|
alternativ til Dropbox - findes det |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Steffen32
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-December-2021 kl. 12:04 |
Hej.
Jeg har i dag dropbox, der kører rigtigt godt, men er svinedyrt, hvis jeg skal opgradere til yderligere plads. Er nogle af jer bekendt med en online drev, der kører godt. Har prøvet google drev, men det spiller ikke godt med mobiltelefon. Skulle gerne kunne auto synce med billeder og musik på mobiltelefonen. På forhånd tak :-)
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er Jottacloud - og den danske version onlime.
Og iCloud, hvis du bruger Apple.
Redigeret af Brixen - 03-December-2021 kl. 13:12 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
Jonas_R
Guld medlem Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Funktioner
Tak(0)
|
Office 365 med 6 licenser, kan typisk fås fra Amazon til en 375 kr om året. Så deler du det med 1-2 andre.
Der er 1 TB plads plus at du jo får adgang til hele office pakken.
|
|
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er Dropbox ikke sådan helt generelt betragtet som en meget billig løsning? Jeg giver knap 200kr for 3tb, det er svært at finde billigere hvis funktionaliteten skal være ligeså god. |
|
birddog
Super bruger Oprettet: 27-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvordan for du det for 300 kr.?
kan se at jeg skal give årligt 120€ for 2 tb. |
|
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
3TB Dropbox (Pro) har længe kostet 200 euro, ikke 200 kr.
Et lidt billigere alternativ til 2 TB Dropbox kunne være Sync.com, hvor du får det samme for ca. 250 kr. mindre. |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jottacloud koster 65 kr./md. eller 650 kr./år for ubegrænset plads.
Upload speed sættes ned, hvis man overstiger 5 TB. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2402 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan hoste tingene selv med nextcloud hvis du har mod på at lave sådan et setup.
Hvis du googler på fx. raspberry nextcloud finder du et væld af guides, alternativt kan du finde en billig Synology nas på dba og installere det på den, check dog lige op på hvor gammel modellen kan være og stadig understøtte det, så du ikke køber en der er for gammel. Fordele: - Du vælger selv hvor meget plads du vil have, det er bare at tilføje en ekstra harddisk hvis du løber tør. - Tingene ligger hjemme hos dig selv, så du har styr på hvem der har adgang til dine data. Ulemper: - Der er lidt opsætning involveret. - Tingene ligger hjemme hos dig selv, så hvis hytten brænder ned er det hele gone - det kan dog fikses ved at have en alternativ opsætning hos en ven eller noget familie.
|
|
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nogen der ved om man kan installere Nextcloud på sin pc så den er "server"
Nextcloud app på begge telefoner - der så "kun" sikkerhedskopierer billeder når pc en tændt Jeg bruger nemlig Dropbox som backup til billeder fra 2 Iphones, men kunne være ret smart hvis ovenstående virker :-) Så er jeg fri for at rode med NAS/Pi osv
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Citat: 'Nextcloud Server does not support Microsoft Windows. We recommend using a virtual machine or docker image on Windows Server.' Hilsen Carsten. |
|
olepro
Junior bruger Oprettet: 13-Oktober-2014 Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
|
Google drev
|
|
Steffen32
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er ved at afprøve/kigge sync.com og icedrev.net og pcloud.com
Det virker alle ok - så vil lige overveje om deres planer dækker mit behov godt.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |