|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2565 |
![]() Sendt: 27-September-2006 kl. 08:41 |
Jeg har endelig fået sat mit nye TH-42PV60E og min EH65 recorder op, men til min store overraskelse opdager jeg at der utydelige billeder på stort set alle kanaler. Det er kornet og utydeligt, derfor har jeg brug for noget kyndig vejledning Mit setup er som følger: Antennestik i væg -------> antenneforstærker --------> recorder ------> plasma. Jeg har købt helt nye antennekabler til formålet, kåret til best buy og alt det der: http://klik1stik.dk/product.asp?product=481&sub=170& page=1 HDMI: Recorder ---> Plasma HDMI 1. SCART: Recorder AV1 ------> Plasma AV2. Skal lige nævne jeg kører TDC kabel. Kan det måske være fordi spændingen ikke er rigtig på antennestikket dvs. 75 ohm? Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, da det ikke er til at holde ud at se på.
Redigeret af Bjur - 27-September-2006 kl. 08:51 |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Online Point: 3195 |
![]() |
Hvorfor har du antenneforstærker på? TDC skal vel lvereer et signal der er i orden??
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2565 |
![]() |
Hov ja sorry. Grunden til at jeg kører med antenneforstærker er simpelthen fordi vi har to fjernsyn og kun et antennestik:)
|
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Online Point: 3195 |
![]() |
Prøv at køre uden om forstærkeren og se om signalet bliver bedre
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
![]() |
Det havde jeg også tænkt mig at prøve, men hvis vi går udfra, at det er det, kan jeg så bare ikke køre med to tv, eller findes der en dims der kan gøre det uden at forringe signalet? Det kan selvfølgelig også være TDC, der er problemet, så må de komme ud og måle, men koster det? |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Det koster kun noget hvis det er DIG som har "kvajet" sig. Har selv tidligere prøvet dette,med advarsel om at "jeg selv kom til at betale hvis..bla,bla"-da han kom påstod han også at signalet var som man kunne forlange,men da jeg spurgte ham om HAN selv syntes at det var godt-undersøgte han sagen,og kom da også frem til at der var 2 DEFEKTE forstærkere rundt i ejendommen som han så skiftede!! Så........bare gå til dem-de skal sgu levere et ordentligt signal til dig |
|
![]() |
|
zombie55 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Har du en digital modtager ? Jeg har selv en 40' LCD-tv og TDC-kabel (fuld-pakke), og billederne før digital modtager var ikke tilfredsstillende. Så jeg købte en Selector digi-modtager (1.500,-). Og nu står stort set alle kanaler meget skarpt. |
|
Hilsen Zombie55
Kiss DP-558 80 GB, rev.6 FW 1.17 FTP Filezilla EZ-Link NG |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Det koster ingenting, hvis de har serviceaftale på anlægget. Og to TV er no problem. Der skal være et signal på ca. 70 dB ihvertfald hvis anlægget er klar til WebSpeed og CableTalk eller skal blive det. Det har jeg fra TDC's egne teknikere, der også flere gange har måttet se på signalet hos mig. Og en lille fordeler (T-led eller Y-led) med en trafo i kan fås med et tab på blot 1,5 dB. Det eller lidt mere trukket fra 70 dB giver stadig over 65 dB, så det burde ikke ses på dine TV. Alle kabler til TV er forresten på 75 Ohm, det har ikke med styrken af signalet at gøre. Signalet måles i Volt i forhold til en reference og antal dB fortæller så om dette forhold. +6dB betyder f.eks. dobbelt så høj spænding og +20 dB 10 gange højere (det er logaritmisk, hop op og fald ned på det, hvis du ikke er så matematisk). Vær opmærksom på, at skarpe knæk på selv de bedste kabler giver tab af signal, når vi er oppe i frekvens som ved TV-signaler, så hvis ikke der er bløde buer kunne det være en mulig forklaring. PS: Tillykke med det nye TV! PPS: Overvej evt. køb af en Selector. Så får du et meget rent og sprødt billede + ægte 16:9 på en hel del fra bl.a. DR og TV2. Redigeret af Carser - 27-September-2006 kl. 10:19 |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Okay tak for de hurtige svar alle sammen. Så det jeg gør er, at fjerne forstærkeren for at se om det ikke hjælper? Mht. kabler, så er jeg godt klar over de kører 75 ohm, men det var mere om det signal der kom ud fra antennestikket er klar til digitalt tv. Kan jeg selv måle om signalet er på de 70 dB, så jeg ikke bliver bonnet, hvis de kommer ud og de så siger det er mig skylden ligger hos? Den forstærker jeg har mener jeg er denne: http://www.gate2prices.dk/cables/cables-vis.asp?Kode=L001095 Vil du så sige at jeg får bedre signal ved at bruge et T-led eller Y-led i stedet for forstærkeren og vil det i så fald skulle sidde hvor for at jeg får bedst gavn af det? Mht. selector leder jeg vildt og blodig efter en der er til at betale, men problemet er bare, hvordan skal jeg så få TV nr. 2 tilsluttet? Skal jeg så trække et scartkabel fra VCR udgangen på selectoren? Ved godt det er mange spørgsmål, men nu skal det snart spille forhåbentlig... Specielt fordi kæresten mente, at vi lige så godt kunne have beholdt mit 26 tommer gamle Panasonic CRT, når billedet var så dårligt Redigeret af Bjur - 27-September-2006 kl. 11:15 |
|
![]() |
|
Decap_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
Jeg frygter også for hvordan mit signal bliver når jeg får leveret nye LCD TV. Jeg har pt. stofa. Er der nogen som har erfaringer med dette, og evt ved hvad der skal til for at få "det digitale spejl"? får man bare digitalt signal igennem den nuværende installation for de 50kr/mrd? og kan man bruge en anden digital dekoder end den de selv sælger (for 3000,- !!!)?
|
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Bjur: Okay tak for de hurtige svar alle sammen. Så det jeg gør er, at fjerne forstærkeren for at se om det ikke hjælper? Carser: Ja, prøv det Mht. kabler, så er jeg godt klar over de kører 75 ohm, men det var mere om det signal der kom ud fra antennestikket er klar til digitalt tv. Det er det - disse signaler, der er gemt i specielle kanaler, er også mere robuste overfor støj og tab. Kan jeg selv måle om signalet er på de 70 dB, så jeg ikke bliver bonnet, hvis de kommer ud og de så siger det er mig skylden ligger hos? Har du special-udstyret til det, kan du i pricippet godt. Men det har du jo nok ikke, det er dyrt grej til professionelle. Så det er nok lettere bare at se på billedet på de forskellige kanaler. Den forstærker jeg har mener jeg er denne: http://www.gate2prices.dk/cables/cables-vis.asp?Kode=L001095 Vil du så sige at jeg får bedre signal ved at bruge et T-led eller Y-led i stedet for forstærkeren og vil det i så fald skulle sidde hvor for at jeg får bedst gavn af det? Det kommer jo helt an på signalet, om forstærkeren er til skade eller gavn eller lidt hip-som-hap. Det eneste, der ligger fast er, at den ikke burde være nødvendig. Et fordelerleds placering er ikke kritisk, bare du ikke kører med mere eller længere kabel end nødvendigt. Mht. selector leder jeg vildt og blodig efter en der er til at betale, men problemet er bare, hvordan skal jeg så få TV nr. 2 tilsluttet? Skal jeg så trække et scartkabel fra VCR udgangen på selectoren? En Selector per TV eller via SCART, ja. Nye Selectorer har nemlig ikke RF modulatorer. Tilbud: Hvis du bor nær eller kommer til hovedstaden kan du afhente min gamle hos mig på Amager for en billig penge, den har modulator og kan fanges på kanal 41. Send evt. en privat post. Ved godt det er mange spørgsmål, men nu skal det snart spille forhåbentlig... Specielt fordi kæresten mente, at vi lige så godt kunne have beholdt mit 26 tommer gamle Panasonic CRT, når billedet var så dårligt Du godeste! Redigeret af Carser - 27-September-2006 kl. 11:56 |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Okay tusind tak for svarene. Der er helt sikkert noget at arbejde med når jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg overvejede at sætte nogle ferritkernet på antennekablerne, men så vidt jeg kan se, har mine antennekabler ferritkerne i hver sin ende. Mht. selectoren så er det noget øv, at den kun beregnet sig til 1 fjernsyn, men spørgsmålet er så, om jeg ikke kan lave splitningen før selectoren, da det andet fjernsyn i soveværelset er et gammelt 20 " i soveværelset, så der er det ligemeget med en selector. PS. så lige et tillægsspørgsmål. Jeg har for vane at slukke for stikkontakten på mine fjernsyn så de ikke bare står i standby mode, men burde jeg være mere på vagt, når det drejer sig om plasma? Redigeret af Bjur - 27-September-2006 kl. 11:57 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |