|
Nyt tv til boxer? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Mattti ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2010 Status: Offline Point: 70 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Maj-2020 kl. 23:36 |
||
Hej rec. Jeg har fået den ære at finde et nyt tv til min mormor.. Jeg har kigget og det er blevet en jungle siden jeg sidst kiggede.. Hun har selvf. nogle krav. 32" - 1080p - og klar til det nye boxer signal.. Tror det hedder dvb-t2 eller sådan noget.. Og et godt kendt brand. :) prisen = ca 3800kr.. Hvad kender i til?? På forhånd tak!
|
|||
![]() |
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg har selv kigget på dette: https://www.pricerunner.dk/pl/2-3143297/TV/Sony-Bravia-KDL-32WD753B-Sammenlign-Priser Virker det med den nye standart af boxer?? Det gamle tv ryger i forbindelse med det nye køb.. Dety er vidst noget med frekvensskifte.. tak!
|
|||
![]() |
|||
Damme ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Rønde Status: Offline Point: 260 |
||
Du kan tjekke om specifikationerne passer her: |
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Ja. Det har T2 som er den nye standard hos boxer.
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19648 |
||
Slæb hende med ud og se om ikke hun skal 10” op i størrelse.
32” er småt og man betaler dyrt for den lille størrelse. Klaus
|
|||
![]() |
|||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5030 |
||
Foruden dvb-t2 skal der også være HEVC/H.265 videokomprimering.
Citat fra digi-tv.dk: Derfor skiftet til DVB-T212. februar 2019 Når 700 MHz-båndet i 2020 overdrages til teleselskaberne, forsvinder en tredjedel af de frekvenser, der i dag anvendes til antenne-tv. Den mindre frekvensmængde resulterer i, at antallet af landsdækkende sendenet (MUX) dog kun reduceres med en sjettedel fra 6 til 5 MUX, da DVB-T2 har en øget distributionsfleksibilitet i forhold til det nuværende DVB-T. http://www.digi-tv.dk/nyhedsarkiv.asp Redigeret af Munch - 02-Maj-2020 kl. 10:42 |
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Hvis det skal være større. Weekendtilbud hos Elgiganten.
Redigeret af Mufti - 02-Maj-2020 kl. 11:05 |
|||
![]() |
|||
||
Hej igen, takker for svar.. Skærmen skal være 32".. desværre.. Det ser ud som om den har mpeg4 men hvor finder jeg HEVC/H.265?? tusind tak!
|
|||
![]() |
|||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5030 |
||
Aktuelt er der ikke behov for HEVC/H.265. Men på sigt kan det være rart, så der ikke skal skiftes TV igen om et par år, hvor der måske indføres den nye komprimering. Ville nok blive ved Sony TV’et.
Redigeret af Munch - 02-Maj-2020 kl. 13:34 |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9421 |
||
|
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5328 |
||
PDF side 71 (DK side 35) siger: Digital: MPEG-2 MP@ML/HL, H.264/MPEG-4 AVC
HP@L4.0, MP@L4.0, H.265/HEVC MP@L4.1 (Fuld
HD 60fps) Så mon ikke det er OK?
![]() Redigeret af JørgenT - 02-Maj-2020 kl. 14:17 |
|||
Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
|||
||
Det kan blive et værre cirkus, lidt ala mpeg2 vs mpeg4, hvis de skifter formater hele tiden.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |