|
Knitren fra pladespiller |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Nitram
Ny bruger Oprettet: 09-April-2019 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-April-2019 kl. 13:06 |
Hej
Jeg er ny pladespiller-ejer og har et spørgsmål. Når jeg afspiller plader høres der en knitren i den ene højttaler. Hvad kan problemet skyldes? Højttaleren fejler ikke noget og pickuppen er ny. Kan det handle om justering af pladespilleren? På forhånd tak Mvh Martin
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke helt ren plade måske? Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2205 |
Funktioner
Tak(0)
|
Burde støjen så ikke forekomme i BEGGE højttalere?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Martin,
Hvis støjen kun er i den ene højttaler, bytter du om på højre og venstre kanal fra pladespilleren og ind i forstærkeren. Flytter “knitren” over i den anden højttaler, er problemet ikke i forstærkeren. Klaus
|
|
ClausBP
Super bruger Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 339 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at rokke forsigtigt ved de tynde ledningers tilkobling til pickup'en.
Prøv også forsigtigt at fjerne støv omkring tilkoblingerne.
Der kan typisk opstå dårlige forbindelser der. |
|
Nitram
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak for svarene Det tilsyneladende den specifikke plade, der er noget galt med, da jeg med andre plader ikke oplever samme problem.
Har lige et lille tillægsspørgsmål som nu pladespillerejer: Er det normalt at man kan høre pladetallerkenens rotation i pauserne mellem numrene? Der kommer ingen lyd fra pladetallerkenen, når den kører rundt uden plade. Mvh Martin
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2205 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det en svag "buldren", du hører? Hvis ja, så er det nok IKKE pladetallerknen, du hører, men blot fordi pickup'en jo rører pladen. Har du ingen Subsonicfilter-knap på din forstærker? Hvis ja, så prøv at slå den til. Står anlægget tæt på højttalerne? Hvis ja, så prøv at flytte dem længere væk derfra, hvis muligt - eller måske, står pladespilleren for tæt på forstærkeren. Det kan den OGSÅ brumme over! Eller hvis den står ved siden af, så kan transformeren i forstærkeren også give støj. Så kan det hjælpe at flytte pladespilleren over til den anden side af forstærkeren. Du HAR vel løsnet evt. transportsikring på pladespilleren? Findes NORMALT under pladetallerknen - se brugsforvildningen... Bare, så andre bedre kan hjælpe... Hvilken pladespiller? Hvilken forstærker?
Redigeret af mnielsen - 11-April-2019 kl. 06:46 |
|
GreedyDK
Bruger Oprettet: 13-September-2011 Sted: Odense Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(0)
|
Afhængig af hvilken pladespiller du har (om den er direkte drevet eller via en rem), kan det også være motorstøj du hører.
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4698 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan skyldes statisk elektricitet. Man kan købe sig fattig i antistat midler, antistat børster, og antistat måtter. Vinyl afspilning er ikke bare lige..
|
|
Nitram
Funktioner
Tak(0)
|
Det er en svag buldren/torden, så du har nok ret i at det bare en lyden fra pickuppen. Kan man gøre noget ved det. Du nævner subsonicfilter - det har jeg vist ikke på min forstærker (Onkyo R-n 855). Ville det hjælpe med en filtmåtte? Den nuværende måtte er en gummi/blymåtte.
Mvh Martin
|
|
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Så skal du nok se i brugsforvildningen. Måske, der er nogen indstillinger i menuen på receiveren? Har du også set efter evt. transportsikring på pladespilleren, som jeg skrev tidligere? Og hvordan er pladespilleren placeret, i forhold til forstærker og højttalere?
Redigeret af mnielsen - 14-April-2019 kl. 08:34 |
|
Nitram
Funktioner
Tak(0)
|
Det er en gammel thorens 320, så ingen transportsikring. Højttaleren står på separat reol 1,5 meter fra pladespiller. Pladespilleren står på fast underlag med filt under. Jeg må finde brugsvejledningen
Mvh Martin
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |