|
Digitalt til smalfilm |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
hunt
Guld medlem Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Marts-2019 kl. 22:24 |
Hej
Nu har jeg søgt lavt og højt på google, men finder kun løsninger, der går den anden vej - fra smalfilm til dvd e.l. Er der nogle, som kender til firmaer, der tilbyder ovenstående? Mvh Peter
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det forstået sådan at du vil gå fra Digitalt til et dårligt Analog medie.? Hvorfor dog det. Redigeret af Radiomanden - 17-Marts-2019 kl. 11:38 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
hunt
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, af æstetiske årsager, der skal frembringe en nostalgisk følelse. Det er til en udstilling.
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Gammel film Look kan gøres Digitalt i et redigerings program. Det er nok heller ikke nemt af få fat i den type film i dag.?
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mon ikke visningen på en smalfilmfremviser er en del af det. Det bliver lidt svært med et digitalt medie....
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det vil da vist uværgeligt kræve noget yderst specielt udstyr for at kunne lave den slags. Med mindre man har et smalfilms kamera, og laver en digital fremvisning på en meget god projektor, som kameraet kan optage. JEg tvivler på der findes udstyr der kan "recorde" direkte på smalfilm. (det her er jo ikke lige en DVD-optager)
Det havde været cool hvis nogen havde lavet et "mod" af en projektor, som lignede en fremviser :)
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Funktioner
Tak(0)
|
Findes der ikke et nutidsmuseum i nærheden af, hvor du bor, som du evt. kunne låne/leje noget grej af? Fremvisere og smalfilm...
|
|
hunt
Funktioner
Tak(0)
|
Det skulle gerne være nogle bestemte film.
Jeg underviser i stop-motion animation og ville gerne sende en hilsen til de gamle mestre, der lavede stop-motion på celluloid. Elevernes film skulle præsenteres til skolens forårsudstilling, og det er en filmtype, der gør sig godt i lidt dårlig kvalitet med få fps på det store lærred og uden lyd. Vi har før præsenteret det på gamle CRT-skærme i sort/hvid og farve alt efter TV-model. Der snød vi en smule med DVD afspillere og RF-modulatorere. Og derfor ville det være fedt at vise det på lidt ældre teknik, for det er noget, der fascinerer både stor og lille. Det er dog ved at være for sent, men jeg er sikker på at man stadig kan købe og få fremkaldt smalfilm, omend det måske bliver i USA. Redigeret af hunt - 17-Marts-2019 kl. 17:38 |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9401 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan købe en smalfilmsoptager billigt på den blå og det ser også ud som om der følger en film med, ellers er det noget de store fotoforretninger fx Foto C, må kunne skaffe.
Så stiler du bare en fladskærm i et mørkt rum og af filmer den. |
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
hunt
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, men det jo overhovedet ikke det sammen. Jeg er ganske velbevandret i Premiere Pro, iMovie, og hvad der ellers findes. Mekanikken og taktiliteten får du aldrig ved at køre det igennem en digital redigering. Og så forventer jeg, uden at jeg egentlig ved det, at en smalfilmsfremviser virker som en biograffremviser, der lukker for linsen imellem hvert enkelt billede. Det kan ikke efterlignes digitalt svjv. |
|
hunt
Funktioner
Tak(0)
|
Det er måske det, jeg er ude i. Men det bliver ikke i år. Det når jeg ikke. Jeg havde godt tænkt om det kunne gøres sådan der, men virker det? Eller ryger man i problemer, som når man filmer en crt skærm med et videokamera. Eller skyldes det interlacing?
Redigeret af hunt - 17-Marts-2019 kl. 18:38 |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |