|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Sfinksen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Status: Offline Point: 44 |
![]() Sendt: 03-September-2007 kl. 11:20 |
|
Er der nogen som kan anbefale et prisbilligt grafikkort med S-video-udgang til PCI-Express? Jeg er ved at stykke en ny computer sammen og vil gerne have et grafikkort, som kan trække MCE2005 eller Mediaportal under XP, men uden at jeg har de store behov for ydelse til spil el. lign, men dog til film i div. formater. Pt. har jeg ikke brug for DVI/HDMI og foretrækker at investere i et grafikkort med flere muligheder når og hvis jeg får brug for dem.
Jeg prøver at holde støjniveauet nede, så det er også en faktor at tage i betragtning. Jeg er klar over at mange grafikkort lever fuld ud op til disse krav, men jeg håber at få tips fra nogen som bruger eller har brugt S-video-udgangen og er tilfredse med resultatet. Redigeret af Sfinksen - 03-September-2007 kl. 11:24 |
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
|
ASUS EN7600GS kunne være en mulighed. Koster ca 500kr har S-VHS udgang og det er passivt kølet. Har selv et tilsvarende (dog ikke ASUS) og det fungerer glimrende med S-VHS. Men der er sikkert mange andre. Peter Redigeret af pfugl - 04-September-2007 kl. 13:21 |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Jamen det lyder jo fornuftigt syntes jeg. Men på den anden side er der jo også nogle ting du nævner så som stilhed (støjniveau) og fremtidige muligheder. Kunne jeg forslå et bundkort med indbygget grafikkkort og S-Video ud. Samtidig med HDMI/HDCP og vga. Og bundkortet har også PCI express så du kunne udvide med et selvstændigt grafikkort hvis du nu absolut ville senere. Det har riser med s-video ud. Og strømforbruget ligger nok samlet set, for en sådan samlet maskine, nede omkring 40 watt (måske 50) idle og nok 70-80 watt ved fuld load. Det er i det mindste hvad, man kan se mange steder. Fx et ASUS M2A-VM HDMI Du kan også se nærmere på på min hjemmeside under bundkort . Link nederst Så kan du jo også betragte de anmeldelser og test der er på nettet via tilhørende links. En mulighed, ikke? |
||
![]() |
||
Sarchasmo ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
|
Er et Radeon 2400Pro kraftigt nok? Så er det jo DX10 og billigt, f.eks. det her. |
||
![]() |
||
Sfinksen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Status: Offline Point: 44 |
![]() |
|
Tak for forslagene!
Jo, det er da bestemt en mulighed. Da jeg prøver at holde budgettet lavt er det tiltrækkende at kigge på sådan en all-in-one løsning, som så samtidig har så lavt et strømforbrug! Det er da i hvert fald noget jeg vil undersøge nærmere. Et enkelt spørgsmål: Kan sådan et bundkort sættes i et almindeligt kabinet? |
||
![]() |
||
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
![]() |
|
Ingen problem. micro-atx går fint i et alm atx-kabinet.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Godt så!
Har fået kigget lidt på ASUS M2A-VM HDMI og kan godt se, at jeg kan få meget for pengene på den måde. Må jeg så spørge til kommentarer på følgende setup: Bundkort: ASUS M2A-VM HDMI http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=373721 Pris: 508 kr. hos shg.dk CPU: Athlon 64 X2 4200+ 2.2 GHz http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313795 Pris: 595 hos shg.dk CPU-køler: NorthQ 3392 FlexQ Copper http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=309067 Pris: 244 kr hos shg.dk RAM: Kingston ValueRAM 2 x 1 GB http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138806 Pris: 489 kr. hos Databutikken.com (SE) (incl. forsendelse) Ind til videre regner jeg med at bruge kabinet, harddiske og brænder som jeg allerede har. Det er ikke fordi jeg er så stiv i selv at samle. Jeg har tidligere købt samlede PCer og har så skiftet ud, hvor jeg synes. Så kommentarer er meget velkomne! |
||
![]() |
||
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
![]() |
|
De sidste 176,- op til:
Athlon64 X2 4800+, 2.5GHz, 2x512KB Cache, 0.065 Micron, Brisbane Core, Energy Effecient (65 Watt), Dual Core, Socket AM2, BOX er i mine øjne givet rigtig godt ud. 690G-chipsettet understøtter officielt kun 1080p ved HD/BR-afvikling ved en 4600+ og over. Denne CPU er også boxed, hvorfor der medfølger en billig, men ok, køler. Vil du ikke have en boxed-køler, ville jeg stadig vælge en anden køler en flex 3392. Jeg anvender selv en 3392-køler fra NorthQ, men kun fordi jeg absolut skal bruge en lavprofil køler til mit Hipermedia HTPC-kabinet. Er det meningen, at systemet skal køre i dit alm. kabinet, får du rigtig meget for pengene ved at vælge en: Freezer 64 Pro, For AMD S754 / 939 / 940 / AM2, 460 Gram, Low Noise Videre skal du passe på Kingston Value-serie - jeg har selv oplevet inkompatibilitet med et MSI K9AGM2-FIH bundkort. Det ville simpelthen ikke starte med mere end ét modul. Nu kører jeg med Twinmos-ram uden problemer. Køb et sæt ram, der er dualchannel-certificeret for at være sikker. Bundkortet er super, men HDMI medfølger på en bracket. Vil du hellere have det hele onboard er der gode alternativer fra MSI, Sapphire og Gigabyte. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så holder jeg mig da bare til den og bruger den medfølgende køler. Så kan jeg investere i en ny, hvis jeg får behov.
Må heller kigge på noget andet RAM... Med hensyn til bundkortet, så ser jeg egentlig ikke noget problem med at der er en bracket. Det, som kan give mig problemer er, hvis jeg bestemmer mig for at sætte et andet grafikkort i på et tidspunkt. Så ryger S/PDIF-udgangen også, da den sidder på samme bracket. Ikke så smart. Og så kunne jeg godt have brugt en PCI-port til. Just in case... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay, har nu fundet mig noget andet RAM, som burde være okay. Hvis ikke så regner jeg med lige at få et praj.
![]() Ellers er jeg vist ved at være klar til at bestille. Tak for hjælpen! Bundkort: ASUS M2A-VM HDMI http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=373721 Pris: 508 kr. hos shg.dk CPU: Athlon64 X2 4800+, 2.5GHz, 2x512KB Cache, 0.065 Micron, Brisbane Core, Energy Effecient (65 Watt), Dual Core, Socket AM2, BOX Pris: 775 kr. hos shg.dk RAM: Corsair 2x1024 MB DDR2, PC5300 DDR667, CAS5 - Value Select VS2GBKIT667D2 Pris: 688 kr. hos shg.dk |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Ja, det kommer til køre. En konsultation hos Dr_Schelmer skal jo også give det rigtige resultat.
Forresten kan man godt købe Kingston, hvis man køber det de kalder dual channel ram. Så får man 2 stk i en æske, og de er helt ens. Det kan man ikke helt regne med ellers. Havde da lige 2 sæt i går der kørte uden problemer. Prisen var omkring 1000 for 2 sæt a 2stk. Og de kørte fint i dual channel mode. Tror nok i det hele taget, at man skal købe i samlede sæt kaldet "dual channel", lyder det ikke som om der er gjort lidt mere ud af at de er ens? Problemet med Kingston er at de billigste ram kan komme fra forskellige leverandører, men det er nok ikke tilfældet med et samlet sæt, der kommer i en fælles æske. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis man skal bruge s-video ud kan man også vælge et andet bundkort til AMD x2, her er et link til biostar. Og det har ikke en Riser ud, så der kan ikke være noget problem med en Riser.
Det bruger ikke G690 (ATI), men i stedet bliver det Nvidia man får som vært. Men det er nok slet ikke dårligt. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |