|
Ny pc skærm til lavt budget |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Chrizzy ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Maj-2016 kl. 20:57 |
Hvis man ikke har mere end 1.200 kr. ca. til en ny computerskærm, men heller ikke har de store krav, bare den er 24" er det så ligemeget hvad man vælger, men bare tager en man synes er OK at se på?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du tager bare en du syntes er ok.
Måske en brugt ? |
|
![]() |
|
Chrizzy ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
Ja, har overvejet at købe en brugt, men den må også gerne se OK ud. Jeg har faktisk set en med 1MS fra AOC til 1.200 ca. men aner ikke om den er noget ved. Men som sagt, så skal jeg nok ikke tænke på det i den prisklasse.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Du kan sagtens få en ASUS 24", til den pris...
Jeg er godt tilfreds med min billige ASUS 24" M.v.h. |
|
![]() |
|
En du kan linke til Henrik B.?
|
|
![]() |
|
Nu ved jeg godt, at man ikke kan tillade sig at gå så meget op i tingene når budgettet ikke er højere, men er der nogle her der har erfaringer med SAMSUNG S24D590PL? Jeg ved godt den "kun" har HDMI tilslutning, og ikke DisplayPort, men som sagt er kravene ikke særlig store, andet end den skal være nogenlunde at se på, og så med 24". Den ser ret lækker ud med de tynde kanter.
Redigeret af Chrizzy - 28-Maj-2016 kl. 16:44 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Der er flere muligheder: http://www.pricerunner.dk/cl/25/Skaerme?man_id=310&sort=3&viewType=standard#s_2000089=24_34&loadGuide=1 Min egen er en ASUS 246, så den er efterhånden 4 år gammel. Også 24" og fuld HD. Fungerer ganske fint, også til at spille på. Personligt ville jeg ikke turde vælge en Samsung. Det er for meget et lotteri, med de bunker af monitorer og TV, hvor lytterne er blevet defekte allerede kort efter garantiudløb. M.v.h. |
|
![]() |
|
Ja Henrik B. det kom jeg også i tanke om, så Samsung er fravalgt igen. Jeg har haft to skærme, hvor skærmen pludselig gik i stykker efter 25 mdr. meget pudsigt?
Jeg har måske forelsket mig lidt en en BenQ GW2470H. Den har mulighed for montering af et VESA beslag og så skal kablerne monteres lodret op, hvilket gør det noget nemmere at have skærmen tæt mod væggen så. Eller så skal det være en ASUS VN247, der også har VESA: Jeg ved sgu ikke hvad der er bedst ![]() |
|
![]() |
|
Den var godt nok grim
![]() |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Dell S-serien! - med IPS panel. ved godt den ligger lige over, men billedkvaliteten når man sidder og ser på skærmen i forhold til et "alm" TN panel er altså til at tage og føle på.
De har en S2316h som ligger omkring de 1500 eller en s2415h som ligger omkring de 1600. - på sigt vil du være lykkelig for at gå IPS vejen.
|
|
![]() |
|
Jeg har godt nok overvejet IPS, men det er næsten 500 kr. mere, men måske er det det værd.
Hvad er forskellen på S2316og S2415? Og hvad med U2414H? U2412M er nok for gammel?
Redigeret af Chrizzy - 28-Maj-2016 kl. 21:51 |
|
![]() |
|
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
Om det er IPS eller TN betyder nødvendigvis ikke noget, et TN panel kan sagtens have mindst lige så præcise farver som et IPS panel og omvendt, altså det er ikke panel typen man bare skal gå direkte efter, og tro det har bedre farver
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |