recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dayton ultimax 15"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dayton ultimax 15"

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Dannisemperfi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-April-2016
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dannisemperfi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dayton ultimax 15"
    Sendt: 24-April-2016 kl. 13:10
Hej.
Jeg er nyoprettet herinde men har fulgt med i nogle år efterhånden.

Jeg har bestilt en Dayton ultimax 15" enhed ved part express over eBay.

Men den er nu blevet udsat igen til d 21.07.
Jeg bestilte den i starten af marts.

Er nu blevet en smule utålmodig da den skulle være kommet og bygget i et kabinet til den nye Star wars

Kan i anbefale en lignende eller bedre enhed til ca samme pris. Må også godt være en smule dyrer.
Gider bare ikke vente mere?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dannisemperfi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 13:14
Nå ja mit kabinet er 54x54x54 i 22 mdf. Så ca 140 liter så vidt jeg husker.
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Point: 337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 14:09
Velkommen til ;)

Du kan købe dem her http://loudspeakerfreaks.com/Producten_c.asp?Productgroep_b_ID=1153&Productgroep_a_ID=213

OBS: Kan se de ikke har Ultimax enhederne til salg mere, prøv evt. at skriv til dem.

Bygger du ported eller sealed design? :)
En dayton RS390 er en smule billigere og skulle næsten leverer det samme tryk, dog yder den en smule dårligere i de lave Hz 25-,  men lidt bedre omkring 35+ Hz :)

Selv regner jeg med at købe mig 2 stk RS460 til et par ported subs når jeg engang får min egen lejlighed :)

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dannisemperfi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 15:52
Jeg har undersøgt lidt omkring loupspeakerfreaks for noget tid siden.
De har vist også heddet Europe audio. Og de får ikke mange pæne ord med på vejen.

Dem vil jeg helst ikke handle med.

Jeg bygger lukket. En kopi af berdel og vejrup design. Men med andre dimensioner.

Tak for forslaget. Men jeg synes ikke den kan tåle helt nok watt. Plus jeg vil gerne ha en enhed der går lige så lavt som ultimaxen. Jeg vil helst ikke have dårligere en sådan en ultimax.

Så hellere give lidt mere.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 17:28
Jeg synes ikke at du skal fokusere så meget på det helt dybe. Kan de gå fladt ned til 20hz (med room gain), så er der ikke meget mere at hente i små rum efter min mening andet end unoder. Jeg ruller dem selv af ved 20hz nu.

Du kunne evt kigge på disse som alternativ

Ellers kan ultimax også købes i sverige http://www.brl.se/sv/artiklar/dayton-audio-um15-22-.html

Ups kan se at de også står som bestillingsvare hos brl.se :/

Redigeret af Berdel - 24-April-2016 kl. 17:35
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dannisemperfi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 20:20
Tak for forslaget.

Den eminence er den lige så god som ultimaxen?
Den svenske side er noget pebret med ultimax.
Jeg skulle af med 2000 ca. Inkl fragt på part Express.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 20:21
Du kan få en 18" SI for 259 dollars plus 966 kr i fragt og told, i følge shopusa http://stereointegrity.com/product/ds4-18-subwoofer/
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 20:45
Jeg vil anbefalde dig Dayton RS390HF.
De er også på lager

Spiller bedre end Ultimax, men kan ikke levere helt lige så mange DB.
Men da Reference serien har mere focus på lydkvaliteten, så spiller den bedre.
Derfor skal du også vælge HF modellen og ikke HO (High output)

Jeg har selv 2 af dem i 190 liter portet (hver 15" har 190L) og en havde været nok. 2 sikre bare at de aldrig bliver overbelastet og til enhver tid spiller 100% rent.

Min sub spiller uden EQ ned til 25Hz. Har dog EQ den til 20Hz.

Der er nok nogen som bliver sure, når jeg nu har skrevet at Reference serien spiller bedre end Ultimax Cry

Redigeret af ldplusse - 24-April-2016 kl. 20:46
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2016 kl. 09:31
Du kan evt tjekke denne side ud http://www.data-bass.com/drivers

Synes ikke jeg kan finde noget negativt om loudspeakerfreaks.
Ved de har leveret komponenter til DYI og lignende de sidste 15 år? :)

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dannisemperfi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2016 kl. 10:47
Hej zuppe, tak for buddet, det er lige lidt mere en jeg vil give, da det er mit første forsøg ud i selvbyg.

Hej idplusse.
Den overvejer jeg meget. Mit eneste anke er den "kun" kan tåle 500 watt mod ultimaxen 800.

Subben bliver tilsluttet en inuke 3000.

Hej grymok.
Jeg kiggede lidt på siden. Havde fundet den før.
Jeg fatter den ikke helt. Eller også er den bare lidt uoverskuelig for mig.

Google Europe audio og læs google anmelderser.
Og på avsforum og part Express kommentar felt er der sviner til dem.
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2016 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Dannisemperfi Dannisemperfi skrev:

Hej idplusse.
Den overvejer jeg meget. Mit eneste anke er den "kun" kan tåle 500 watt mod ultimaxen 800.

Subben bliver tilsluttet en inuke 3000.

Jeg bruger også 2*15".
Jeg har også iNUKE300DSP.
Med de 2*15", så er det i 8ohm og der levere inuke 1800watt og det kan de klare i længere tid.

Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2016 kl. 16:45
Dannis, hmm fair nok.
Så må du lige sige til hvis du finder andre steder i EU hvor de forhandler Dayton enheder til gode priser :D

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu