recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 42PX70 og SD signal.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket42PX70 og SD signal.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kimv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2007
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Emne: 42PX70 og SD signal.
    Sendt: 29-Marts-2007 kl. 19:37

Er der nogen folk herinde som har et 42PX70 og som bruger et normalt kabel tv signal ikke selector som kan fortælle mig om billedet faktisk er så "dårligt" som http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/ antyder.. ?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 19:51

Jeg ved ikke hvorfor, at man derovre bruger tid på at beskrive kvaliteten af Analog modtagelse. Kun 5 ud af 35 tilgængelige On Air kanaler sendes Analogt samtidigt med Digital version. PX modellerne giver et udemærket Analogt billede, dog er Digitalt at foretrække. KabelTV skal ses Digitalt. Bruger yderst sjældnt andet, har dog ikke en PX endnu.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
munken Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 20:26
Når man stikker sit antenne kabel fra kabeltv til sit fjernsyn er det så digitalt eller hvad? Eller skal man have en Selctor for det? Eller har jeg bare byttet rundt på noget?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 20:31

PX modellerne har DTT Tuner, som IKKE er anvendelig på KabelTV.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 20:48

Hej har fået mit Pana i dag, og er derfor ikke færdig med indstillingerne. Men - analoge, og her mener jeg TDC Kabel TV direkte ud af stikket, er mindst lige så gode som på mit tidligere Samsung Plasma. Og  her var billedet bestemt ikke dårligt, og er det altså heller ikke på PX70

Men alt andet lige synes jeg det er forkert ikke at tilslutte en selector eller andet DVB-C udstyr hvis det er muligt. Det fortjener TV´et. 

Redigeret af Hother - 29-Marts-2007 kl. 20:54
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tortex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2004
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2007 kl. 23:02
Jeg kører fællesantenne uden mulighed for selector el. lign. Det står rigtig fint - men dets DVB-T billede er selvsagt bedre på de danske kanaler.
Til top
hesselballe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Århus N
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

PX modellerne har DTT Tuner, som IKKE er anvendelig på KabelTV.

Kan du uddybe det?

Betyder det at signalet er dårligt eller hva?  

De dumme er ikke for kloge.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 08:41

Nej det betyder det ikke

PX70 har 2 tunere, en almindelig analog tuner og en digital DVB-T tuner.

Er man tilsluttet kabel TV så bruges der en digital standard der hedder DVB-C så her kan man ikke bruge den indbyggede DVB-T tuner til at se digital TV med, men skal bruge den indbyggede analoge tuner ligesom i alle andre TV. Vil man se digital TV over kabel tv skal man købe en Selector digital modtager hos TDC eller en tilsvarende hvis der er Stofa kabel TV.

For at benytte den indbyggede digitale DVB-T tuner i TV'et skal man være tilkoblet et almindeligt fællesantenneanlæg der er mastebaseret, altså ikke kabel tv. Alternativt kan man selv købe en lille DVB-T antenne og sætte til.

Men pt. sendes der kun 3 kanaler over DVB-T, dr1, dr2 og tv2 - så udvalget er ikke særlig stort.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Foods Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 09:06
Ved i hvad der kunne være fedt?

Hvis nogen af jer (Spawn f.eks.), kunne poste nogen billeder af hvordan PX70 rent faktisk håndterer analoge signaler. Live in Action altså.

Jeg tænker på at kigge på en række forskellige (derved også kvalitetsmæssige forskellige) kanaler som f.eks.:

TV3

TV Danmark (Eller kanal 4 eller hvad de kalder den nu til dags)

DR1

Derudover kunne man så også poste billeder fra:

DVD

og evt: HD-DVD.

Det har jeg yet to see en samligning af, og det ville da være yderst interessant at se hvordan denne sammenhæng er.

Mvh. en potentiel px70 køber .
Mvh.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 09:21

Det kan jeg ikke

For det første kan man ikke på et billede korrekt gengive hvordan det ser ud i virkeligheden, for det andet er det utroligt svært at tage bare nogenlunde ordentlige billeder af en skærm - ihvertfald med de evner som fotograf og det kameraudstyr jeg er i besiddelse af

Jeg har efterhånden taget i omegnen af 600 billeder, blot for at kunne lægge 5-6 stykker op der var nogenlunde uden de var rystede eller farverne var voldsomt ved siden af. Jeg har maks 1 time om dagen hvor lyset i stuen er sådan at jeg kan tage billeder hvor farverne bare ser lidt naturlige ud.

Samtidig har jeg et dårligt analogt signal så man kan jo ikke sammenligne med en anden der måske har et bedre signal.

Så jeg vil ikke starte et projekt hvor jeg med kamerabilleder skal forsøge på en retvisende måde at vise kvaliteten af de forskellige kilder eller forskellene på dem - jeg ville aldrig blive færdig, og resultatet ville aldrig blive retvisende alligevel.

Kort sagt - du kan på ingen måde bruge billeder som reference for hvordan det ser ud i virkeligheden eller til at se forskelle på det ene og det andet.

Du må bevæge dig ned til en panasonic forhandler og bede om at få lov at se billedet med de forskellige signalkilder der nu er mulige.

Men en tommelfingerregel kan jeg da give

Den analoge tuner er efter min mening lidt for soft i det, med digital signal fra selector bliver billedet betydeligt bedre, med dvd endnu bedre og med HD kilder super.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 09:53
PX70 er ikke ringere end PX60, som nok er den bedste fladskærm på markedet til analoge signaler.

Redigeret af nextgeneration - 30-Marts-2007 kl. 10:08
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Den analoge tuner er efter min mening lidt for soft i det, med digital signal fra selector bliver billedet betydeligt bedre, med dvd endnu bedre og med HD kilder super.

Når man ser på DVD eller DVB-T , og herefter sammenligner med analogt signal vil det altid virke "soft" til sammenligning. "Soft" kan styres ved at ændre på sharpness

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu