|
Stofbeklædning af vægge |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
FeiMJabba ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-December-2020 Sted: Næstved Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-August-2022 kl. 19:26 |
|
Hej Alle
Håber der er nogle derud med en erfaring jeg kunne drage nytte af. Er ved at indrette hjemmebio i kælder og i den forbindelse, drømmer jeg om at gemme højtalere samt akustik behandling bag stof sat uden på væggen. Kan se aixfoam har et skinne system man kan skære til, men måske er der andre systemer, folk har erfaring med? Mvh Jacob
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Fedt at du vil skjule højttalere og akustik! Jeg kender til to måder du kan løse det på (kan ikke finde det du linker til)
Jeg benyttede mig af sidstnævnte hvor jeg bestilte alle rammer hos Jysk Rammefabrik (https://www.jydskramme.dk/Udregn-og-bestil/Blindrammer-k66-i1141.html). Her vælger man dimensioner, og får dem leveret til at blive klikket sammen uden selv at skulle måle, skære eller skrue. Meget nemt. Synes resultatet er blevet fint. Grunden til at jeg valgte rammeløsning var, at det er nemt at afmontere dem. Stofskinner er det ikke ligefrem nemt at afmontere og montere igen. Her er de bare placeret løst op ad væggen. (Se rammer uden stof på gulvet) Færdigt resultat (eller næsten færdigt!) hvor rammerne er monteret fast med enten velcro eller en enkelt skrue. Redigeret af Jonas_h - 09-November-2022 kl. 21:48 |
||
![]() |
||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
|
Hvilken stof bruger i?
|
||
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Eksempler:
Det vigtigste er, at det er så akustisk transparent som muligt. Kan man ikke finde denne info hos producenten, så er det forholdsvis nemt at teste det selv hvis man har en mikrofon og en PC. |
||
![]() |
||
FeiMJabba ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-December-2020 Sted: Næstved Status: Offline Point: 24 |
|
tak for alle svarene - de hjalp mig godt videre 👍👍
|
||
![]() |
||
BelowZero ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2021 Status: Offline Point: 52 |
|
Hej Jacob
Undskyld at det nok er for sent at svare, men jeg har et læs af lister liggende til at montere akustisk stof på væggene. Jeg må nok siges at have en del erfaring i at sætte stof op. Ud over disse skinner har jeg også skudt 20.000 klammer i :-) Sig til hvis du har brug for mere information. Mvh Claus
|
||
![]() |
||
|
Sort bælte i klammer kan jeg høre 👍
Jeg er stadig ved at bygge rummet faktisk. Når det stod færdigt med skelet ville jeg finde løsningen med filt. Hvilke slags lister har du liggende?
|
||
![]() |
||
BelowZero ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2021 Status: Offline Point: 52 |
|
Det er Wallmate. Jeg ville bruge dem alle de svære steder, men endte med kun at bruge dem få steder. Men man bliver altid klogere undervejs.
Og jeg brugte dette akustiske stof: |
||
![]() |
||
thomnico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 494 |
|
Tak for linkene, jeg havde ledt længe efter en europæisk forhandler af guilford. Desværre kan jeg ikke finde deres lyd transperante stoffer på den tyske side?
|
||
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
||
![]() |
||
|
Jeg fik tilsendt prøver direkte fra USA. Kan du ikke bare købe dem derfra?
|
||
![]() |
||
|
Det kan man jo godt, men synes bare fragt mm for det endelige produkt var temmeligt peberet at sende afsted fra US
|
||
||
![]() |
||
|
Du kan bruge ShopUSA hvis du vil have 100% forudsigelighed. Men stoffet er dyrt uanset om du bor i USA eller DK. Jeg var heldig at den farve jeg bedst kunne lide var Deko Molton fra Tyskland. Tror jeg gav 3000 for stof og GoM ville have kostet mig ca. 4 gange så meget.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |