|
UHD Leicester - FCK - Viasat |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-Oktober-2016 kl. 20:52 |
er der nogle der ved hvor stor bitrate de egentligt sender i.
Jeg sidder på et 55" Samsung X85C UHD tv, jeg er overrasket over hvor meget pænere det egentligt er end 1080i broadcast.. Ved godt det ikke er pga. "UHD" opløsningen, da jeg sidder 4 meter fra TV´et, og det nok er svær at se forskel på et IDEELT UHD signal vs 1080p, men forstiller mig bitraten er VÆSENTLIGT højere.. og det hjælper en del Redigeret af Rasmusdc - 18-Oktober-2016 kl. 20:56 |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4583 |
Funktioner
Tak(0)
|
Viasat selv siger 8 Mb/s bitrate (variabel), men det lyder i mine ører forkert. Stofa siger, at kanalen sendes som spejl hos dem i 25 Mb/s bitrate (variabel).
I øvrigt i HEVC, så kan ikke sammenlignes med bitrate på HD-kanaler.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
|
okay, det var Stofa, det var væsentligt skarpere, og normalt ved dårligt materiale, så går man pixel tæt på, så har man lidt følelsen af ELENDIG pixelmapping, hvor linier ikke er skarpe... spillerne langt væk fra, stod med pænt omrids..
bevægelserne var heller ikke direkte elendige... var positiv, ikke at det var fantastisk, for det er Broadcast kvaliteten normalt ikke, men det er klart det bedste jeg har set materiale mæssigt over Stofanettet. at så kampen var til at falde i søvn over, det er noget HELT andet. |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4583 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg nåede lige præcis til kampstart og så faldt jeg i søvn. Det var jeg okay træt af i morges, indtil jeg så resultatet og kampreferat. Jeg overlever nok
Vi tæver Leicester på hjemmebane i stedet. |
|
|
|
Kosire
Bruger Oprettet: 26-Februar-2013 Status: Offline Point: 125 |
Funktioner
Tak(0)
|
Samsung X85C? Det er da vidst et Sony TV du har dig der :) Sony X85C?
|
|
digitalt.tv
Guld medlem Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 719 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den ligger omkring 20- 25 ja afhængig af indhold.
|
|
Bruger udmeldt 37
-- Oprettet: 08-Juli-2013 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og os der er medlem af en antenneforening hvor Stofa bla. står for servicen og signalet har vi selvfølgelig IKKE mulighed for at se denne kanal i prøveperioden, igen halter det med samarbejdet.
Hvor svært kan det være for Stofa, at lave en kordineret aftale med de antenneforeninger som har aftale med Stofa, om at tilbyde disse kanaler i perioden, det er ikke første gang dette sker. |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det afhænger måske af samarbejdet. Jeg har Viasat Ultra HD på Ekstrakanalen, og får mit Stofa signal gennem Bredballe Antenneforening. Men opkrævningen kommer fra Stofa på antenneforeningens vegne. |
|
Bruger udmeldt 37
-- Oprettet: 08-Juli-2013 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi har en prøvekanal, men der vises en kanal fra Asien som har kørt der i evigheder, måske kunne den bruges til sådanne kanaler som vises i kort periode. Jeg har kontaktet antenneforeningen, de vil undersøge det, nu er der gået 14 dage, men det er da glædelig for andre, hvis de har et bedre samarbejde med Stofa vedr. disse muligheder. |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har nu ingen glæde af at se Viasat UHD kanalen. For det meste vises RedBull TV, som er ekstremsport på ski, mountainbike osv. Var heldig at se noget fodbold i starten, og her må jeg sige 4k er en gave til fodboldfans. Man kan tælle hvert græsstrå, så klart og tydeligt står billedet.
|
|
serano
Super bruger Oprettet: 30-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Danmark Status: Offline Point: 331 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lidt samme opfattelse som Kampus, UHD er virkelig fantastisk til fodboldkampe, havde også fornøjelsen af at se Leicester-FCK i UHD. Jeg har ikke stor tv-pakke, men hvis der kommer nok indhold i den kvalitet kunne jeg godt fristes til at tegne abonnement på det.
Hvis Viasat var skarpe forretningsmæssigt, så lagde de kanalen som tilkøb på deres Viaplay abonnement til 49 kr. Alternativt stand-alone til 69 kr. Jeg ville være kunde til den pris. Bare i 15 MB/s ville også være en kraftig forbedring og jeg tror publikum er klar til det.
|
|
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1 Synology Apple TV4K PS4 |
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har spurgt dem om den kommer til Viaplay. Svaret var nej og at der ingen konkrete planer er pt. Ærgerligt.
|
|
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |