recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame Stofa fra iPhone til TV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame Stofa fra iPhone til TV ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streame Stofa fra iPhone til TV ?
    Sendt: 29-Marts-2016 kl. 10:30
Jeg vil gerne have vores Stofa TV app (iPhone/iPad med lightning) til at vise billedet på vores TV i campingvognen.

Hvordan gøres dette nemmest (via Chromecast, via Apple's Adapter fra Lightning til HDMI eller noget helt andet) ?

Gode ideer modtages :-)

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 17:53
2 måder - enten "caster" du via airplay/chromecast eller også forbinder du din iphone med tv'et som du selv siger med digital AV adapter og hdmi kabel (men så kan du ikke lade samtidig!)
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 09:49
Har du nogen erfaring med om de to måder rent faktisk virker med Yousee ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 11:05

Det virker fint til You See med deres App og Chromecast. Bruger Android.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 11:14
Ahh undskyld ... jeg roder lidt rundt i dem..

Jeg vil gerne vide om det fungerer til Stofa ? Smile
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 11:26

De har en App, som virker med deres bredbånd, så har du det, så kan der ses TV med den, kan ikke se om den kan bruges med Chromecast.
Den er sikkert også i din App butik.
Edit: Kan se du skriver at du har deres App. Når der skal ses TV ude, skal der logges ind og bruges Web TV to Go, hvis det tilbydes af den forening du er tilsluttet.

Redigeret af Radiomanden - 30-Marts-2016 kl. 11:34
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 12:16
Tak for input, jeg kan godt se TV (Stofa) på iPad'en - men jeg vil gerne kunne sende dette signal videre til et TV.
Spørgsmålet er så om dette kan gøres med Chromecast, eller om Apples Digital AV adapter (fra iPad til HDMI) kan gøre det ?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 12:28

Der står ikke noget i App beskrivelse om at den understøttes af CC, og gør den ikke det, så er det vanskeligt, det kan også gøres via Screen Mirror hvis det understøttes af enheden, men det er en dårigere løsning. Så det kan   være at det bedste er via HDMI. Hvis du kan bruge Web TV to Go, som der skrives skal bruges når du er ude.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 10:02
Langt den nemmeste løsning med en kabel adaptor.

Tror du kommer til at få flere udfordringer med en trådløs forbindelse. Du skriver at du vil gøre det på en campingplads. Dvs. du vil enten streame tv via din 3G/4G forbindelse eller via campingpladsens wifi. Hvis det første, så skal du være opmærksom på at tv virkelig trækker noget båndbredde, og der ryger en del GB igennem på en aften. Hvis du satser på at bruge campingpladsens wifi, så tror jeg desværre du stiller for store forventninger til den typiske campingplads net.

Jeg TROR ikke deres app understøtter ChromeCast, men ved det ikke. Stofa app’en understøtter AirPlay (altså ægte AirPlay uden Mirror), men det forudsætter selvsagt netforbindelse imellem AppleTV og iPad. Hvis du går efter campingpladsens wifi løsningen, så skal både AppleTV og iPad være på dette net, og så tror jeg kun du får det til at virke nogenlunde hvis du er HELT alene på campingpladsen. Jeg tvivler på at du kan få app’en til at streame fra 3G/4G og samtidigt sende AirPlay via wifi til et lllle lukket net med kun iPad og AppleTV. (Uden at kende ChromeCast, så vil jeg tro at den vil have samme udfordring?) Løsningen kunne derfor være, at have en 3G/4G router, som sørger for hullet ud i verden og giver wifi til både iPad og AppleTV.

Sidst med ikke mindst, så skal du være opmærksom på at Stofas app også har geo blokering og som udgangspunkt ikke kan bruges fra udlandet.

/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 10:56
uhh så jeg kan køre Airplay med Stofas app ?
Det var bestemt interessant - hvordan ved du det, har du selv brugt det eller skriver Stofa et sted, at det virker ?
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 13:57
Ja, Stofas app virker med airplay (dog noget ustabilt hos mig), men det er ikke noget de gør opmærksom på. Jeg gætter på, at det er fordi, det stadig er i en betafase af en slags.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 16:10
Jeg synes det virker ok, men har sjældent noget at bruge det til. Har dog brugt det til at lade Tour de France køre på en storskærm på arbejdet :-)

Men hvad vil du gøre mht. selve netforbindelsen?
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu