|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Scubaghost ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Sted: Norsjælland Status: Offline Point: 1176 |
![]() Sendt: 31-Marts-2007 kl. 17:29 |
Hej. Måske er denne tråd oprettet, men jeg kan ikke finde den. Mit spørgsmål: Er der forskel i kvalitet på de 2 formater. Jeg ved godt at BluRay kan indeholde mere data, men hvis man tager 1 film, der er optaget i begge formater, er der så 1 af dem, der er bedre kvalitet, opløsning mm. Skal se det på et Pana 42PV71 |
|
![]() |
|
the_rieper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 545 |
![]() |
de skulle efterhånden være ret tæt på hinanden i kvali! nogle titler er lidt bedre på det ene format end det andet, men samlet set er de nok lige gode. Bundniveauet er dog hævet noget siden i starten hvor HD-DVD i øvrigt var bedst.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej Scubaghost - stort set enig med the-reiper. Blot skal du være opmærksom på, at Toshiba HD DVD afspiller f.eks. modtager sine firmware oipdateringer via internettet, og det virker fremragende. Derudover kan du med en HD DVD via afspilleren (hvis indholdet gør det muligt), gå på nettet og se yderligere omkring film, produktion osv. Blu Ray kommer med tilsvarende sent til efteråret. Kan i øvrigt oplyse, at HD DVD spiller flot sammen med dit kommende TV. Men det gør Blu Ray sikkert også. Skal jo være ærlig
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12336 |
![]() |
Jeg synes det ville være ærgerligt, at vælge det ene frem for det andet. Der er jo pænt mange film, som kun udkommer på ét af formaterne. Det handler jo om at se film, pænere end på DVD, og ikke om hvemses far der kan tæske hvemses.
Selv står jeg overfor at skulle købe en Toshiba HD-E1, men så snart det økonomisk er realistisk skal jeg have en (US eller Japansk) PS3 eller anden Blu-Ray afspiller, for jeg ska' da os' ha' Terminator 2, Kingdom Of Heaven, Usual Suspects, osv. Ja, det ville være bedre med ét format, dobbelt-format skiver til alle udgivelser, eller afspillere der klarer begge formater (som ikke koster langt over 10k ![]() |
|
![]() |
|
Simon, TC ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() |
Du kan evt. kigge/læse lidt på High-Def Digest - Der er masser af anmeldelser og krydsreferencer af samme udgivelse på de to formater. |
|
Tape Connection MKII
|
|
![]() |
|
Urte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
Jeg har haft begge dele i et stykke tid,med små 100 film(Nogle solgt igen). Min erfaring er at der indtil videre er færre HD-DVD film med dårlige overførelser. Når det er en god overførsel,kan du ikke se forskel på formaterne. Hvis du har en reciever der kan håndtere PCM via HDMI,vil du få en stor lydoplevelse i begge formater. Personligt er jeg blevet meget skuffet over færre udgivelser på HD-DVD end jeg oprindeligt havde forventet. Jeg har pt. sat bremsen i med HD-DVD udgivelser. Du kan se mine film her og er velkommen til at spørge til kvaliteten af udgivelserne. http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/urte1
|
|
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300
|
|
![]() |
|
Scubaghost ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Sted: Norsjælland Status: Offline Point: 1176 |
![]() |
Til alle Mange tak for svarene. Jeg tror jeg forsøger mig med HD-DVD. |
|
![]() |
|
sebbe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() |
fede film du har
![]() tør man spørge hvor du køber dine blu-ray film?
|
|
![]() |
|
Urte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
Amazon.com, det er en US PS3 jeg har. Hvis du køber 3 film på en gang,får du 10% det næste år. Jeg får sendt dem med kurer,så er told osv opkrævet. Det bliver ca 180 pr film |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Ejere og kommende ejere af BR afspillere.
Disse to tråde er MEGET vigtige at få læst,da BR ændrer i deres krav til afspillere 31/10 i år. Hvordan vil i forholde jer ? skal der købes ny afspiller? http://www.pcworld.com/article/id,130452-c,dvddrivesmedia/ar ticle.html http://blog.wired.com/gadgets/2007/04/early_bluray_ad.html |
|
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
Kun hvis du vil bruge f.eks. PiP til noget. |
|
![]() |
|
![]() |
eller internet add-on
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |