|
500/500 Fiber på ASUS RT-AC68U |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |||
Nickzy
Ny bruger Oprettet: 17-Februar-2017 Sted: Hundige Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-Februar-2017 kl. 19:23 |
||
Hej Recordere.dk
Jeg er lige flyttet I ny lejlighed, hvor de har både TDC, YouSee & Fibia(Waoo Forening) at vælge imellem. Jeg valgte self. Fibia, da de kan levere en 500/500 til mindre end YouSee's 300/60 de kan levere på addressen. Der skal så en teknikker på besøg og sætte en ny box op, men nok om det. Jeg havde der hvor jeg boede før en 300/60 fra YouSee, hvor jeg havde et Netgear CG3000, som jeg kørte i bridge mode, med min egen router, en ASUS RT-AC68U bagefter som router. Det er et år + lidt, siden at jeg sidst var meget inde i routere, og ville derfor høre om min ASUS router ville have nogen problemer med at trække 500 mbits, jeg ved at den er gigabit, men om der kunne være andre ting som skulle gøre den langsomme, skal jeg ikke kunne sige. Mvh. Nicklas
|
|||
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1417 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hejsa,
Det kan den sagtens, så det skal du ikke være nervøs for :) |
|||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har samme router og har absolut ingen problemer med at køre 1000/1000 gennem Hiper.
Tjek evt. om du kan køre helt uden udbyderens router. Min er tilsluttet direkte på mediekonverteren og agerer som modem i forbindelsen også. Finder lige den guide jeg smed op i Hiper tråden. |
|||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Her er hvad jeg skrev i tråden. Det er som sagt skrevet med udgangspunkt i Hiper, men mon ikke det virker hos andre fiberudbydere? :) Sagen er nemlig den, at Hiper faktisk gør det muligt for sine fiberkunder helt at undgå deres router. Det kræver blot, at man sætter sin egen router i VLAN 101 mode. Problemet er bare, at ifølge Asus selv, så understøtter deres router ikke dette. Det er så bare ikke helt rigtig. Faktisk er det utrolig nemt at sætte op, men pisse svært at finde, fordi det ligger et sted, hvor det ikke hører hjemme. 1: Tilslut din router direkte i konverterboksen ind i WAN-porten (den eneste blå, ikke en af de 4 gule) 2: Gå ind på routerens interface på 192.168.1.1 3: I venstre bjælke vælger du så "lokalnetværk" 4: I toppen vælger du "IPTV" (ja, netop) 5: Under "vælg ISP" vælger du "manuel indstil." 6: Herefter dukker der nye punkter op, hvor du under porten "internet" skriver 101 i VID punktet. 7: Tryk herefter på "Anvend", så genstarter routeren selv og derefter er den koblet på nettet udenom Hipers egen router. Slut med at arbejde med bridge mode og besvær med DHCP og andet skrammel. Håber nogle kan bruge tippet. Måske virker det også på andre mærker. Who knows
|
|||
Nickzy
Ny bruger Oprettet: 17-Februar-2017 Sted: Hundige Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej.
Jeg går udfra at den boks som Fibia vil skifte er en mediekonverter, der går fiber ind i den fra toppen af vægen, og to ethernet cat6/cat5e kabler ud af den i bunden som fører ind til nogle dåser i stuen.
|
|||
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der findes nogle vidt forskellige installationer af fiber i de danske hjem. Så om din kommer til at ligne min, tør jeg ikke svare på :)
|
|||
binne
Super bruger Oprettet: 15-April-2009 Sted: Vallensbæk, KBH Status: Offline Point: 435 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fedt Kører også Hiper, og overvejer at skifte til gigabit igen grundet der lorte router. Vil prøve dette. TAK |
|||
affer
Super bruger Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
hvilken medie konverter bruger du ?
|
|||
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
|||
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg skal kigge efter når jeg kommer hjem :)
|
|||
skandshus
Super bruger Oprettet: 01-November-2010 Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvorfor overhovedet gå igennem alt det hvis du har en medie converter? Ligger det ikke lidt i ordet "medie converter" hvad skal du så bruge Vlan's og lign til? medie converteren har jo ingen anden opgave end at konverte optisk til RJ45 indgang? kobl lankabel i medie converteren og så i wan siden på ens router...
|
|||
skandshus
Super bruger Oprettet: 01-November-2010 Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Han bruger en DKT eller en MSA med stor sandsynlighed.. eller så bruger han en Alcatel G80... |
|||
affer
Super bruger Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
øhh jeg er nok mere interesseret i at vide hvilke frekvenser der bruges, så jeg kan bruge et sfp modul i stedet for det udleverede modem fra udbyderen. netop som nagash gør, jeg tænker han bruger en fiber converter da han ikke har en sfp indgang i hans router.
Redigeret af affer - 04-April-2017 kl. 21:21 |
|||
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
|||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |