recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - converter vob til avi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketconverter vob til avi

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bente theil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: converter vob til avi
    Sendt: 29-Juli-2007 kl. 13:02

Jeg har dvd film, brændt ud fra en harddiskoptager - det er i vob fil. Er der nogen der kan hjælpe med at få DVD til AVI

Har prøvet forskellige fra nettet, men er svære at bedømme kvaliteten på, fordi det er et free program.

Der var en der fortalte at man i mappeindstillinger rettede til at vise efternavn og derefter rettede vob til mpg. og så kunne pinnacle redigere filmen. Jeg kan ingen steder finde noget om at vise efternavn.

B.theil

b.theil
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 13:08

En fil med navnet.vob kan Renames til .mpeg, så kan den redigeres i Pinnacle. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ja, men hvordan gør jeg det ?? Det er jo vob jeg har. Jeg har højreklikket og omdøb, men det duer ikke. er der en anden måde ?

b.theil
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2007 kl. 16:24

Oprindeligt skrevet af bente theil bente theil skrev:

Der var en der fortalte at man i mappeindstillinger rettede til at vise efternavn og derefter rettede vob til mpg. og så kunne pinnacle redigere filmen. Jeg kan ingen steder finde noget om at vise efternavn.

Du skal i Explorer/Stifinder ind under Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis -> og fjern flueben i "Skjul filtypenavne for kendte filtyper"

Oprindeligt skrevet af bente theil bente theil skrev:

Ja, men hvordan gør jeg det ?? Det er jo vob jeg har. Jeg har højreklikket og omdøb, men det duer ikke. er der en anden måde ?

Hvis ikke du har fjernet ovennævnte flueben kan du ikke ændre filtype (extention) med omdøb. Du skal kunne se og slette den gamle .vob tekst, og erstatte med .mpg
Ellers gemmes den bare med den tidligere filtype igen ( som f.eks navn.mpg.vob)

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 29-Juli-2007 kl. 16:24
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det hjælper jo ikke at omdøbe til mpeg, når det er AVI der ønskes. Der kan bruges et konverteringsprogram som f.eks. Winavi Video Converter til at konvertere om til AVI eller et hvilket som helst andet format.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 09:01
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

tak for hjælpen, og det virkede, jeg fik mpeg ud af det, blot fryser pinnacle når filmen er åbnet, den kommer godt nok ind med filmklip, men så "svarer programmet ikke". er der nogen der har et godt råd?B theil.

http://www.videohelp.com/guides?searchtext=&tools=&m adeby=&formatconversionselect=DVD+to+AVI&howtoselect =%3B&orderby=Rating&listall=1&hits=25&archiv e=%25&search=Search+or+List+Guides

Der er i hvert fald nogle guides, folk har os rated dem...

b.theil
Til top
j_skib Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2005
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2007 kl. 22:49
Hej Bente.

Programmet VirtualDUB-MPEG2 bruges til at redigere i videofiler. Programmet er freeware og kan hentes på nettet, husk også at hente filen AC3ACM.ZIP, da VirtualDUB ellers ikke gan gengive lyden fra .VOB filer. VirtualDUB kan læse .VOB filer og gemme den i AVI-format (kan ikke gemme i .VOB, sikker pga licensrettigheder). Der kan hentes programstumper, så der kan laves fade-in og fade-out, alle tiders program (jeg bruger det til musikvideo'er). Husk at videoklip gemt i AVI-format fylder voldsomt meget. Der findes noget Compression-program, der tabsfrit kan reducere AVI-filerne til ca det halve (hvis jeg husker rigtigt).
Håber at det er hvad du har brug for, ellers skriv igen.

Venlig hilsen
Jørgen.     
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af j_skib j_skib skrev:

Hej Bente.

Programmet VirtualDUB-MPEG2 bruges til at redigere i videofiler. Programmet er freeware og kan hentes på nettet, husk også at hente filen AC3ACM.ZIP, da VirtualDUB ellers ikke gan gengive lyden fra .VOB filer. VirtualDUB kan læse .VOB filer og gemme den i AVI-format (kan ikke gemme i .VOB, sikker pga licensrettigheder). Der kan hentes programstumper, så der kan laves fade-in og fade-out, alle tiders program (jeg bruger det til musikvideo'er). Husk at videoklip gemt i AVI-format fylder voldsomt meget. Der findes noget Compression-program, der tabsfrit kan reducere AVI-filerne til ca det halve (hvis jeg husker rigtigt).
Håber at det er hvad du har brug for, ellers skriv igen.

Venlig hilsen
Jørgen.     
b.theil
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 19:48

Tak for tippet. Jeg har hentet programmet, og fik filmen i AVI, med både lyd og billede, endda en god lyd. Afspillet med Windows medie player.

Glad startede jeg Pinnacle 9 plus, videoen kom fint ind men ingen lyd ???

Prøvede igen med Virtual og gemte i wave, havde en ide om at jeg så kunne trække det ind på lydsporet, men nej det gik heller ikke.

Jeg har brændt ca 60 gamle analog bånd over på Dvd, via en harddiskoptager, de ældste næsten 20 år. Det var så min plan at redigere dem med Pinnacle.

Har tidlige brugt videoafspiller og kabler, men der er mange tabte frames, der har aldrig været problemer med lyden på denne måde. 

Har prøvet forskellige indstillinger i kontrolpanel/lydenheder, men ingen lyd - ØV

Hilsen Bente Theil

b.theil
Til top
j_skib Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2005
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2007 kl. 20:43
Hej Bente.

Jeg har desværre ikke nogen erfaring med Pinnacle, så der må andre træde til. Jeg har gemt mine musikvideo'er i .avi og så converteret dem til MPEG1 (der giver en noget dårlig billedkvalitet, men lyden er ok). Jeg har brugt et gammelt program TREX, der forlængst er udløbet og nu bruger jeg et program fra Cucusoft til converteringen. Jeg har dog ikke prøvet at lave rigtige DVD'er ud fra mine .AVI klip, da det ikke rigtig er aktuelt til mine gamle musikvideo'er (typisk fra 80'erne og 90'erne).

Hvis du kun kan "nøjes" med at klippe dine DVD-optagelser råt, er programmet DVDShrink perfekt til formålet. Programmet er freeware, men klipper uden fade in/out. Fordelen ved DVDShrink er, at billede/lydkvaliteten ikke forringes under klipningen (Pinnacle forringer når der converteres til AVI og tilbage til VOB). Jeg har brugt programmet til sammenklipning af optagelser fra min gamle arbejdsplads, noget med sammensætning af 20 til 30 klip fra videobånd. Men overgangene mellem klippene er noget rå.    
Så hvis det mislykkes med Pinnacle, kunne du prøve DVDShrink. Det er lidt triggy at sammenklippe uden vejledning, men hvis du vil gøre forsøget, så skriv og jeg vil prøve at lave en meget kort vejledning (det er kun nogle ganske få klik med musen, men det skal være de rigtige).

Venlig hilsen
Jørgen.

Redigeret af j_skib - 31-Juli-2007 kl. 20:46
Til top
miniracer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-August-2007
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 16:47

nogen der ved hvilke program jeg skal bruge til en opvarmnings cd hvor jeg  skal pade musikken ?

lone
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu