recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger folk med FloppyDTV eller FireDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSøger folk med FloppyDTV eller FireDTV

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Emne: Søger folk med FloppyDTV eller FireDTV
    Sendt: 21-Marts-2007 kl. 23:05

Det skal være folk som BRUGER en af disse to løsninger, og helst sammen med TDC kabeltv.

Jeg er pt. ved at teste et FloppyDTV, og er i den forbindelse røget ind i nogle ting som jeg godt kunne tænke mig belyst af folk med erfaring med dette tvkort.

FloppyDTV først gang install på en MCE2005 - Alting virker perfekt, bortset fra det forventede problem med undertekster. Men også en finurlighed omkring flere kanaler (Cartoon og Jetix) som sender to lyd kanaler ud samtidig i henholdsvis højre og venstre kanal, på engelsk og dansk.

Nogen som kender årsagen til dette?

Legede lidt med MediaPortal i dag. Tilsyneladende en stor fejl. Kræver BDA driveren installeret, hvilket ikke var det store problem. Men opdagede efterfølgende, at MediaPortal heller ikke supportere DVB undertekster endnu. Droppede det derefter, og skulle installere MCE driveren igen til MCE setupét. Inden valgte jeg dog at opgradere FloppyDTV med nyeste beta firmware, samt installere nyeste beta drivere.
Så begyndte der at ske meget sjove ting.

Tv kanalerne skulle geninstalleres, men til forskel fra første gang, så tog det en evighed, og MCE endte med at finde 58 kanaler, (hvor den første gang fandt over 200 kanaler, incl. radio kanaler).

Afinstallerede derefter tvkortet igen og kørte en util som fjerner alt omkring tvkort fra MCE. Installerede derefter nyeste beta driver igen, scannede og endte samme sted, 58 kanaler.

Afinstallerede påny det hele, nedgraderede FloppyDTV til tidligere firmware og installerede tidligere stabel driver.
Scannede på ny, og nu fandt MCE 111 kanaler. (Men det tog stadigvæk en krig at scanne).

En nærmere inspektion i MCE under kanalrækkefølge viser pt. at på min MCE er der lidt over 2200 kanaler tilgængelig, hvoraf jeg vil skyde på, at de ca. 19xx af dem står til IKKE konfigureret. Men MCE tager sådan cirka 1½ minut om at komme ind i kanal listen. Resten er en dobbel installering af alle de normale kanaler, inkl. radio kanaler.

Er der nogen der har en ide om, hvad pokker der er sket, og hvordan jeg får MCE til at fatte, at den skal fjerne alle kanaler?

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 00:05

Hvad med systemgendannelse, så kunne du komme tilbage til der hvor du først var før du lavede noget om.

Man skal altid lave en backup før install af noget nyt og det gør windows normalt af sig selv. Hvis du da ikke har slået systemgendannelse fra.

Xp gemmer iøvrigt kanaler i registrerings databasen, så de kan faktisk gemmes derfra når man har lavet en skanning og sikkert også slettes helt.

Jeg har da altid en backup af scannede kanaler til wintv2000 og pwr150 så jeg ikke behøver at scanne igen og sætte navne op igen, hvis jeg beslutter at ny installere.

Til top
Lau Andersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 00:13

Jeg har været udefor nøjagtig det samme. Min løsning var at geninstallere MCE. Det hjalp ikke umiddelbart at gendanne systemet.

Jeg ville egentlig skifte til mediaportal men det viste sig at det tager ret lang tid for Mediaportal at lukke op for kanalerne på FloppyDTV. Håber at de får det rettet, så man endelig kan få et stabilt mediecenter.

Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 01:51
Kan ikke hjælpe med MCE, men kan varmt anbefale DVBViewer til Fire/FloppyDTV. Den medfølgende myTheatre er heller ikke værst.

Efter nogle mislykkede forsøg med deres beta-firmware holder jeg mig til ver.33720, som synes at virke.

Jeg er stadig ked af at de droppede linux

Redigeret af cloudy - 22-Marts-2007 kl. 02:06
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2004
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 10:07

Mht. at fjerne kanal-data og starte forfra er dette link måske en hjælp...

http://www.salloway.org.uk/mediacenter/util/index.htm#reg

Jeg har ikke selv prøvet men du må meget gerne melde tilbage.

Vh, Mikkel

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 12:15

Mikkelp - det er den util jeg har kørt. Og den sletter også alt, troede jeg.
Jeg kan ikke helt forklare, hvad det er der går galt. men lidt over 2200 kanaler, det virker ikke rigtigt

Lau - de problemer du snakker om med MediaPortal, dem erfarede jeg ikke. Jeg droppede det udelukkende fordi der alligevel ikke var DVB undertekster med, (hvilket var eneste årsag til jeg gad teste det).

Cloudy - DVBviewer har jeg lidt problemer med at finde i en "rigtigt" version.. er det ikke udelukkende et kommercielt produkt?

Mytheatre er ganske enkelt noget bras. Den finder alle kanaler. Radio kanaler er tavse, og når jeg vælger en tv kanal, så returere den med en fejl om, at der intet audio track er. (Både video og audio decoder er installeret fra PureVideo).

Ken - systemgendannelse er en nødløsning fra min side. Der bør være andre nemmere måder at gøre det på.. og ja, jeg burde nok have lave en backup inden, (eller taget en af de andre 4 maskiner jeg har). Nu prøver jeg at finde en løsning uden systemgendannelse

Er der ingen som har en forklaring/løsning på det mix af audio på flere kanaler under MCE (Cartoon og Jetrix)?

Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Cloudy - DVBviewer har jeg lidt problemer med at finde i en "rigtigt" version.. er det ikke udelukkende et kommercielt produkt?

Mytheatre er ganske enkelt noget bras. Den finder alle kanaler. Radio kanaler er tavse, og når jeg vælger en tv kanal, så returere den med en fejl om, at der intet audio track er. (Både video og audio decoder er installeret fra PureVideo).

DVBViewer er udelukkende kommercielt, men koster kun 15euro, lidt over 100kr. Man har så løbende adgang til program opdateringerne. Klart det bedste valg for tiden...

Den medfølgende version af myTheatre skulle også bare virke, med BDA drivers ligesom DVBViewer. Den er lidt mærkelig hvad angår decoder codecs, prøv evt. nogle at de andre muligheder eller installer nogle flere, hvis ikke den kan afspille audio. Synes også jeg mindes den ikke kunne lide PureVideo.
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2004
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 12:42

Mikkelp - det er den util jeg har kørt. Og den sletter også alt, troede jeg.
Jeg kan ikke helt forklare, hvad det er der går galt. men lidt over 2200 kanaler, det virker ikke rigtigt

Kig på Billd's post nummer 2 i denne tråd http://thegreenbutton.com/forums/22/30966/ShowThread.aspx

Der beskriver han også en registreringsændring man kan foretage sig. Har du prøvet det?

Vh, Mikkel

Redigeret af mikkelp - 22-Marts-2007 kl. 12:42
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 19:24

Jeg kørte den der util til at resette MCE med. Og lave en komplet reset. Det gik bedre. Nu er jeg tilbage til start og har i alt 205 kanaler (en pokkers masse radiokanaler).

Jeg tager nok et nærmere kig på DVBviewer når jeg får tid. Dog morer det mig ikke specielt at skulle afinstallere MCE driveren igen for at få BDA driveren ind, for så igen at gå tilbage til MCE driveren. MCE kan simpelthen ikke lide det.

Hvorfor Mytheatre ikke ikke vil, det aner jeg ikke. Har dog ikke forsøgt med andet end PureVideo, endnu. Måske senere.

Anyway.. Mangler endnu et svar på det med lyden på foreløbig 3 kanaler. (Eurosport1, Cartoon og Jetrix).
Selectoren kan tilsyneladende sortere den "forkerte" lyd fra. Så burde softwaren også, på een eller anden måde.

Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 19:37

Anyway.. Mangler endnu et svar på det med lyden på foreløbig 3 kanaler. (Eurosport1, Cartoon og Jetrix).

Selectoren kan tilsyneladende sortere den "forkerte" lyd fra. Så burde softwaren også, på een eller anden måde.

Jeg har også bemærket nogle audio problemer med Eurosport, forstået på den måde at både dansk og svensk lyd høres samtidigt (venstre og højre kanal). Tror ikke der er andet at gøre end at sætte balancen over i den side man helst vil høre. Der er kun et stereo audio spor, som altså indeholder begge sprog - en fattigmands dual sound løsning.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 01:01

Nu skal vi jo ikke rose DVBViewer til skyerne. for det fortjener det ikke!

Det er et teknisk godt program, men det er et fallitbo hvad brugervenlighed angår.

Derudover er det et kludetæppe af plugins hvis man ønsker en fornuftig løsning. Vejledningerne til disse plugins er enten på tysk eller ikke eksisterende.

Vejledningen til selve programmet er fra en version der udkom før Berlinmuren faldt

Deres hjælp i forumet er noget af det mest arrogante man kan komme ud for og rapporterede fejl bliver ofte bare ignoreret

Redigeret af MCenterFreak - 23-Marts-2007 kl. 01:02
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 01:47
Jeg synes nu ikke brugervenligheden fejler noget i DVBViewer, og udviklerne har direkte kontakt til kunderne og løser faktisk deres problemer gennem dialog på deres forum. Og vi snakker små 115kr her...

Jeg ved ikke hvor man skal henvende sig, hvis man vil have MCE til at vise undertekster eller undertøtte sære DVB variationer eller H.264 og meget andet som DVBViewer kan.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu