|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() Sendt: 18-Juni-2007 kl. 05:10 |
Det er så blevet officielt at Blockbuster vælger Blu-ray fremfor HD-DVD.. Må indrømme at jeg er begyndt at tvivle mere og mere på HD-DVD, på trods af jeg selv har invessteret i HD-DVD afspiller, sys i hvert fald det ser ud somom de får det sværre og sværre. Hva tror i det kommer til at betyde for formatkrigen?
Redigeret af hyldig87 - 18-Juni-2007 kl. 05:14 |
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Jeg kan ikke helt lade være med at spekulere på, om der ikke ligger en veltilrettelagt strategi bag sådanne bombastiske udmeldinger i blu-ray formatets favør? Om tanken mon i virkeligheden er den, at sådanne skræmmende overskrifter sikkert kunne få førstegangs-køberene til at vælge HD-DVD formatet fra, og dermed på sigt tippe vægtskålen i blu-ray's favør?
Jeg har selv investeret i begge formater - bare for at være på den sikre side. ![]() Redigeret af musicus - 18-Juni-2007 kl. 08:28 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
Mike S. ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
![]() |
http://blockbuster.mediaroom.com/index.php?s=press_releases& amp; amp;item=727
Deres egen udmelding. Btw. er kapacitet ikke en meget, meget vigtig faktor når man skal presse god kvalitet ned på en disc. Redigeret af Mike S. - 18-Juni-2007 kl. 08:43 |
|
![]() |
|
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() |
found that consumers were choosing Blu-ray titles more than 70 percent of the time. "The consumers are sending us a message. I can't ignore what I'm seeing," Matthew Smith, senior vice president Underligt at fraskrive sig 30% på den måde... |
|
![]() |
|
vclarke ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
![]() |
HD-DVD har KUN et trumfkort tilbage nemlig UNIVERSAL
|
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
Det er det samme de har gjort da de droppede vhs selvom mange stadig havde dem. Tænk hvor meget ekstra plads de skulle bruge hvis de skulle tilbyde flere formater |
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
Hej hyldig87, Jeg må også indrømme at jeg begynder at tvivle på HD-DVD formatets overlevelse på langt sigt. Jeg har også investeret i en Tosh HD-DVD afspiller /Halsted |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Tja... jeg har som flere andre også investeret i afspillere for begge formater. Mit hjerte ligger (hvis man kan bruge det til noget) helt klart hos HD. Det skyldes, at formatet stort set var implementeret fra begyndelsen. Og hermed mener jeg at formatet var på plads, og hovedparten af funktionaliteterne. Og ikke mindst, nogle fremragende afspillere. Blu Ray mafiaen kom ud med nogle mere eller mindre færdige løsninger, og de endelige funktionaliteter kommer først på banen senere på året. Det betyder reelt, at vi der nu har investeret i Blu Ray afspillere meget snart står med nogle - næsten stærkt forældede afspillere Redigeret af Hother - 18-Juni-2007 kl. 10:33 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
Blockbuster fraskriver sig ikke HD DVD, de vil fortsat tilbyde HD DVD i postordre salg, såvel herhjemme som i USA. Problemet er også at kunderne har svært ved at forstå forskellen på HD DVD og Blu-ray Disc. Da jeg fornyligt besøgte en række Blockbuster butikker i København var der en ekspedient der ikke vidste hvad en Blu-ray film var, men han kunne vise mig hvor PS3 filmene stod, og se hvis personalet ikke ved hvad de har i butikken, så kan de jo heller ikke hjælpe kunderne. Personmligt håber jeg da at HD DVD vil overleve og komme i butikkerne, men lige nu er salgstallene for både Blu-ray og HD DVD så små at mange butikker ikke vil give dem hyldeplads. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Det er helt klart en detalje der er med i deres strategi. Så det tror jeg roligt du kan regne med.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg synes da ikke de fraskriver dem. Derimod konstaterer de, at det er deres erfaring med forholdet imellem formaterne.
|
|
![]() |
|
![]() |
Michael, det er Sony´s indflydelse på BluRay der er skyld i dette. Hvis du kigger efter på coverne, så står der rent faktisk PS3 på mange af demdem. Ikke at det dermed er smart at gøre det, men det er Sony der står bag en massiv markedskampange med deres PS3, og har derfor fået stemplet rigtig mange BD film som værende PS3 film i BD format. Jeg tror det er for at få folks øjne op for, at Play Station ikke bare er en spilledåse mere, men nu også er blevet en filmafspiller (og en rigtig god en af slagsen). Folk der intet ved om BD og PS3, de vil opfatte disse film som være en PS3 film.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |