recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaring Jamo D600LCR?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaring Jamo D600LCR?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 29 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaring Jamo D600LCR?
    Sendt: 12-Marts-2016 kl. 15:22
Nogen der har erfaring med Jamo's D600LCR højtalere? Påtænker at udskifte hele mit setup med disse,men er i tvivl om de vil virke efter hensigten,med en placering 5cm fra gulvet vinklet en smule mod lytte positionen? Mit lærred giver ikke mulighed for anden placering udover langt ud på siderne da mit lærred ikke er AT,men med de her jamo,ville jeg kunne sætte alle 3 LCR under lærredet og få en bedre panorering.
Jeg påtænker at købe 7 af dem til LCR,Side og bag,da jeg ikke gider dipol mere,mine B&W DS3 kører i direct raditaing mode,og det giver det bedste resultat med film.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2016 kl. 16:02
Jeg har lige solgt mine D600
Generelt kunne jeg bedre lide lyden fra mine gamle DLS 50/55 (biwire)
Med THX-højttalere får du lydtryk og dynamik, men DLS'erne lød bare bedre
Men med dine pladsbegrænsninger er de helt sikkert et godt valg, det er god valuta for pengene (jeg gav 14K for tre LCR og to SUR)
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2016 kl. 18:12
Hvordan "lød bedre"? Var de mere klare end D600,eller hvordan? Kan du prøve og forklare det? For man kan nemlig ikke lytte til de her inden køb,da ingen har dem på lager eller i udstilling,så jeg vil være sikker på de kan det jeg skal bruge dem til.

Jeg er sådan set ligeglad med at de er THX godkendte,da intet af mit andet udstyr er det,men jeg kører allerede med en delefrekvens på 80hz som THX foreskriver.
Jeg håber at de vil have en langt bedre panorering og en bedre opløst center end min nuværende B&W 683/HT61 front har.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6259
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 07:24
Lyden er mere klar og detaljeret med bedre "opløsning"
Især musik og baggrundsmusik lyder bedre
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 14:00
OK, tak for svaret.
Jeg må se om jeg kan finde andre, der har eller har haft de her jamo inden jeg lægger 30k på en fuld jamo stue..
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2016 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Tsunamijhoe Tsunamijhoe skrev:

OK, tak for svaret.
Jeg må se om jeg kan finde andre, der har eller har haft de her jamo inden jeg lægger 30k på en fuld jamo stue..

jeg har hørt de Jamo flere gange. og jeg syntes at de spiller godt. Lidt til den pæne side , i forhold til eks MKsound. Om det er negativt eller positivt , er om til den enkelte.
Har du ikke mulighed for at hænge dem højt?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

OK, tak for svaret.

jeg har hørt de Jamo flere gange. og jeg syntes at de spiller godt. Lidt til den pæne side , i forhold til eks MKsound. Om det er negativt eller positivt , er om til den enkelte.
Har du ikke mulighed for at hænge dem højt?

Hehe,ja positivt eller negativt,det er jo det..Det er super irriterende man ikke mere kan lytte til det man gerne vil have inden køb,selvfølgeligt har man 14 dages fuld returret hvis man køber over nettet,men at skulle pakke og sende 7 højtalere er noget af en udfordring,især hvis man selv skal betale retur portoen,hvilket nogle butikker kræver.

Desværre kan jeg ikke sætte dem højt, mit 123" lærred fylder det meste af væggen,så enten skal de sidde helt ude på siden som jeg har det nu,med center vinklet under lærredet,eller alle 3 sidde på række lige under lærredet på nogle vinkel standere af en eller anden type.

Alternativet er at skifte mit næsten nye stewart cima ud med en AT dug,men det kan vist ikke fås med motor,og så er det lige meget
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 10:20
Øh, man køber da ikke højttalere i blinde Du må bevæge dig hen hvor der kan lyttes til dem.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Øh, man køber da ikke højttalere i blinde Du må bevæge dig hen hvor der kan lyttes til dem.
Man kan ikke lytte til dem nogen steder overhovedet. Det er jo snart kun hifiklubben der har butikker man kan lytte til sortimentet i,de få andre små butikker der er,kan sagtens sælge andre mærker,men de har det ikke på lager,og vil ikke hjemtage det bare for en lytte test..
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 14:16
Så ville jeg nok vælge nogen jeg kunne lytte til istedet. Det er da for bøvlet og dyrt at sende skidtet tilbage.
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2012
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 14:24

Man kan ikke lytte til dem nogen steder overhovedet.

Har AV-Connection dem ikke i et af deres demo rum. Jeg mener at have set at de har.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2016 kl. 15:05

Så ville jeg nok vælge nogen jeg kunne lytte til istedet. Det er da for bøvlet og dyrt at sende skidtet tilbage.
Så kan man jo næsten kun vælge de mærker hifi klubben har,ikk!? Og de har ingen af den type som jamo/klipsch/m&k/procella er.
Hvis ikke du var klar over det ;-),er der altså ikke ret mange fysiske hifi butikker tilbage,og dem der er har kun udvalgte varer i demo.

Og nej av connection har heller ikke jamo i deres demo rum.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu