|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
easyrambo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-November-2006 Status: Offline Point: 13 |
![]() Sendt: 22-November-2006 kl. 20:39 |
Hej, jeg er helt ny i forumet. Jeg er på udkig efter et helt nyt kamera, og under min søgning fandt jeg frem til dette forum. Jeg har så kigget forumet igennem og fundet rigtig meget brugbar information, men alligevel mangler jeg lige det sidste. Jeg har brug for et kamera til både familie brug, men også til amatørfilm optagelser. Jeg er ikke på udkig efter noget dyrt og fancy, derfor synes jeg det er oplagt at vælge et MiniDV kamera, som jeg har læst mig til at skulle optage i rigtig godt kvalitet, m.m. der er nogle der kan overbevise mig om at det er et forkert valg. Jeg har fundet frem til nogle krav, som burde dække mit behov som amatør filminstruktør. - Der skal være mulighed for at tilslutte ekstern mikrofon, og universal stativ - DV in (altså mulighed for at overføre til computeren via FireWire) - Manual fokus - Mulighed for at instille hvidbalancen (helst manuelt, dvs. ved at filme noget vidt på lokationen og angive det til at have farven hvid) Mit budget ligger på max. omk. 5.000kr og helst mindre hvis det er muligt at opfylde mine behov. Flere brugere anbefaler et 3CCD kamera, hvad er dette? Burde mit kommende kamera understøtte dette? Hvilket kamera ville i anbefale? |
|
![]() |
|
easyrambo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-November-2006 Status: Offline Point: 13 |
![]() |
er der virkelig ingen der kan hjælpe?
|
|
![]() |
|
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
Hej! Er ikke expert på området,men er selv den lykkelige ejer af et SONY dv kamera.Jeg har haft det siden 99(dengang det kostede "skjorten")-og har altid været imponeret over kvaliteten på det. Ved også at PANASONIC laver noget rigtigt godt. Men husk:Lad endelig være med at købe det for småt(det gjorde jeg)-det er ikke godt at holde om,og de små mål gør at mikrofon og betjeningsknapper kommer til at sidde for tæt sammen,med det resultat at du hele tiden hører lyden af dine fingre som fumler rundt på kameraet. Mit er et "højkant" design-køb hellere et "liggende" design...hvis du forstår. lrev |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
![]() |
|
KBAndersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Oktober-2005 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 280 |
![]() |
Hejsa Jeg har et gammelt DV kamera som vi fik i 1999. Og som skrevet kostede det bare kassen. Det er et Sony TRV9 mener jeg det hedder. Det har vi været meget tilfreds med. Det har dog nu en defekt dv-out port. Noget rigtig møj. Men det var vist min egen skyld den port gik i stykker. Jeg overvejer stærkt et Sony 94 model. Det er med 3CCD chip og optaget på bånd. Det koster omkring de 4000.- og har en optagekvalitet der er bedre end det jeg har nu og det er ikke ringe. Har haft det i hånden og det virker umiddelbart helt fint. Dog ikke så lækkert udført som det jeg har nu, da det virker mere plastik aktigt. Men i den prisklasse er jeg ikke i tvivl om det skal være det. |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej igen. Jeg ved at i den lavere ende af pris scalaen-vinder PANASONIC rigtig mange test på billedkvaliteten. Skulle jeg selv vælge nyt idag,blev det formentlig et af disse-eller Sony. Men mit SONY kører stadig upåklageligt,og så er det jo ikke let at få en IAèr igennem derhjemme!! lrev
|
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej! Dette er et fedt kamera til prisen(under 6k de rigtige steder)
|
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
![]() |
dejligt at der endelig er kommet gang i tråden. Det er nogle gode forslag i er kommet med, men der er lige en ting der nager mig. Hvor godt er 3CCD, og hvad er alternativerne? I hvilket format optager det, og er det ikke godt nok 16:9, der er den de fleste bruger? Og hvad med sådan noget som lyd? Hvor god er mikrofonen? lrev på jobbet> Hvilket sony kamera bruger du? |
|
![]() |
|
![]() |
ps: du har ikke skrevet navnet på det kamera, du har oploadet billedet af
|
|
![]() |
|
Bimsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
![]() |
Såvidt jeg har forstået giver 3CCD bedre farver, men er til gengæld mindre lysfølsomme end 1CCD. Så hvis det er primært indendørs/aften som det skal bruges til, er 3CCD ikke nødvendigvis altid det bedste valg. Kig evt. her for bedste valg i forskellige pris kategorier: http://www.camcorderinfo.com/content/CamInfo-Selects-2006.ht m
|
|
![]() |
|
escand ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
|
|
![]() |
|
escand ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |