|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||||||||||||
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 450 |
![]() Sendt: 30-December-2006 kl. 20:02 |
|||||||||||||
Jeg har kikket på dette tv kort: http://www.hauppauge.co.uk/pages/products/data_hvr4000.html
Men under system requirements står der man skal have agp eller pci-express kort i :
Redigeret af The_Unforgiven - 02-Januar-2007 kl. 11:29 |
||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 450 |
![]() |
|||||||||||||
http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=54&l3=0&a mp;model=1092&modelmenu=1
The_Unforgiven Redigeret af The_Unforgiven - 30-December-2006 kl. 20:06 |
||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
![]() |
|||||||||||||
Jeg tror helt sikkert at det vil virke fint.
|
||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
|||||||||||||
Jeg bruger selv et onboard grafikkort (Nvidia 6150) og det fungerer fint. Om dit onboard grafikkort fungerer ved jeg ikke, men hvis det understøtter DirectX 9 så skulle det være muligt at installere MCE2005. Hvor godt det kører er ikke til at sige.... Prøv at google på thegreenbutton og læs om ikke der skulle være andre, der anvender det bundkort. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
|||||||||||||
Selvom grafikkortet er onboard benytter det sig stadig af APG eller PCI-e bussen og er altså stadig et APG eller PCI-e graffikkort. At det er bygget sammen med bundkortet betyder intet
|
||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Lige en ting til. Jeg har kikket på et par kabinetter , er dog mest varm på det her : http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=30701&a mp;type=hardware Men er lidt i tvivl om det er til "alm" psu , der står på deres side : For PS II ATX Power Men kan ikke finde andet. En der ved noget ?
The_Unforgiven |
||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|||||||||||||
Faktisk ser grafikkortet på dit bundkort ikke ud til at mangle noget, tværtimod, her kan du læse en specifikation over det. Det ser ikke ud til at stå tilbage for de anbefalede kort overhovedet.
http://www.intel.com/products/chipsets/gma950/ Hvorfor vil du egentlig have et kort med 4 tunere? Er der særlige forhold der afgør det for dig? Hvordan og fra hvem modtager du dit antennesignal? Ikke at der er noget galt med kortet eller dit valg. Det kan jo anvendes under forskellige omstændigheder. |
||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Kun at være vt fremtidssikret , men er stadig i tvivl ang lige netop det kort. Jeg kan der hvor jeg bor modtage analog og digital , DVB-T , på kabel. Men ved ikke om de går over til DVB-C engang eller hvad der sker i 2009 når analog forsvinder.
The_Unforgiven |
||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|||||||||||||
Nå, ok, DVB-C tuner var der ikke lige på det kort du tænke på, men det er jo også noget du eventuelt får på et tidspunkt. Har i øvrigt læst at man har udskudt tidspunktet på afslutningen af det analoge med nogle år.
Du kunne måske så nøjes med noget der passer til det du nu har mulighed for og så skifte igen til den tid hvor der sker en forandring. Det kunne måske være en mere økonomisk god løsning. Et Hauppauge HVR 1300 kort kunne jo godt være en mulighed med en analog og en DVB-T tuner. Og du er sikker på det er DVB-T du modtager på dit antenne stik? Jeg så ikke lige prisen på det kort du først tænke på, men det koster nok mere end et HVR1300. Skal du så skifte om nogle år kan du måske sælge til en eller anden. Man kan altid komme af med den slags, hvis det er kvalitet. Og det er Hauppauge. |
||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Ja det er DVB-T jeg får , har prøvet med en extern tuner. Ja måske skulle man nøjes med en anden og så se til den tid. Har nemlig også kikket på HVR 1300.
The_Unforgiven |
||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
|||||||||||||
Har du tænkt dig at bruge MCE2005 eller Vista MCE? Så skal du nemlig være opmærksom på de manglende undertekster ved DVB-T signaler og den software. Bruger du derimod DVBViewer, så har du fine undertekster og kun behov for ét tunerkort. DVBViewer er nemlig i stand til at optage en hel DVB stream, med alle program streams i, og derefter 'skille' dem ud i forskellige programmer, navngivet efter EPG'en. Jeg har selv anvendt dette program sammen med et Hauppauge Nova-T PCI kort, og det fungerede perfekt. Jeg kunne uden nævneværdigt CPU forbrug optage fra alle tre kanaler samtidig med en AMD 3500 CPU (som for det meste kørte ved 1 GHz). Med venlig hilsen Henrik Badsted |
||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Er problemet ikke, Badsted, at de færreste vil nøjes med de 3 kanaler man får med DVB-T, du syntes at mene at et kort med DVB-T er fuldt tilstrækkeligt. Men der er måske 25 kanaler i alt fra et givet antenneinput. Skal man så blot ignorere de 22? Det er da de færreste der vil det, eller hvad?
Jeg ville jeg da aldrig, tværtimod gælder det om at udnytte det man får tilbudt. Hvis man altså vil underholdes af sit TV fra tid til anden eller ofte :) Og faktisk kan et analogt billede være virkeligt godt, såfremt antennesignalet tillader det. Og det er ofte tilfældet. Det ser endda til tider skarpere ud med flere detaljer end et digitalt. Sommetider! Dog måske med noget uro. Man skal ikke sælge skindet før bjørnen er skudt. Det analoge TV er ikke dødt endnu. |
||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |