recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af TV-kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af TV-kort

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
EvilDoctor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af TV-kort
    Sendt: 18-September-2007 kl. 17:00

Efter at have puslet med - og opgivet  - ideen om at bygge min egen HTPC, er mit valg på en færdigbygget model faldet på denne;

http://www.compumail.dk/comp_grund_konfig.php?konfig_id=54&a mp;opt=32&type=computere

Jeg har valgt den med en 5000+ version;

http://www.compumail.dk/computer-konfig.php?konfig_id=54& ;gruppe_id=659&cpu_vare_id=10801&tilbehor=1&new= 1&comp_navn=Home%20Entertainment%20-%20HD-X1&opt=32& amp;type=computere

Jeg skal bruge TV-delen, dels til at videreformidle et TV-signal til TV'et, og dels til at bruge som HD-optager.

Jeg skal derfor have en dual løsning.

Jeg kan bare ikke rigtig gennemskue hvilke af de opgraderingsmuligheder der er på TV-kort siden, og har derfor brug for lidt hjælp til det!

Jeg er koblet op på en antenneforening der tilbyder pakkeløsninger fra TDC, dvs analoge signaler.

Jeg har en mulighed for at tilkøbe en selector-box og få hele molevitten leveret som digitalt signal. Nogen der har erfaring med det???

Håber på et par hurtige tilbagemeldinger, da det kribler lidt i fingrene for at få bestilt!

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 01:14

Du har valgt en Hybrid tuner, hvilket ikke giver megen mening, idet du ikke har adgang til DVB-T som er det jordbaserede digitale sendenet via UHF.

Så hvis du satser på analogt vil PVR 500 MCE være bedre (to tunere).

Du nævner en eventuel Digital løsning, men så er der andre der må på banen, da jeg ikke har erfaring med det (kører selv parabol + DVB-T)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kurt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2004
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 08:28

Måske dette var et alternativ:

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10272

Ja jeg ved det også er en hybrid tuner, men det kan givetvis laves om til en PVR500MCE, jeg er helt enig med McenterFreak i dette. Den MCI kasse som er basis i komplett udgaven er noget af det pæneste jeg har set længe - den kan man i øvrigt også købe flere steder.

Har spurgt komplett.dk om de også forhandler den, forventer svar i næste uge

/Kurt

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 13:15

Jeg er sgu nødtil at smide en kommentarer omkring dette her.

Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor de næsten hele tiden skal smide hybride tvkort i disse maskiner og så samtidig et Microsoft system med indbygget Medie center software som IKKE kan håndtere dette.
Herhjemme giver DVB-T efter min overbevisning slet ikke mening i en HTPC. Der er ganske enkelt for få og for lidt interessant til, at man gider optage det (generelt set). Og man vil være bedre tjent med en harddiskoptager. DVB-T er først interessant herhjemme efter år 2009, hvis ellers de "imponerende" politikere kan tage sig sammen og finde ud af hvad de vil.

Smider man derimod et dual tvkort i (samme type), så er det langt mere interessant.

Satser man på, at forbrugeren evt. selv finder andet software, så har man (forhandleren/producenten) allerede spillet falit på forhånd.

Undskyld mig, men jeg fatter det ganske enkelt ikke. Nogen sidder et sted og tænker med den del de også sidder med!

Til top
Henr1k Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2007
Sted: Viborg
Point: 142
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2007 kl. 13:47
Sæt et DVB-C kort i.
Der er mange andre tråde om det
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 09:49

Nu er det ikke helt nemt at få DVB-C til at virke under MCE 2005 / Vista MCE, så hvis man går i de tanker, er det nok værd at overveje en DVBViewer løsning

#Kandersen

Jeg tror simpelthen at dem der producerer de her MCE2005/Vista MCE ved at der er et problem med DVB-Subtitles

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 09:59

Så den korte version er;

Drop digitale input, og smid et dual analog kort i maskinen. Vent med at gå i panik eller opgradering til efter 2009???

Nu kommer maskinen standard med et Hauppage 1300 kort (Win TV-HVR-1300-MCE-PAL).

Som jeg forstår det, skal der en 500-version i maskinen istedet .

Nu har jeg så to muligheder for opgradering;

1: OEM Win TV-PVR-500-MCE-PAL (fordyrer med 516 kr)

2: Win TV-PVR-500-MCE-KIT (fordyrer med 992 kr)

Hvilket skal jeg vælge, og hvori ligger forskellen????

Redigeret af EvilDoctor - 20-September-2007 kl. 10:00
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 10:07
Jeg ville bestemt ikke smide et analog tuner kort i en HTPC hvis det skal bruges sammen men en LCD eller Plasma skærm.

Har selv et PVR-250 og kvaliteten er simpelthen for ringe til at jeg bruger det til noget som helst.

Smide pengene efter et Fire/Floppy DTV kort og evt. vent til du har pengene med at købe næste kort (til dual løsning) alt andet tror jeg du vil fortryde.

Mener når man bruger så meget tid og energi på at samle og installere et fint nyt mediacenter må man også godt være lidt kritisk og stille krav til kvaliteten på det du ser på.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 11:20

Nu er det ikke noget jeg selv skal samle, men istedet en færdig løsning (se 1. indlæg!).

Problemet lige nu er jo at jeg kun har adgang til analogt signal via min antenneforening. Alternativt skal jeg jo så købe den der selectorboks ting via TDC med et årligt gebyr i røveren, og det ved jeg skrunte om jeg er interesseret i for nuværende.

Hvis jeg kører med et analogt TV-kotr bliver signalet vel som det er på mit TV allerede, ikke??? Eller sker der en yderligere forringelse gennem HTPC'en???

Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 11:55
Kvaliteten på det analoge signal, ihvertfald med mit PVR-250, er betydelig dårligere end direkte gennem mit tv. Den præcise forskel kommer selvfølgelig også an på hvilket tv du har og hvilken kvalitet tuner, der sidder i det.

Man kan godt justere lidt på kvaliteten på PVR-250 og det afhænger også af hvilken driver man bruger. Der har været noget bøvl med at comb filteret blev frakoblet i en nylig driver, men kan ikke lige huske hvad status er på det.

Men jeg bruger ihvertfald kun PVR-250 til optagelser, ikke til at se live tv.
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 12:35
samme her min kvalitet genne PVR-250 er også betydeligt ringere end det direkte analoge signal fra antenne stikket.

Jeg har igennem lang tid haft en selector (er på tilbud pt.) og de 500 jeg gav for det har været nogle af de bedste penge jeg har ofret i laang tid.

Så kender du ik nogen der evt. har en selector du kan prøve?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2007 kl. 14:15

Oki.

Har lige snuset lidt på TDC's hjemmeside, og er nok alligevel lidt fristet.

HVIS nu jeg investerer i en selector-boks, så kan jeg modtage alle mine kanaler digitalt. Dette ved jeg også at min antenneforening understøtter.

Hvilket TV-kort skal der så smides i maskinen??? Jeg vil stadig rigtig gerne have en dual-løsning så jeg kan optage mens jeg ser fjernsyn på en anden kanal.

Som jeg har forstået det rundt omkring på forummet her, er det netop dette setup der giver en masse masse problemer med undertekster mm.

Jeg er bestemt ikke den store teknikker, og skal derfor helst have noget der ikke kræver alt for store ændringer i alle mulige fancy BIOS-filer o.l.

Men, vil det væer en god investering, eller ???

Og kan jeg umiddelbart opgradere maskinen (se 1. indlæg) til et dual-kort der duer???

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu