|
Kæmpestor, tung projektor i loft? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
nikstar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: danmark Status: Offline Point: 87 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Marts-2018 kl. 22:35 |
Hej, jeg er dybt forelsket i denne Optoma og det eneste der holder mig tilbage er efterhånden om jeg kan få den hængt op i loftet uden at ødelægge loftet... Jeg er nybegynder med det her - og da jeg så en video af den blev jeg ret chokeret over hvor enorm den ser ud... se bare her: Loftet er gipsplader, tror jeg.
Tak på forhånd ;) Venlig hilsen Nikolaj |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som med alt andet tungt der skal hænges op, skal du finde bærende elementer. Det nytter ikke noget at du bare skruer en skrue i et tilfældigt sted. Hvis det er et hus, skal du have fundet spærrene, så du kan skrue et beslag op i det. Gipsplader alene vil på ingen måde kunne holde projektoren.
Så inden du går videre med noget som helst køb, skal du have luret hvorledes spær og loft er bygget op, så du ved hvor du kan få lov at skrue den op henne. Indtil da - glem alt om projektoren! :-) ALternativt skal du bygge en hylde i den modsatte væg af "lærredet" og sætte den der.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Stor og tung, trode først at du havde fundet en gammel Barco CRT projektor.
Så opdagede jeg at det kun var sådan en lille nipsgenstand, på under 8 kg. Er det et almindeligt gipspladeloft, kan 4 gipsplugs let holde den på plads. Klaus |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Tænkte præcis det samme. Blev nærmest helt skuffet, da jeg så vægten. OT: Hvilken lofttype har du da? Det må virkelig være svagt, hvis du bekymrer dig om så få kg. Jeg har lamper hængende i mit loft, der vejer betydelig mere. Og de hænger jo kun med en skrue og tilmed i et gipsloft.
|
|
![]() |
|
Thomas46 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2018 Sted: Nørrebro Status: Offline Point: 63 |
Min uhd60 hænger ganske godt i 2 gipsskruer
![]() |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2031 |
Fik sku også mig altså lige til at trække på smilebåndet, da jeg tidligere har haft en godt 100 Kg tung projektor på 74,6 x 38,6 x 100,0 cm hængende i loftet (Sony VP 1292Q) ...Dén var sku svær at få op. Heldigvis var det et betonloft. I dag må jeg kan jeg klare mig med en markant mindre projektor på 58,5 x 17,5 x 50,5 og blot 11 Kg (Cineversum BlackWing Two) ..Så jeg har fuld tiltro til at det nok skal gå - 2 kan gøre det og ellers 4 gipsplugs, hvis du vil være sikker :-) Redigeret af TBC1 - 22-Marts-2018 kl. 02:08 |
|
![]() |
|
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 983 |
Som andre skriver, nogle egnede gipsplugs og så er du kørende
![]() Ingen grund til at lede efter spær og andre massive bygningskonstruktioner....
|
|
![]() |
|
sl1000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Sted: Hørsholm, DK Status: Offline Point: 213 |
fire af disse bør kunne gøre det. http://www.harald-nyborg.dk/p4173/plugs-roed-pan-5x80mm-pk-25-stk
Når det er sagt så vil det da ikke skade at finde et forskallingsbræt at skrue din projektor op i. herved undgår du at bryde dampspærren. (Jeg kender ikke din loftskonstruktion) |
|
![]() |
|
nikstar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: danmark Status: Offline Point: 87 |
Haha, ja ok, jeg var nok lidt for nervøst anlagt der, grinede selv højt over at én har haft en 100 kg projektor hængende
![]() Men jeg skrev i en tilstand af ærefrygt efter at have set dens størrelse, men det er kok bare hende kvinden i videoen der er lillebitte. Tusind tak for den gode behandling også selv om jeg bliver drillet lidt ;). Vh Nikolaj |
|
![]() |
|
Hej Thomas, Er du ellers tilfreds med din UHD60?
|
|
![]() |
|
Thomas46 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2018 Sted: Nørrebro Status: Offline Point: 63 |
Ja super projektor den kan ses i aktion i de fleste hifi klubber.
Redigeret af Thomas46 - 23-Marts-2018 kl. 04:17 |
|
![]() |
|
Tak allesammen, for jeres gode svar. Nu er jeg blevet den lykkelige ejer af en Optoma UHD60 og jeg vil bygge på ud fra den.
Nu har jeg så et spørgsmål til lærred - og jeg vil skynde mig at sige, at jeg ikke vil købe helt top of the range ting, men tænker noget brugt til 1.500 - 3000. Størrelse på ca. 90". Men jeg vil jo heller ikke miste for meget af det projektoren kan... håber det kan lade sig gøre. Iøvrigt skal den være så elegant som muligt, da vi bruger den i stuen, til alt TV og film. - Hvilket lærred kan anbefales til sådan en såkaldt næsten 4K projektor? Den har jo 3000 lumens (kan ikke finde eco mode tallet - men det er nok mest relevant for mig) På forhånd tak, mvh Nikolaj
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |