|
God indendørs DAB antenne. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Februar-2017 kl. 09:11 |
Hej jeg søger en god og diskret indendørs DAB antenne.
Jeg har søgt lidt på Google og de fleste er beregnet på DVB-T. Hvilke antenner har i gode erfaringer med? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En alm teleskop antenne. Min DAB/FM radio er en transportabel Pure med opladelig batteripakke.
Der kan modtages fejlfrit på DAB i hele lejligheden. Skifter jeg til FM, er der få steder hvor signalet er støjfrit. Så tror DAB signalet ikke er så vanskeligt. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
DVB-T antenner er også til DAB som det ses her. http://www.av-connection.dk/?ML=968&gclid=CKLhzrivqNICFQmJsgodBO8DWQ |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Antennen skal monteres på en reciever, så teleskop antenne er nok ikke muligt.
Hvis der ikke findes en ren DAB antenne. Hvilken DVB-T der også fanger vhf til DAB vil i anbefale? |
|
![]() |
|
Står der noget om der kræves aktiv antenne, og er der 5 v på antennestikket ud fra recieveren? Ellers bør stavantennen være rigelig. Hvis ikke du gider kigge på den, kan den sættes op på loftet, hvis et sådant haves.
|
|
![]() |
|
Den skal stå midlertidigt.
Derfor er det ikke muligt at trække kabler og bore huller. Tror jeg prøver en af modellerne med forstærker og strømforsyning. Tak for input. |
|
![]() |
|
Ok! Har du prøvet med en meter afisoleret ledning i lodret position?
|
|
![]() |
|
Det vil jeg prøve.
Har købt en dvbt med strømforsyning hos thansen. Hvis tricket med 1 meter ledning fungerer lige så godt, ryger den retur. Jeg tester i morgen hos min mor hvor antennen skal bruges. Tak for input. Redigeret af Mufti - 24-Februar-2017 kl. 12:15 |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5328 |
Så hvis du har et stykke coax antenneledning med antennestik som passer i radio, afisoler 31cm fra enden og træk inderleder ud igennem siden af skærmstrømpe og fold inderleder og skærmstrømpe i T-facon. T-stykket skal så "væltes" så toppen står lodret ![]() Simpelt og billigt, hvis der er signal nok. Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Den laver jeg med det samme. Tak for rådet.
I får en opdatering i morgen. |
|
![]() |
|
Den hjemmelavede antenne virker perfekt bag et billede.
Tak for rådet. ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |