recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dilemma, Samsung el. Philips !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDilemma, Samsung el. Philips !

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Anders1976DK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: Dilemma, Samsung el. Philips !
    Sendt: 15-November-2006 kl. 05:44

Nu er vi endeligt blevet enige om str. på vores nye husalter derhjemme, og så står valget imellem hvilket en model vi skal vælge.

Jeg ville helst have Philip´s topmodel, men med det forbrug vi har, vil det være at skyde langt over målet, at give over 20.000 kr.

Derfor er jeg nået frem til at det enten kan være et Samsung 32M71 : http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/files/m71-serien _dk_b2c.pdf

El. Philips 32PF7531D : http://www.p4c.philips.com/files/3/32pf7531d_12/32pf7531d_12 _pss_dan.pdf

Umiddelbart set de meget ens ud, men er der nogle som har erfaringer med de 2 produkter, som kan fremhæve det ene fremfor det andet ??

Det vil primært blive brugt til tv-kiggeri (TDC-Kabel TV, ikke Selector) samt til lidt dvd-kigning fra min Kiss  DP-558, hvor det nok mest er børnefilm der kommer til at køre over skærmen.

Prisen er noget nær det samme.

Har i noget der kan gøre mig klogere ?

Redigeret af Anders1976DK - 15-November-2006 kl. 05:45
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 07:46

Hvorfor ikke snuppe Philips topmodel 32" 9731 til ca 15k hos TC.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 08:22

Måske fordi den koster 4k mere end samsung tvét

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Ja men stadig under de 20k som bliver omtalt i første indlæg.

Desuden kan den jo også fås til ca 13k syd for grænsen.

Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 09:50
Jeg har et Samsung LE-40R71b som jeg er 100% tilfreds med.

Jeg har super billede, både på kabel tv og via DVD. Der hvor jeg synes Samsung har en kæmpe fordel er design.. Det er selvfølgelig smag og behag, men jeg synes de er sindssygt flotte.

Og det har altså også noget at sige når den skal "kone accepteres".. men jeg vil dog ikke gå på kompromis med billedkvaliteten.. (og den er altså efter min mening RIGELIGT god)
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 10:42

Den er da bestemt også 4k mere værd...

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 10:51

2tal har pt et philips 32pf9966 til 12.999 før pris 19000

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

2tal har pt et philips 32pf9966 til 12.999 før pris 19000

ja med det er en tussegammel model.
9966 er fra 2004.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2006 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Den er da bestemt også 4k mere værd...

Hmm nej, det synes jeg ikke.
Jeg har selv bestilt Samsung i 32". Jeg synes det er en rimelig pris fror et 32". Philips er desværre alt for dyr. Det er 25% mere en koster. Desværre er jeg kommet meget i tvivl om, hvorvidt 32" nu også var det rigtige valg. Så måske bliver det ændret allerede inden 32" er kommet

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 02:44

Jeg havde tænkt på Philips 9731D men den ekstrapris den koster i forhold til de andre, kunne jeg få en ganske udemærket GPS modtager for (Hvilket jeg også skal købe !), så jeg vil helst holde mig nede i det prislejde de andre ligger i. Og helt ærligt, så mener jeg slet ikke jeg vil komme til at udnytte alle de mange funktioner der er i det, med det begrænsede forbrug jeg har. Jeg har det sådan et man skal ikke købe ind, efter hvad der er mest lækkert, men købe det der dækker behovet.

Størrelsesmæssigt er jeg lidt i tvivl, ville helst op i en 37", men det leverer Samsung desværre ikke i deres M71-serie.

Jeg må ærligt sige at man kommer i tvivl, for Panasonic har jo nogle fine 37" plasma, som TC sælger til en fornuftig pris.

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4& ;emne=visprodukt&Gruppenr=60&ID_infoside=46202

Andre steder på forummet tales der jo virkeligt positivt om plasma i forhold til LCD.

Igen, det er 112% sikkert at vi 98% af tiden mest kommer til at se tv, igennem TDC kabel-tv, og altså ikke skal bruge det til noget Hi-Tech, el. køre en PC igennem, hvorfor jeg skal finde det bedste app. til tv-kiggeri.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 02:54

Oprindeligt skrevet af Anders1976DK Anders1976DK skrev:

Jeg havde tænkt på Philips 9731D men den ekstrapris den koster i forhold til de andre, kunne jeg få en ganske udemærket GPS modtager for (Hvilket jeg også skal købe !), så jeg vil helst holde mig nede i det prislejde de andre ligger i. Og helt ærligt, så mener jeg slet ikke jeg vil komme til at udnytte alle de mange funktioner der er i det, med det begrænsede forbrug jeg har.

Det er ikke er spørgsmål om flere funktioner, men om en bedre billedkvalitet [på 9731].

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2006 kl. 04:18
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Anders1976DK Anders1976DK skrev:

Jeg havde tænkt på Philips 9731D men den ekstrapris den koster i forhold til de andre, kunne jeg få en ganske udemærket GPS modtager for (Hvilket jeg også skal købe !), så jeg vil helst holde mig nede i det prislejde de andre ligger i. Og helt ærligt, så mener jeg slet ikke jeg vil komme til at udnytte alle de mange funktioner der er i det, med det begrænsede forbrug jeg har.

Det er ikke er spørgsmål om flere funktioner, men om en bedre billedkvalitet [på 9731].

Vil der ved helt almindelig tv kiggeri være en så synlig forskel, at man vil kunne forsvare at skulle op med de 4 klik ekstra, for 9731D´eren ??

Jeg håber lidt at der kan komme nogle kloge hoveder på banen, der kan fortælle om valget på et plasma måske kunne være en mulighed.

Der er nemlig ikke nogle rigtig gode 37" LCD-skærme, som jeg kan få for en pris som jeg vil betale.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu