden jeg giver mit besyv med: Du vil rippe dine film og sælge dem efterfølgende?
|
||||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Han samler dem vel i en cd/dvd mappe. ellers er det ulovligt
|
||||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Tjah mit spørgsmål kommer sig af, at han skriver han vil frigive økonomi til nye film
|
||||
FwB
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeps, og det er fuldt lovligt. Jeg ejer filmene, laver en kopi og sælger filmene igen. Jeg har rådført mig med jurist hos Kulturministeriet, som ikke mente det stred mod gældende regler. Det fremgår nemlig ikke af deres egen oversigt: http://kum.dk/infokiosk/film/digital-kopiering/hvad-maa-du/ Så hvis du/I mener det er ulovligt, så kom gerne med link / info :) |
||||
aerik
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg nævner intet med jura. Det moralske gør dog, at jeg ikke ønsker at hjælpe.
|
||||
FwB
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det moralske, ooookay og hvori ligger problemet helt præcist? |
||||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |