|
Streame Stofa fra iPhone til TV ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Schytte ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Marts-2016 kl. 10:30 |
Jeg vil gerne have vores Stofa TV app (iPhone/iPad med lightning) til at vise billedet på vores TV i campingvognen.
Hvordan gøres dette nemmest (via Chromecast, via Apple's Adapter fra Lightning til HDMI eller noget helt andet) ? Gode ideer modtages :-) |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2 måder - enten "caster" du via airplay/chromecast eller også forbinder du din iphone med tv'et som du selv siger med digital AV adapter og hdmi kabel (men så kan du ikke lade samtidig!)
|
|
![]() |
|
Schytte ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
Har du nogen erfaring med om de to måder rent faktisk virker med Yousee ?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det virker fint til You See med deres App og Chromecast. Bruger Android. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ahh undskyld ... jeg roder lidt rundt i dem..
Jeg vil gerne vide om det fungerer til Stofa ?
![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
De har en App, som virker med deres bredbånd, så har du det, så kan der ses TV med den, kan ikke se om den kan bruges med Chromecast. Den er sikkert også i din App butik. Edit: Kan se du skriver at du har deres App. Når der skal ses TV ude, skal der logges ind og bruges Web TV to Go, hvis det tilbydes af den forening du er tilsluttet. Redigeret af Radiomanden - 30-Marts-2016 kl. 11:34 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Tak for input, jeg kan godt se TV (Stofa) på iPad'en - men jeg vil gerne kunne sende dette signal videre til et TV.
Spørgsmålet er så om dette kan gøres med Chromecast, eller om Apples Digital AV adapter (fra iPad til HDMI) kan gøre det ?
|
|
![]() |
|
Der står ikke noget i App beskrivelse om at den understøttes af CC, og gør den ikke det, så er det vanskeligt, det kan også gøres via Screen Mirror hvis det understøttes af enheden, men det er en dårigere løsning. Så det kan være at det bedste er via HDMI. Hvis du kan bruge Web TV to Go, som der skrives skal bruges når du er ude. |
|
|
|
![]() |
|
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
Langt den nemmeste løsning med en kabel adaptor.
Tror du kommer til at få flere udfordringer med en trådløs forbindelse. Du skriver at du vil gøre det på en campingplads. Dvs. du vil enten streame tv via din 3G/4G forbindelse eller via campingpladsens wifi. Hvis det første, så skal du være opmærksom på at tv virkelig trækker noget båndbredde, og der ryger en del GB igennem på en aften. Hvis du satser på at bruge campingpladsens wifi, så tror jeg desværre du stiller for store forventninger til den typiske campingplads net. Jeg TROR ikke deres app understøtter ChromeCast, men ved det ikke. Stofa app’en understøtter AirPlay (altså ægte AirPlay uden Mirror), men det forudsætter selvsagt netforbindelse imellem AppleTV og iPad. Hvis du går efter campingpladsens wifi løsningen, så skal både AppleTV og iPad være på dette net, og så tror jeg kun du får det til at virke nogenlunde hvis du er HELT alene på campingpladsen. Jeg tvivler på at du kan få app’en til at streame fra 3G/4G og samtidigt sende AirPlay via wifi til et lllle lukket net med kun iPad og AppleTV. (Uden at kende ChromeCast, så vil jeg tro at den vil have samme udfordring?) Løsningen kunne derfor være, at have en 3G/4G router, som sørger for hullet ud i verden og giver wifi til både iPad og AppleTV. Sidst med ikke mindst, så skal du være opmærksom på at Stofas app også har geo blokering og som udgangspunkt ikke kan bruges fra udlandet. |
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
|
uhh så jeg kan køre Airplay med Stofas app ?
Det var bestemt interessant - hvordan ved du det, har du selv brugt det eller skriver Stofa et sted, at det virker ?
|
|
![]() |
|
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
Ja, Stofas app virker med airplay (dog noget ustabilt hos mig), men det er ikke noget de gør opmærksom på. Jeg gætter på, at det er fordi, det stadig er i en betafase af en slags.
|
|
![]() |
|
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
Jeg synes det virker ok, men har sjældent noget at bruge det til. Har dog brugt det til at lade Tour de France køre på en storskærm på arbejdet :-)
Men hvad vil du gøre mht. selve netforbindelsen?
|
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |